Ik denk dat je analoge switches (bv. 4051) en sample-en-hold's nodig hebt, geen shift registers. Die doen alleen maar aan/uit. Een sample&hold kan een analoog voltage "vasthouden". En een DAC natuurlijk. Je hebt ook meerkanaals DACs maar met 50 wordt dat mogelijk wat duur; hangt van je ontwerp af.
Een DAC moet je tunen. Het andere voordeel van "1 DAC, 50 sample&holds" is dat je maar 1 DAC hoeft te tunen. Ik heb net een (4 stemmige poly) MIDI-CV converter gebouwd met een meerkanaals DAC, dat betekende dus 4 DAC kanalen stemmen.
Sample&holds lekken dus je moet ze periodiek allemaal aantikken met de DAC om de beoogde waarde op peil te houden. Soms zie je een ontwerp waar een kleine microcontroller de digitale waardes in zijn geheugen heeft en alleen maar bezig is met aantikken. Af en toe krijgt de aantik-micro via serieel een update van de hoofd-micro met nieuwe digitale waardes. De hoofd-micro doet dan de interface. Ik weet niet goed op welk punt je dat nodig gaat hebben, een kleiner ontwerp kan de "interface" en "DAC aantikken" combineren in 1 micro.
Dit gaat niet op als je een batterij meerkanaals DACs hebt want die onthouden zelf hun waardes, hoeven niet aangetikt te worden. Dus dan kan je meer CV's in de lucht houden met maar 1 microcontroller.