Andere hobbys?

Hier ben ik ook wel bang voor, denk dat ik er beter niet aan kan beginnen. Heb ook al teveel hobbies eigenlijk, tijd tekort

Ik ken het gevoel.
Dan zie ik een boek:"Programmeer je eigen Ios apps", maar dan bedenk ik me dat ik mijn telescoop al een tijdje niet heb aangeraakt, een aantal synths te weinig aandacht hebben gekregen, ik al helemaal niet toekom aan mijn Mindstorms robots en ik ik ook nog een stapel boeken heb te lezen. ;)

Ik kan dit forum van harte aanbevelen. Het kiezen van een telescoop is ook wat persoonlijk en afhankelijk van je omstandigheden. Voor een advies op maat kun je daar terecht.

Het is er eigenlijk nooit van gekomen zo'n forum te bezoeken, maar heb me nu maar aangemeld. :okdan:

Ik vind tuinieren wel leuk. Het kan net zo mindful zijn als muziek maken, maar dan met geluiden van de natuur ipv synths om je heen. De afgelopen dagen heb ik een nieuw stuk tuinpad aangelegd, wat een beetje tricky was door de ietwat ambitieuze organische lijnen en verschillende steentypes. 😅 Maar op zich is het prima om zelf te doen met een paar eenvoudige tools en ik ben best tevreden over het resultaat. Na de volgende regenbui nog wat extra voegzand invoegen en het bankje achteraan op de foto moet nog even naar het midden verplaatst worden maar weegt bijna 100 kg, dus daarvoor heb ik nog even de buurman nodig.

IMG_5795.JPG

Ja dat is wel zo - ik ben de tel kwijt hoe vaak ik inmiddels een nachtelijke wandeling heb gemaakt in de hoop het Noorderlicht, meteorieten, etc. te zien. Afgezien van de "supermaan" allemaal tevergeefs...

Tegenwoordig kijk ik de dag erop wel even op de computer.

ik ben de tel kwijt hoe vaak ik inmiddels een nachtelijke wandeling heb gemaakt in de hoop.....

Tja, je moet een beetje geluk hebben met dat soort zaken, maar je moet het geluk ook een beetje afdwingen.
In de gaten houden wanneer een bepaald verschijnsel te zien is en er op uit gaan, daar enigszins volhardend in zijn en op die manier je kansen vergroten.

Voor zo'n relatief eenvoudig filmpje zoals ik gisteren maakte zijn er een aantal eclipsen vooraf gegaan met poverder resultaten.
Het resultaat van gisteren is ook niet helemaal dat wat ik hoopte, maar je hebt het maar met de omstandigheden te doen.

Ik woon in een zeer ongunstige omgeving (wegens lichtvervuiling) en heb ook geen telescoop e.d. Het aantal hobby's dat een mens serieus kan beoefenen is beperkt. Voor de mensen die het als (hoofd)hobby hebben zal het vast bevredigend kunnen zijn.

Ik woon in een zeer ongunstige omgeving (wegens lichtvervuiling) ... Voor de mensen die het als (hoofd)hobby hebben zal het vast bevredigend kunnen zijn.

De omstandigheden maken het inderdaad soms lastig. In de tuin heb ik weinig uitzicht, veel hoge bomen, en buren die dol zijn op tuinverlichting. Dus de spullen maar meenemen naar elders. Had net over de grens bij de oosterburen een heel mooi plekje, maar daar staan nu hele hoge windmolens die het uitzicht verpesten en bovendien zijn voorzien van nogal felle lampen. :( Verderop in Duitsland heb ik ook een goede locatie, maar dat is bijna drie kwartier rijden over hele slechte wegen, vol gaten en kuilen. Geen lolletje. Maar daar is het wel mooi donker.

Ik heb zelf een balkonnetje met afdak in een lichtvervuild gebied en qua vervoer afhankelijk van een vrouw die werkt, dus het is niet alsof mijn 'hobby' over rozen gaat. ;)

Natuurlijk kent elke hobby zijn beperkingen wat betreft tijd en budget en als ik daarnaar kijk zijn boeken en lezen mijn hoofdhobby vermoed ik, daarna muziek en dan astronomie.

Het was een aardige verduistering, maar volgend jaar augustus, de 12e ervan, is de Zon voor 90% verduisterd, dus dat wordt een stuk mooiâh.

Het was een aardige verduistering, maar volgend jaar augustus, de 12e ervan, is de Zon voor 90% verduisterd, dus dat wordt een stuk mooiâh.

Yep.
De plannen daarvoor zijn hier al in de maak.
We zijn van plan samen met een vriendin naar Spanje af te reizen om er getuige van te zijn.

In 1999 zijn we naar het Saarland gereisd.
Veel van mee kunnen krijgen, maar tijdens de totaliteit was er bewolking.
Dat was weliswaar jammer, maar evengoed een indrukwekkend spektakel.

Daarna in de langste en gezelligste file ooit gestaan.

Ik heb zelf een balkonnetje met afdak in een lichtvervuild gebied en qua vervoer afhankelijk van een vrouw die werkt, dus het is niet alsof mijn 'hobby' over rozen gaat. ;)

Natuurlijk kent elke hobby zijn beperkingen wat betreft tijd en budget en als ik daarnaar kijk zijn boeken en lezen mijn hoofdhobby vermoed ik, daarna muziek en dan astronomie.
Je kan altijd nog radioastronomie et bij nemen?

Je kan altijd nog radioastronomie et bij nemen?

Met die gedachte heb ik ook al gespeeld en ooit zelfs een klein radiotelescoopje met een simpele draadantenne aangeschaft.
De hoogspanningsmasten in mijn omgeving bleken daarbij echte roet in het eten te gooien.

Ik heb ook gekeken naar wat je met een eenvoudige schotelantenne kunt doen, maar dat is erg beperkt en eenzijdig.

Back