ernest@303.nu
Stamgast
Origineel geplaatst door fuse
Creamware maakt fantastische apparatuur, maar ik vind het erg steriel en digitaal klinken.
Heb nooit de Zarg synths geprobeerd moet ik er wel eerlijk bij zeggen.
Ben het met je eens dat de meeste 'standaard' synthesizers en effecten steriel klinken. 'Digitaal' is voor mij het woord niet echt, want dat associeer ik met aliasing en rafelig geluid zoals veel vst-synths dat hebben, maar daarvoor klinkt Creamware te zuiver en gedefinieerd.
Zargs klinken sowieso al beter dan de 'oude' Creamware synths, maar ik ben van de meeste Zargs ook niet extreem onder de indruk.
Anders wordt dat met bijv. de MiniMax (MiniMoog-emulatie), Prodyssey (ARP Odyssey), Squential Pro-One, B2003, die zijn echt ERG GOED! (ben zelf tevens de kritische bezitter van een kamer vol ECHTE analoge hebbedingetjes, dus ik kan er wel wat over zeggen zonder marketingpraat te verkopen)
De Vele gratis synthesizers van Neutron, Hummel, Wavelength zijn ook bijzonder OK.
En kwa effecten heeft Creamware tegenwoordig bijvoorbeeld de Optimaster (set-and-forget multiband compressor/finalizer met auto-functie), de Vinco (Urei 1176-modelling), de SPL Transient Designer etc. Bijzonder zuiver en warm klinkende produkten allemaal!
En de Creamware Modular 3 is natuurlijk ook een beauty (zeker aangezien die via de routing-window desgewenst als effect op een willekeurig (ASIO, virtueel of extern) signaal te zetten is als zelfbouw-effectkast)
Maar goed, het wordt een beetje off-topic!

Ieder zijn ding, ik zweer inmiddels echt bij Creamware