Andere hobbys?

Hobby's

plaatjes draaien (vinyl, mp3, cd, whatever)
synthesizers en drummachines/ modulair enz..
Comics
Gamen (ps4)
Drummen
lego
series kijken

en nou vergeet ik vast wel wat :engel:

Jaren geleden met de synths gestopt in verband met werk als internationaal chauffeur. Nu bijna twee decennia later ben ik omgeschoold en werk ik in de zorg. Een hele tijd niets met muziek gedaan maar vooral gegoocheld. Dat ligt nu mede door corona op zijn gat en de synths begonnen weer te kriebelen dus nu een bescheiden setup.

Stripje 2.jpg

Stripje 2...

Update.
Vaarwel motorrijden.Beetje de ouderdom, het drukker verkeer, verminderde reactievermogen,zichtvermogen en ga zo maar door nopen mij om te stoppen na veertig jaar.
Nieuwe hobby,vechtsport aangepast voor senioren.Ving-tsun.Hou je soepel in vorm en ja als iemand me aanpakt hier op synthforum dan kan ik wel tegen een stootje.🫠

Ik ben en was al heel lang voor ik met muziek bezig was al fanatiek gamer. Al sinds ik 8 jaar oud ben. Door muziek 2 jaar op te pakken moet ik bekennen dat het lastiger is geworden om te kiezen waar ik mn vrije tijd aan besteed, maar games blijven een belangrijke besteding van mn tijd.

Van alles speel ik.
Dark souls en Elden ring zijn mijn moderne favorieten. En ook Doom Eternal is een relatief nieuwe favoriet van mij.
Ik heb World of Warcraft jaren gespeeld... met veel pauzes (nu speel ik ook ff niet). Sowieso volind ik RPG's vaak leuk. Van final fantasy tot mass effect. Maar ook strategie games, racen, shooters, fighters, puzzlegames, metroidvanias... eigenlijk alles wel als het maar leuk gedaan is.

Naast games en muziek zijn mijn hobbies vaak wat vluchtiger. Dan ben ik er een paar maandjes fanatiek mee bezig, en dan zakt het weer even weg. Maar dat kan dat later altijd weer opvlammen.
Koken is daar de voornaamste van. Ik maakte bijvoorbeeld een periode mijn eigen verse worst en heb me ook eens een periode verdiept in sous vide koken... dat soort dingetjes.
Ook heb ik een paar wijn cursussen gedaan (Wset1, 2 en gastronomie).

Muziek is eigenlijk een nieuwkomer, maar wel voor het eerst een hobbie die net zo stabiel lijkt als mijn game-hobby.

De aandacht voor de door mij in dit genoemde hobby's wisselt nogal.
De ene periode krijgt de ene liefhebberij meer aandacht en in een andere periode ligt de aandacht weer elders.

De laatste jaren zijn mijn 'creatieve uitingen' zoals ik ze maar noem steeds belangrijker geworden en door een aantal heftige gebeurtenissen dit jaar ben ik er eindelijk aan toegekomen om een begin te maken aan de daadwerkelijke uitvoering van ideeën.
Na enig aandringen van vrienden die daarvan de resultaten wilde zien heb ik daar een webstek voor gemaakt waarop die dingen deel.

Voor wie geïnteresseerd is:

Heb het klassiek pianospelen weer wat intensiever opgepakt, net als vorig jaar rond deze tijd, en evenals elektronische muziek maken, synths en gamen een rode draad die al decennialang in golfbewegingen blijft terugkomen.

Persoonlijke ontwikkeling en bewustwording.
Elke dag mezelf observeren en steeds meer in het hier en nu raken.

Gitaar 🎸 spelen, buiten, jammen openmics.
Drummen.
Hardlopen.
Skateboarden ben ik mee gestopt. Beetje cruisen wellicht maar niet meer met 55 per uur van de heuvels.
Ben al 3 jaar bezig met het terug komen van een blessure.
Maar goed het is het niet waard. Je polsen te breken en jaren moeten werken om fatsoenlijk te kunnen hardlopen. Of geen muziek kunnen spelen.

Diy audio studio en synth dingen bouwen.

Ik lees weinig.
Meestal handleidingen en technische documentatie. Whahaha

Maar vind bv Jiddu Krishnamurti erg leuk.

Code voor de Electra One controller.

Mijn kids zijn ook een leuke hobby.

Vrijwel de meeste vrijetijd besteed ik aan mastrubatie marathons.

