AF- ROOM 101

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Anderhalf jaar stilte (ongeveer) nog wel meegedaan aan de SF competitie...
*dit keer geen 4/4 maar weer ouderwets herrie :D zo als het heurt :beard:

Langzaam aan maar weer eens iets (af) gemaakt.
Uiteraard weer een AF (Artificial Frequencies) project in het Abstrakte hoekje. :engel:

uiteraard niet het meest gangbare voor het gehoor.
En uiteraard draait ook weer een diepere betekenis op de achtergrond mee. (lijkt wel de SF competitie) :D

https://soundcloud.com/warehousegrooves/room-101

industrial, gevuld met een vleugje melancholie.. inventief, knap gedaan maar een wat abrupt einde, vond ik persoonlijk. Veel succes en goed dat je terug bent met nieuwe muziek :okdan:

Heb hem vanmiddag al geluisterd maar dan over de speakertjes van een laptop. Zal het later in de avond over een koptelefoon nog eens beluisteren.

Zocht overigens wel ff op internet op wat er in je underscript staat, kwam ik uit op dit filmpje:

maar wat ik daar nu van moest denken? 8)

Last edited by a moderator:
Wow, leuke reacties :okdan:

Ben altijd van mening dat het "soms" wat zwaar kan overkomen (niet zo heel erg van de mainstream ben) maar dit zijn hoopgevende reacties.

Was mijn eerste versie..... wil nog een ad on versie maken waarin er een hoofdrolspeler(ster) string zijn intrede doet (denk aan een cello) .... was hier nog niet over uit (hoe en wat)

Was ook weer mijn eerste afgemaakte project na het jaarlijkse SF feestje en wou weer terug naar het meer experimentele/abstracte.

Gloom: Zie dit als een "probe" al is het soms ook wel eens prettig om niet een 9 a 15 minuten durend stuk te maken ;)

Pepertje: Ziet er uit als een Pools video project (Polen en duistere kunst zijn verweven met elkaar *Beksinski)
Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines heeft voor mij meerdere betekenissen. *en was ook van mijn eerste AF projecten.

Anyweetjes...... Leuk :okdan: en bedankt voor het luisteren/reageren.

Yeah!! WHG is back! Wat ontzettend fijn om je weer in de duistere grochten van het tracks forum te zien.

Tja, is inderdaad weer een heel typische WHG track en sound. En je weet dat ik fan ben. De beat vind ik iets teveel swingen ten opzichte van de sfeer van de track. Ik moet meteen denken aan mid/eind jaren 80, Soul II Soul en dergelijke :D.

Het vage en ongedefinieerde blijf ik erg prettig vinden. Slotje had nog wel een beetje reverb of zo op gekund :). En tijdens het beluisteren hoor ik steeds zaken die er (nog) niet zijn. Da's ook het leuke van een track als deze, het laat voldoende aan de creativiteit van de luisteraar over. Mooi werk Daniel! :okdan:

Thanks Bobski,
Dank je voor je input :okdan:

Was even aan het graven in mijn database en kwam tot de conclusie dat het ongeveer 6/7 jaar geleden is geweest dat ik met dit soort pielers aan het experimenteren was (good old days) :beard:

In antwoord op jou schrijfsel :okdan:

Ik denk wel dat dit mijn soort bouwsels zijn (ook leuk(er) om te maken/designen) De beat swingt niet Bobski.... ik denk dat je wat anders bedoeld :D

Mid/eind jaren 80 begon ik met plaatjes draaien (voor publiek) en volgens mij klinkt dit toch wat anders. Soul 2 Soul zou ik zo ook niet meteen als referentie zien... maar ben benieuwd naar he je die connectie maakt :)

Vaag en ongedefinieerd :okdan: Mijn vrouw is het van mij gewend :kroon:

Dit was mijn tweede versie van deze track...... heb het expres niet al te lang willen maken, had het idee om er nog wat meer mee te doen door een langere primaire track maken, klassieke elementen toe te vroegen incl wat rustigere momenten.
Zie dit dan ook maar als een radioversie :D
Reverb aan het einde.... ja.... zit een klein beetje tail in het einde en wou een keer iets anders proberen dan het gebruikelijke..... was en is ook voor mij nog wel een puntje.

DrvL modus aan) "En tijdens het beluisteren hoor ik steeds zaken die er (nog) niet zijn. Da's ook het leuke van een track als deze, het laat voldoende aan de creativiteit van de luisteraar over."
DrvL modus uit) Dit mag je even uitleggen..... ik kan dit op meerdere manieren lezen (je kent me een beetje) Maar het is positief dus het zal wel goed zijn :D

Wordt vervolgd (volgens mij)

Back