Andere hobbys?

Ik verzamel ook één en ander. En ander. En ander. Ik hou me daarbij echter aan systeem pre-internet: ik koop enkel wat ik spontaan op rommelmarkt of in kringloop tegenkom. Online kopen geeft hierin geen voldoening, kost een fortuin en na een week is de hobby klaar.

afgelopen maand zeker 10 muizen gevangen met n doos (heb er 4) waar ze in overleven. Tenzij je niet weet dat ze er in zitten natuurlijk. Ratten daarentege zijn veel te slim, die vang ik nooit, en mijn hond ruikt hun spoor elke dag. Het is hier deze week in t bos paddentrek, zag ik. Die willen naar een vijver... De weg is dodelijk dus heeft men een omkanting waar ze tegen lopen die leidt naar emmers die ingegegraven zijn, of zelfs tunnels onder de weg. Ik wist niet dat die met meer op elkaar kruipen en klinken als een vogel als je ze aanraakt (om te zien of t zanderig hoopje nog leeft)
Sinds 2025, staat er te lezen, keren ze onverklaarbaar ook om, en daar staat geen omkanting dus sneuvelen ze nog. Ze gaan dus wég vd vijver. Dus gaat men de weg afsluiten dit jaar, indien nodig (max 1 week maar)

Misschien kan t iemand motiveren om een nummert te maken dat 'paddentrek' heet :D
Ik heb wel een trackpad telt dat ook.

Al meer dan 10 jaar 'speel' ik regelmatig met Arduino en andere MCU's.
Vandaag werd de Arduino Uno Q geleverd, die ik op een Belgische webshop had besteld, maar die toch vanuit Amerika werd geleverd :?
Nu kan ik proberen om mijn kennis van C++, Linux, Python en html een beetje op peil te houden :)

Ik verwacht ook nog een ouwe MacBook, waar ik Linux wil op installeren.

Vandaag werd de Arduino Uno Q geleverd, die ik op een Belgische webshop had besteld, maar die toch vanuit Amerika werd geleverd :?
Nu kan ik proberen om mijn kennis van C++, Linux, Python en html een beetje op peil te houden :)

Dat doe ik ook, maar dan beroepsmatig :)

Is het niet zo dat je toch eerst een ander programma moet draaien voordat Linux gaat werken?

Is het niet zo dat je toch eerst een ander programma moet draaien voordat Linux gaat werken?
Op de “Dragonwing” van de Arduino Uno Q staat Debian Linux.
Of bedoel je de MacBook? Daar staat uiteraard MacOs op, en ik wil er ook (Debian) Linux op installeren, zodat ik dual boot heb.

Ik ben paar weken geleden weer met old skool frituren begonnen. Wel vega, en voornamelijk het zelf rollen van loempia's vind ik wel geinig! Veel beter dan airfryer.

Ik vind het fantastisch hoe het forumalgoritme bij "vergelijkbare discussies" op een welverdiende tweede plaats komt met: "forumleden zijn azijnpissers". :D Terwijl dit zowat het meest opgewekte draadje van heel het forum is.

Heb jij een frietketel die je kan laten staan met deksel ofzo? Ik namelijk niet, en ik vind het wel altijd een hoop gedoe nadien om hem weer leeg en enigszins netjes weg te moeten bergen. Maar het eten maakt veel goed. :)

Ik heb mn oude gietijzeren franse pan van oma ingezet! Zit een deksel bij maar geen temperatuur meter maar das even oefenen. Tis wel een kwestie van goed schoonhouden idd. Ik gebruik bio zonnebloemolie. Vandaag had ik de vega shoarma van gister als vulling gebruikt. Dus eigenlijk kijken en testen wat lekker is en ook het vouwen is wel leuk om te doen.

Zal binnenkort zelf gevouwen loempia's laten zien. De bladen noemen ze springroll bladen, ik heb ze van 40 in een pak. Tis wel lastig om ze van elkaar te halen vrij dun.

Laatst gewijzigd:
Mijn schoonzus maakt loempia's en springrolls enz. Ik eet ze niet, maar velen zijn er fan van. Vietnamese schoonfamilie ziet me dan de frietpot vullen met n mandje fritten haha

week geleden wilde ik effe oefenen met rollen en keek wat we nog in de koelkast hadden en toen stond er nog zuurkool stampot, toen heb ik er wat extra rozijnen bij gedaan, in de vellen gerold en hoppa. Was wel lekker met wat saus. De winterpeen % satesaus vulling werd het minst gewaardeerd tot nu toe.

Heb ook tauge liggen trouwens :D

Maak af en toe grote pan Macaroneschotel.

Back