Zo, oude hobby weer opgenomen en jeugdtrauma aan het verwerken.
Ik had als kind een gaming PC in de tijd dat bijna niemand echt met gaming PC's bezig was op de manier waarop je dat vandaag kent. Pentium 200MMX met Voodoo² 12MB, +/- 1997. Ooit verkocht toen die verouderd was en niks waard. Uiteraard mis ik hem nu en is hij wél iets waard. Dus ik heb alvast terug mijn oude config gekocht minus de Voodoo. Ik probeer nog een Voodoo te bemachtigen via een ruildeal zodat ik niet te veel geld in deze zijdelingse hobby moet steken.
Ik had nog de juiste soort RAM uit mijn E-mu Emulator IV liggen, dus de PC heeft nu alvast 64MB RAM. Wie wat houdt, die heeft wat.

Hij zou 128MB kunnen hebben, maar dat heeft eigenlijk geen nut voor deze generatie (kan in DOS zelfs averechts werken) en zou weer een investering zijn.
Los van jeugdsentiment wou ik een dergelijke Socket 7 PC omdat die heel geschikt zijn voor DOS games, je kan ze namelijk desgewenst instellen op lagere snelheden. En voor recentere DOS games heb je dan gewoon een beest van een PC beschikbaar, relatief gezien. Doom 2 laadt instantaan en zit altijd op max FPS.
Er zit nog een Soundblaster 16 ISA in voor maximale DOS compatibiliteit.
Naast het gamen geeft dit me ook nog meer mogelijkheden voor als ik erg verouderde software nodig zou hebben voor één van de synths/samplers.