Andere hobbys?

Mijn neefje woont in Zwolle, de wijk Stadshagen. In welke wijk woon je? Don't worry, ik kom niet op bezoek. :{

Laatst gewijzigd:
Mijn nieuwe hobby's zijn blijkbaar tegenwoordig klussen en "tuinieren". We hebben een stuk grond ter grootte van twee voetbalvelden gekocht op 2.5 uur rijden van huis. Momenteel staat er alleen een schuur, maar er is in ieder geval al wel stroom. De vorige eigenaren hebben er jaren niks mee gedaan, dus het tuinieren is vooral snoeien met power tools. Hopelijk dat we eind deze zomer ook een "badkamer schuur" hebben staan zodat we er in ieder geval kunnen kamperen (ipv in een appartement/hotel in de buurt verblijven). Niet ondenkbaar dat we er in de toekomst iets serieuzers gaan bouwen, maar voor nu is dat geen concreet plan.

Power tool? Tot op een halve meter omploegen en vermalen. Anders heb je tot het einde onkruid en dingen die groeien op ongewenste plekken. Tenzij je dat graag zo ziet ontwikkelen.

Pwoah, ik heb een beetje hobbies teveel eigenlijk:
...Wandelen met m'n hond, en dan niet ff een kort blokkie rond, maar het bos in.
...Duiken, want waarom niet een extra wereld met heel eigen bewoners erbij nemen om te genieten van het moois en de rust.
...DJ-en (elektro/acid/tech(k)no, dubstep/bass)
...Gamen op m'n Ps4 en Pc.
.. Specialty koffie, div filtertypes/pour-over technieken en espresso.
...Dan ook nog modelbouw, en Gundam/Machinenkrieger. Jeweetwel beetje plakken en met de airbrush kliederen enzo.
...Is YouTube videos kijken ook een hobby?
...En nu na een hiaat van ongeveer 12 jaar weer handleidingen lezen...uhh synhesizers, drumcomputers enzo.

(Ben ook vaak met de tuin bezig, maar niet voor de leuk, dus geen hobby)

Voor leden die echt geinteresseerd zijn in loempia's maken. Ik bedacht me ineens dat mijn sushi rol houder een pers in zich heeft. Als ik vulling maak met groente en bijvoorbeeld sambal kan het wat vochtig worden. Dit pers ik dan uit in de sushi maker en krijg je gelijk een compacte rol van je vulling. Deze rol kun je dan makkeljk in gelijke porties opdelen. Dan krijg je ook mooier gevouwen loempia's met minder kans op lekken.
Je kan ook dunne glas noodles toevoegen die absorberen ook vocht en is ook lekker!!

Zucht, doet me denken aan de tijd dat ik in Tilburg Noord werkte waar een winkelcentrum zat waar een Vietnamese dame (mevrouw Tran) de beste Vietnamese loempia's verkocht die ik ooit heb gegeten.
Good ol' Wagnerplein?

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Power tool? Tot op een halve meter omploegen en vermalen. Anders heb je tot het einde onkruid en dingen die groeien op ongewenste plekken. Tenzij je dat graag zo ziet ontwikkelen.
Als je het zo rigoureus wil aanpakken ben je zo tienduizenden dollars verder. De grond bestaat voor de helft uit stenen, dus je zal er op die manier op zijn minst zware landbouw machines voor nodig hebben.

We hebben een speciale tool gekocht om kleine bomen/stronken met wortel en al uit de grond te trekken (zoek op pullerbear). Daarmee hebben we een aanzienlijk deel uit het 75 meter lange oprijpad kunnen verwijderen. Een aantal waren te lastig om er uit te halen, dus die hebben we met o.a. een kleine kettingzaag met de grond gelijk gemaakt. We kunnen er nu daadwerkelijk met de auto overheen en dat is het allerbelangrijkste op dit moment.

Het "veld" zit nog vol van de stronken. Alles wat daar nieuw uitkomt kunnen we met de "clearing saw" bijhouden en er zijn manieren om de stronk weg te laten rotten. We zullen zien hoe het op termijn met alleen maaien gaat.

