Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Nostalgie..
Ik ben nog van 't nationale hitparade tijdperk, je weet wel waar je met je cassette recorder naast een andere
radio zat en moest timen wanneer de dj zn waffel houdt en je "record" kunt drukken..
En dan met wat geluk liet de dj het nummer uitdraaien tot na de fade out. Ongekend nu!

Maar nu zou ik er niet meer mee kunnen werken, geduld niet meer voor.![]()
Deze tascam duplicator set heb ik verleden jaar NOS ongebruikt in doos gekocht voor 112euro !,werkt super hoge snelheid en perfecte sound,heel mooi ook.
Zoals gezegd, ik wil niet meer terug naar tape. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen mooi spul herken als ik het zie.ik gebruikte toen een teac A510MKII,deze werkt met enorme relais,als je op start of stop duwde was dat instant,je kon dus als je reflectietijd goed was tot op de beat monteren,als de dj bek open deed of er kwam een jingle spoelde ik snel terug en deed real time montage,zo had ik steeds de laatste platen net of de tape uit een discotheek mixtape kwam,helaas zond dat radiostation in mono
De Teac deck is dood maar ondertussen heb ik wel een 9tal andere decks
Aha. Zo deed de plaatselijke DJ dat dus met z'n Top 40 bandjes. Wat een koopje voor die € 112 man! Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit apparaat en vermogen moet hebben gekost in z'n tijd.Deze tascam duplicator set heb ik verleden jaar NOS ongebruikt in doos gekocht voor 112euro !,werkt super hoge snelheid en perfecte sound,heel mooi ook.
Maar nu zou ik er niet meer mee kunnen werken, geduld niet meer voor.
Deze tascam duplicator set heb ik verleden jaar NOS ongebruikt in doos gekocht voor 112euro !,werkt super hoge snelheid en perfecte sound,heel mooi ook.

Tsja het nu niet meer geduld hebben voor cassettes heeft alles te maken met dat je nu aan andere snelheden gewend bent.
Ik weet nog wel dat ik me soms vreselijk ergerde aan de ruis met een walkman op. Uiteraard bij goeie tapes viel het wel mee.Misschien zeg je hier iets heel belangrijks.

Liedjes van de radio opnemen heb ik niet veel gedaan vroeger (ik zorgde dan dat ik wel ergens de hele LP vandaan haalde), maar in mijn jongere tienerjaren wel vaak 's avonds laat op vrijdag en/of zaterdag de VPRO waar ze elektronische muziek draaide - ik geloof een programma van Luc / Luuk Jansen met de naam Semtex? Vaak livesets van Chemistry en zelfs een keer het hele Prodigy concert dat in Central Studios was opgenomen en waar ik bij was geweest. Dat was wel tof om dan te hebben.

Ik heb nog aleen nog ouwe demo;s van mezelf en Commodore 64 tapes
Leuke tijd en die bandjes heb ik nog. Ik vind cassettes ook nog steeds iets hebben, vind het al leuk om er naar te kijken, maar ik besef ook wel dat het grotendeels nostalgie is. Maakt allemaal niks uit natuurlijk.
Waarom is dat niet meer...
VHS klaar en gaan!