e-Gloomy-nations - This Is Belgium (Real Belgian New Beat)

Hey speen, dank je wel man, van harte. "Dikker in de mix leggen", hoe doe ik dat ? Het volume omhoog doen ?

Bedankt op voorhand ! :)

Goede vraag!:P

En sorry, ik hou eigenlijk ook niet zo van die vage omschrijvingen, maar ik vond die acidlijn een beetje wegvallen.Dus misschien ietsje harder, beetje meer laag, beetje extra drive? Dat zijn dingen die ik zelf zou proberen. Maar misschien is dat helemaal niet wat je zoekt natuurlijk..

Hele toffe track man! Ik was eigenlijk niet zo bekend (nog niet eerlijk gezegd) met New Beat... Wat mij betreft maak je meer van dit soort tracks. Ik vind de acid lijn erg fijn. Goede reverb gekozen, heb geen last van het gebrek aan variatie, maar interessante en verrassende variaties zijn altijd welkom natuurlijk :)

Ik heb het nummer nu voor de 2e keer opstaan... en dat doe ik lang niet altijd ;)

Wat een mooie feedback man, dank je wel !!! Ja, youtube staat bol met filmpjes over New Beat.. zeker de moeite waard om eens te luisteren.

Thanks Depressoptimist ! :okdan:

Goede vraag!:P

En sorry, ik hou eigenlijk ook niet zo van die vage omschrijvingen, maar ik vond die acidlijn een beetje wegvallen.Dus misschien ietsje harder, beetje meer laag, beetje extra drive? Dat zijn dingen die ik zelf zou proberen. Maar misschien is dat helemaal niet wat je zoekt natuurlijk..

Hey speen, thanks man.. Maar eigenlijk heb ik bewust die acidlijn zo sober gehouden, anders was het Acid geweest ipv New Beat. New Beat is nu idd sobere muziek, met weinig of geen risers, downers, fx's, enz..

Zo dan, Gloomy new style :D. Het is wel even wennen als je een stevige stamper verwacht. Ben geen groot fan van new beat, maar dit zit wel weer gewoon goed in elkaar zoals ik van je gewend ben. Ritmesectie zit geraffineerder in elkaar dat je in eerste instantie zou vermoeden. Er zit echt wel het nodige puzzelwerk in.

Op 2:48 lijk je een tel over te slaan. Is dat een bewuste keuze? Het haalt me een beetje uit de flow (die ik dan overigens znel genoeg weer oppak hoor). En dat gefilterder dingetje (risertje) lijk je ook iets mee gedaan te hebben (1:48 bijvoorbeeld), Op tel 1 16/16 en op tel 2 17/16 (als ik het goed hoor) Ook bewust?

Mix is vanzelfsprekend gewoon weer klasse.

Wat veel 303 voor mij en hij zit ook ergens naast de mix. Maar vangt echt wel de sound.
Ik zou minder 303 doen in t begin. Verder wenste ik dat ik zo n track kon maken.
Ik zou er fenixfire mee aandoen. Komt mogelijk op vinyl dan.

Ik had er al naar uitgekeken en hij stelt zeker niet teleur! Ik heb hem nu voor de 3e keer op rij opstaan, deze track vind ik erg lekker wegluisteren. Lekkere beat ook erin. Mooi geproduceerd, zoals altijd eigenlijk wel bij jou. Ik zou wel meer van dit soort materiaal willen horen van jou. Mooie "comeback" dit van je writers block!

Zo dan, Gloomy new style :D. Het is wel even wennen als je een stevige stamper verwacht. Ben geen groot fan van new beat, maar dit zit wel weer gewoon goed in elkaar zoals ik van je gewend ben. Ritmesectie zit geraffineerder in elkaar dat je in eerste instantie zou vermoeden. Er zit echt wel het nodige puzzelwerk in.

Op 2:48 lijk je een tel over te slaan. Is dat een bewuste keuze? Het haalt me een beetje uit de flow (die ik dan overigens znel genoeg weer oppak hoor). En dat gefilterder dingetje (risertje) lijk je ook iets mee gedaan te hebben (1:48 bijvoorbeeld), Op tel 1 16/16 en op tel 2 17/16 (als ik het goed hoor) Ook bewust?

Mix is vanzelfsprekend gewoon weer klasse.

Hey beste Bob ! :)

Hartstikke bedankt voor de mooie feedback. Doet deugd. Ja, alles wat je hoort is wel bewust zo gedaan.. tel overslaan, enz.. Ben blij dat je de mix goed vindt, dat was vroeger niet zo hé :)

Wat veel 303 voor mij en hij zit ook ergens naast de mix. Maar vangt echt wel de sound.
Ik zou minder 303 doen in t begin. Verder wenste ik dat ik zo n track kon maken.
Ik zou er fenixfire mee aandoen. Komt mogelijk op vinyl dan.

Hey klinkske, dit is heel mooie feedback, dank je wel. Beetje teveel 303, toch.. Volgende keer rekening mee houden. Thnx man ! :)

Ik had er al naar uitgekeken en hij stelt zeker niet teleur! Ik heb hem nu voor de 3e keer op rij opstaan, deze track vind ik erg lekker wegluisteren. Lekkere beat ook erin. Mooi geproduceerd, zoals altijd eigenlijk wel bij jou. Ik zou wel meer van dit soort materiaal willen horen van jou. Mooie "comeback" dit van je writers block!

Wow, dank je wel man.. mega !! Dus wat meer New Beat produceren.. Zal ik proberen doen ! Thnx :)

Ok typischbelgisch is er net achteraan hollen,
waar ik erg van houd btw
Ik noem dit acid!
En dat noem ik nioet vaak x

Thanks a lot, Funk & Tragma !

Ben erg blij dat jullie hem goed vinden.. een goed begin van de dag :)

Veel plezier en geluk met alles wat jullie doen !

Cheers :koffie:

Jup, lekkere track Gloomer!!! Heerlijke beat. Er werd al ergens gezegd, die 303 had van mij ook iets dikker in de mix mogen liggen, maar hij staat voor de rest weer als een huis hoor. Top!

Thanks Krek en Six, dat zijn allemaal mooie woorden, dank jullie hartelijk. Fijn dat jullie 'm goed vinden :okdan:

Een hele goeie dag allemaal en een fijne voorbereiding voor, alweer, een nieuw weekend !

Cheers :)

Klinkt weer lekker, echte New beat :) Goed weer een track van je te horen. Hoewel die soundscapes/FX ook wel erg goed zijn.

Awel dat waren 5 minuten pure nostalgie

't was m'n eerste ervaring met elektronische muziek na jarenlang thuis Eric Clapton, Elvis en consoorten door m'n strot geramd te krijgen...
Dankzij m'n nonkels dit genre mogen leren kennen toen ik nog een prille tiener was.
Brings me back in time... M'n roots liggen ier!

Die lijn acid is idd ogenschijnlijk droog maar kzou 'm zelf ook zo houden hoort imo idd bij het genre!

Kvind het een dikke plaat cheers man! :)

Back