• Duimpje
Duimpjes: EL1
Als je het zo rigoureus wil aanpakken ben je zo tienduizenden dollars verder. De grond bestaat voor de helft uit stenen, dus je zal er op die manier op zijn minst zware landbouw machines voor nodig hebben.

We hebben een speciale tool gekocht om kleine bomen/stronken met wortel en al uit de grond te trekken (zoek op pullerbear). Daarmee hebben we een aanzienlijk deel uit het 75 meter lange oprijpad kunnen verwijderen. Een aantal waren te lastig om er uit te halen, dus die hebben we met o.a. een kleine kettingzaag met de grond gelijk gemaakt. We kunnen er nu daadwerkelijk met de auto overheen en dat is het allerbelangrijkste op dit moment.

Het "veld" zit nog vol van de stronken. Alles wat daar nieuw uitkomt kunnen we met de "clearing saw" bijhouden en er zijn manieren om de stronk weg te laten rotten. We zullen zien hoe het op termijn met alleen maaien gaat.
Ik zit met grote interesse mee te lezen, en zal die Pullerbear eens aandachtig bestuderen!
Zoiets zou hier op onze Finca (ruim 2,6 hectare, en we willen geen chemicaliën gebruiken) in Spanje wel eens handig kunnen zijn :)

Courgettespagetti is ook een goede, daar heb ik zo'n apparaatje voor. Eet je onbewust veel groente. Wel bizar hoe snel die dingen groeien met dit weer 😯
Ze zijn het lekkerst als je ze oogst als ze klein zijn, dan hebben ze nog niet zo veel vocht opgenomen en hebben ze meer smaak, iets langer dan een zure bom zeg maar. Die gigantische dingen die we in de Nederlandse winkels kopen slaan nergens op. Plus je hebt het voordeel dat de zaadjes niet slijmerig worden en je er dus meer nodig hebt en je er dus minder weg moet doen.

Ze zijn het lekkerst als je ze oogst als ze klein zijn, dan hebben ze nog niet zo veel vocht opgenomen en hebben ze meer smaak, iets langer dan een zure bom zeg maar. Die gigantische dingen die we in de Nederlandse winkels kopen slaan nergens op. Plus je hebt het voordeel dat de zaadjes niet slijmerig worden en je er dus meer nodig hebt en je er dus minder weg moet doen.
De courgettesplanten op ons balkon groeien prima, mooie bloemen ook. Maar ze bevruchten elkaar maar niet, dus weinig courgettes helaas...
Hetzelfde voor de pompoenen, familie van.

De courgettesplanten op ons balkon groeien prima, mooie bloemen ook. Maar ze bevruchten elkaar maar niet, dus weinig courgettes helaas...
Hetzelfde voor de pompoenen, familie van.
Toen we nog ezels hadden, en dus ook een mest hoop zijn daar ook wel eens pompoen pitten in terechtgekomen. Erg vruchtbare mest is dat. Gigantische pompoenen toen we terug kwamen van vakantie 😅

die pompoen zijn mooi op die hoop gebleven en met de trekker afgevoerd hoor hehe, we hebben genoeg andere lekkere dingen in de echte moestuin. Maar groot waren ze wel.

Overigens valt het wel mee met nitraat in ezelmest als je het vergelijkt met bijv kippenmest of varkensmest. Die vreten alles en hebben het er weer uit gescheten voor dat het volgende erin zit zeg maar, net mensen hehe. Die varkens heb ik jammer genoeg niet maar goed dat is een ander verhaal.

Laatst gewijzigd:
Al mijn onderhoud aan mijn daily leverde zijn vruchten af vandaag, auto mag weer 2 jaar de weg op, keuring was vlekkeloos.
Aan mijn 2 en 4 wielers sleutelen is niet meer zoals vroeger voor de lol maar toch nog steeds een hobby. Remmen, vloeistoffen, filters, riemen. Vroeger deed ik motorblokken bakken swappen enz ook.
Ik heb er de ruimte niet meer voor... Anders had ik nog een donor om te slachten voor onderdelen gekocht en n 2 zitter als daily erbij. Het is heel tof om donor te spelen voor andere auto's - zoveel mensen die je leert kennen en helpt, en zelf heb je voor altijd genoeg bouten moeren enz in rare maten :)

Back