Rhodes voor cheap

BozoDown

Ingeburgerd
Welke fijne digitale piano is nou goed en voor cheap te vinden? Vooral iets met een lekker klavier om op te rammen (gewogen, hamer actie?), en lekkere rhodes, wurlitzer en hammond sounds... wat ben kwijt aan zoiets? Of moet ik dan juist niet naar digitale pianos maar naar iets heel anders kijken? Of er een prachtige steinbech yamadorfer in zit boeit me geen kont, ik wil die EP klanken!

Ik verkoop zelf binnenkort mijn Yamaha Reface CP, perfect voor wat je zoekt. Alleen slim keys. wel heel fijn als je al een decent midi keyboard hebt. En de slim keys zijn wel echt verrassend goed en dynamisch. Ik heb nu een Rhodes Mark II uit 1979 dus ik heb deze niet meer nodig haha!

1800 euro... we hebben volgens mij wel verschillende definities van 'cheap' haha :) durf bijna niet te vragen wat je dan voor je reface wilt hebben.... wat wil je voor je reface hebben?

Bericht door een moderator:
Onderhandelingen of aanzetten daartoe graag via PB. En de marktplaats is een prachtige plek om je gear te koop aan te bieden ;)

EDIT: Je was me net voor Afro!
.

Ik begreep dat je eerder naar 'kleinere' hardware dingen zocht. Ik heb (op de een of andere manier) een redelijk goeie Rhodes in V-machine gekregen.. En ik lees dat er ook een goeie B3 emulatie in draait.
Er schijnt ook een goeie Wurly voor te zijn maar ik prefereer (midi aanstuurbaar) mijn Oasys PCI :)

Volgens mij is de EP hieronder een andere dan ik erin heb.. maar deze klinkt ook goed :)
ow.. de mijne is niet te koop btw.. :D

Voor € 1800,- moet je gewoon voor een Nord Stage of Nord Piano gaan. Qua Stage zie je tegenwoordig al af en toe een Stage 2 voorbij komen. En qua Nord Piano kan je een Piano 2 wel vinden hoor. Ruime keuze aan hele goede samples van verschillende modellen/type/merken piano’s. Verschillende Rhodes Wurli en andere instrumenten.

Ik begreep dat je eerder naar 'kleinere' hardware dingen zocht.

Ja dat was toen dit is nu... de GASSSS gaat door, stopt voor niets of niemand :luv:

Voor € 1800,- moet je gewoon voor een Nord Stage of Nord Piano gaan.

Voor de duidelijkheid... ik zocht niet iets voor 1800 euro.... cheap jongens... voor 1800 kun je een echte Rhodes ophalen in de Meern 8~

Ik dacht meer aan een digitale piano of stage piano of iets dergelijks... paar honderd euro... full size keyboard... vooral gemaakt om als stille piano te dienen om met je koptelefoon te oefenen maar toevallig ook met een paar lekkere EP en orgel sounds... zoiets... maar ik ben helemaal niet thuis in de merken en modellen... een goedkope clavinova? of toch beter een bepaald model kurzweil?

Dus kortom, ouwe Ensoinq, of een ouwe Roland RD iets.

check ff hohner pianet t. Werkt prima en is redelijk te betalen.

Wat je wil is eigenlijk gewoon een Nord Electro, maar dan voor 400 piek of zo :)

Kurzweil SP76 zie je vaak voor leuke prijzen weggaan.

De beste Rhodes vind ik de Yamaha CP4 maar die zit ver boven je budget. Je komt dan dus eigenlijk automatisch uit bij oudere of goedkopere stage pianos. Dan heb je dus een keuze; ga je voor een ouder apparaat dat helemaal geweldig was in zijn tijd, of voor een nieuwer waar de technologie van een oudere herverpakt in zit?

Ik ben zelf heel kritisch op de kwaliteit van een Rhodes, en bij elke machine is wel wat op of aan te merken. Oudere bakken zullen minder velocity-samples hebben, of er is beknibbeld op de sample-lengte wat het snel door de mand laat vallen.

Volgens mij heb je meer aan een oudere bak; ja, ze hebben meer kilometers gelopen, maar de bouwkwaliteit is vaak ook een heel stuk beter wat de speelervaring ten goede komt. Dat de Rhodes dan net niet fotorealistisch is is achteraf (Kontakt, Keyscape) makkelijker op te lossen dan een toetsenbord dat slecht voelt.

MIsschien een Roland vk8 m midi drawbar module. Er staat er 1 op Mp. Voor 350. Niet echt goedkoop dus maar wel klein en je kunt m op je dsi aansluiten.

Een Kurzweil PC2X is ook niet echt duur en wel echt goed.

Ik ben zelf na lang zoeken inmiddels erg blij met mn Kawai MP6. Inderdaad iets ouder top apparaat.
Ik merk zelf wel dat het behoorlijk persoonlijk is wat je lekker vindt spelen (Nord Electro 3hp vond ik geen lekker keyboard), hoeveel ruimte je hebt (Roland RD vind ik te groot) en welke sounds je aanstaan.

goeie tips! ik ga de mp eens in de gaten houden

die hohner t pianet is wel vet! een soort budget rhodes!

Back