Is 't wat? Audigy2 ZS Platinum Pro

Origineel geplaatst door fuse
Creamware maakt fantastische apparatuur, maar ik vind het erg steriel en digitaal klinken.

Heb nooit de Zarg synths geprobeerd moet ik er wel eerlijk bij zeggen.

Ben het met je eens dat de meeste 'standaard' synthesizers en effecten steriel klinken. 'Digitaal' is voor mij het woord niet echt, want dat associeer ik met aliasing en rafelig geluid zoals veel vst-synths dat hebben, maar daarvoor klinkt Creamware te zuiver en gedefinieerd.

Zargs klinken sowieso al beter dan de 'oude' Creamware synths, maar ik ben van de meeste Zargs ook niet extreem onder de indruk.

Anders wordt dat met bijv. de MiniMax (MiniMoog-emulatie), Prodyssey (ARP Odyssey), Squential Pro-One, B2003, die zijn echt ERG GOED! (ben zelf tevens de kritische bezitter van een kamer vol ECHTE analoge hebbedingetjes, dus ik kan er wel wat over zeggen zonder marketingpraat te verkopen)
De Vele gratis synthesizers van Neutron, Hummel, Wavelength zijn ook bijzonder OK.

En kwa effecten heeft Creamware tegenwoordig bijvoorbeeld de Optimaster (set-and-forget multiband compressor/finalizer met auto-functie), de Vinco (Urei 1176-modelling), de SPL Transient Designer etc. Bijzonder zuiver en warm klinkende produkten allemaal!

En de Creamware Modular 3 is natuurlijk ook een beauty (zeker aangezien die via de routing-window desgewenst als effect op een willekeurig (ASIO, virtueel of extern) signaal te zetten is als zelfbouw-effectkast)

Maar goed, het wordt een beetje off-topic!:)
Ieder zijn ding, ik zweer inmiddels echt bij Creamware

OK Bart..
Ik begrijp je, maar nu kom ik met het volgende:) :
Ik kan jou een hele leuke aanbieding doen, zodat je ook je optisch in/out erop hebt zitten.. 2 zelfs..
Ik kan voor jou regelen; een nieuwe Luna2 kaart, met een gebruikte plate achterop.
Op die plate zitten de volgende extra opties: 2 adat aansluitingen, dus 16 I/O's, met daarbij nog een Z-link aansluiting, waar je die box aan kunt hangen.
Dan heb ik ook nog een gebruikte break out box voor je.. (die luna break out box)
Dit allemaal tesamen voor een hele mooie prijs van 650 euro...
Dan heb je echt iets voor je geld....
Dan denk je, waar haalt hij dat allemaal vandaan ? ...
Nou, m'n broertje werkt als hele kleine dealer voor Creamware... vandaar..

en echt waar je zal er geen spijt van krijgen.. nou misschien ook wel, want als je er eenmaal aan begint, dan wil je alleen maar meer dsp's....

:)

greetz,
Wouter...

Wauxar, bedankt voor je aanbod. Maar zoals gezegd, denk toch dat de Edirol mijn ding is. Ben begonnen in deze thread, die trouwens veel langer is geworden dan gedacht, haha, met een soundblaster van ruim tweehonderd euro, zit nu op ruim 500. Hoger leg ik de lat echt niet, heb net een nieuw systeem aangeschaft dus nu ff de rem erop. Misschien een leuk aanbod voor een ander . . .

Dat het item geluidskaart toch de gemoederen erg bezighoud, blijkt wel uit het feit dat er weer een nieuwe thread is gestart. De zoekfunctie levert wel veel info, maar toch meestal niet de juiste antwoorden, zeker als je nog niet weet wat je wilt. Eigenlijk zou er een soort overzicht moeten zijn met alle opties, mogelijkheden, prijzen, voor- en nadelen op een rij. Ben er zelfs al even mee bezig geweest, maar dit is dus echt een monsterklus, temeer er steeds weer kaarten bijkomen, zoals nu met Creamware gebeurt.

Misschien durft iemand de handschoen op te rapen, een hoop forummers zouden er erg blij van worden.

Back