De laatste jaren zijn mijn 'creatieve uitingen' zoals ik ze maar noem steeds belangrijker geworden en door een aantal heftige gebeurtenissen dit jaar ben ik er eindelijk aan toegekomen om een begin te maken aan de daadwerkelijke uitvoering van ideeën.
Na enig aandringen van vrienden die daarvan de resultaten wilde zien heb ik daar een webstek voor gemaakt waarop die dingen deel.
Heb je website even bekeken, leuke dingen doe je.
Vooral de video over onmogelijke figuren was mooi om te zien, Reutersvärd kende ik nog niet en zelf was ik altijd een fan van Escher.
Leuk dat je dat stripboek van Schuiten Peeters laat zien, zelf heb ik die serie indertijd gekocht (12 delen dacht ik) en het is een prachtige architecturale stripserie.
Succes met het museum en oa het maken van onmogelijke figuren!

Leuk, al die uiteenlopende hobby's die jullie hebben. Nadat ik noodgedwongen moest stoppen met de klassieke auto's heb ik me, naast het genereren van gekke geluiden 😏, ook wat toegelegd op fotografie. Voornamelijk natuurfotografie eigenlijk. Maar dat gaat bij mij ook op en af. Kan weken erop uitgaan of fotohutten bezoeken, maar ook weer weken niets doen met het fototoestel. Maar eigenlijk is dat juist fijn. De luxe hebben welke (toch wel dure) hobby je op dat moment wilt uitoefenen.

Appelvink.jpg Blauwborst.jpg MBS.jpg

Laatst gewijzigd:
Dank voor het compliment! :okdan:

De duistere steden kent zo'n veertien delen.
De koorts van Urbicande is er nu ook in een kleureneditie (erg mooi vind ik) en er komt binnenkort nog een laatste deel uit.

Schermafbeelding 2023-10-15 om 16.24.51.png

Dark souls en Elden ring zijn mijn moderne favorieten.
Vooral deze games ben ik ook aardig hooked aan, hoewel ik me de laatste tijd wel aardig in kan houden, want ik zie games -hoe leuk ze ook zijn - toch wel als een belemmering in het creatief bezig zijn met muziek. Soms heb ik spijt dat ik die 150 uur in Elden ring niet voor produceren heb gebruikt.

Vooral deze games ben ik ook aardig hooked aan, hoewel ik me de laatste tijd wel aardig in kan houden, want ik zie games -hoe leuk ze ook zijn - toch wel als een belemmering in het creatief bezig zijn met muziek. Soms heb ik spijt dat ik die 150 uur in Elden ring niet voor produceren heb gebruikt.
Ik heb geen spijt hoor :D
Je mag ook best genieten van kunst die een ander gemaakt heeft ;)

En dat mijn vrouw en mijn zoon ook zot zijn van lego tja dat helpt ook al zeker niet ;)
Mijn vrouw en ik bouwen ook samen lego, vooral modulair city. Top om te zien dat er meer zijn zoals wij! Als kind zei m'n pa wel eens dat je daar als volwassene niet meer mee speelt, en dat vooruitzicht leek me zo gruwelijk dat ik van schrik eeuwig 10 jaar oud ben gebleven :)

Verder schrijf ik graag scenario's en spelregelsystemen voor tabletop roleplaying campaigns, (fantasy)bordspellen en larps (live action roleplayen), geregeld ook samen met m'n partner. Larp is sinds Corona niet meer zo op gang gekomen helaas. Maar wie weet. Overigens vind ik het leuker om scenario's en spellen te bedenken, dan om zelf te spelen.

Assemblage van High-End Pc's/workstations, en ook beetje experimenteren met nieuwste pc hardware (zoals Intel ARC, direct aangeschaft om te kijken of het wat is)
Revisie & Tuning van oude Cosworth F1 & audi 5 cyl Group B motoren (was ooit mijn beroep)

Naast muziek luisteren en spelen ook veel retro games. Ik ben ruim 20 jaar late to the party, maar ik heb zonet Frontline uitgespeeld. :) ik heb tussen mijn synths een rek met speelklare oude consoles/computers staan. Allemaal geoptimaliseerd qua (rgb) video output en waar handig van moderne opties zoals Gotek of optische muizen voorzien.

Daarnaast werk ik heeeel rustig aan de modeltreinen, en na jaren stilstand ga ik verder met de restauratie/opbouw van een oude rallywagen.

Aan de games en treinen geef ik geen geld uit, dat is allemaal 1 a 2 euro spul. De rallywagen kost helaas wel groot geld, maar dan heb je hopelijk ook ooit eens wat.

Ik ben ook nog een platenspeler aan het bouwen maar al maanden aan het denken hoe ik 1 bewerking netjes kan uitvoeren...

Tenslotte nog wat Arduino projectjes gerelateerd aan bovenstaande hobbies.

Back