the same parrots in the sky

ano12112025

Gedeactiveerd account
Hey Eduard :)

Ja, man. Ik heb je column gelezen. Zeer herkenbaar. Vannacht heb ik 3 uur kunnen slapen, de nacht ervoor 2 uur.. Want sedert meer dan één jaar en een half, slaap ik bijna niet meer. Dat is een pure foltering. De oorzaak hiervan is dat ik met mijn diabetes om de drie kwartier moet plassen.. En ja, je kunt niet meer helder denken, je kunt geen conversaties meer volgen, geen films uitkijken, niet lezen, dingen uit je handen laten vallen, enz.. Maar probeer positief te blijven denken, want dat helpt je met het verwerken van de nevenwerkingen van slaaptekort.

Wat betreft je track. Ik ben erg blij dat je weer terug aan het produceren bent geslaan.

Dit is wat ik denk :

* in't begin kan je best enkele sounds automaten op reverb of delay..
* het hoofdthema (puut puut puut puut) is erg repetitief. Je zou 'm op zijn minst kunnen variëren door er effecten op te zetten zoals reverbs, delays, flangers, distortion, enz..
* in't algemeen vind ik je track erg repetitief, ik kreeg even de indruk dat je er snel komaf mee wou maken.. Heel veel moeite heeft het je waarschijnlijk niet gekost, behalve wakker blijven ;) (copy-paste, copy-paste ??)
* Wees wat creatiever in je structuur, je melodie enzo..
* Hij is een tikkeltje te lang, naar het einde toe werd ik zenuwachtig, vooral vanwege het monotome karakter van je track.
* Creeër een mooiere outro..

Ik weet niet of je vindt dat je track af is, maar als je wil dat hij beter klinkt, zou ik toch wat werken aan bovenstaande puntjes.

Hoop dat je nog veel reacties krijgt !

Alles goeds makker ! 8~

ja ik het zelfde dat ik nog veel reacties krijg.
de volgende track gaat wel wat gevarieerder worden dan deze.
maar ik was al blij muziek meer te maken naar een paar mindere weken.
de track heet dan ook the same parrots in the sky.
omdat het best eentonig is en parrots herhalen nog al veel daarom.
ik ga er nog eens naar kijken.
maar ik denk dat ik het advies voor de volgende track bewaar.
omdat ik we ook slecht voel de laatste dagen.
en door toch actief te blijven. blijf ik muziek maken en kunst.

maar ik was al blij muziek meer te maken naar een paar mindere weken. omdat ik we ook slecht voel de laatste dagen. en door toch actief te blijven. blijf ik muziek maken en kunst.

Super, kerel ! :okdan:

Ik vrees dat ik oud ben geworden en we met een generatie-conflict zitten ?
Of ben ik achterop geraakt ? Ik betrap mezelf er op dat ik snel door de track heen ben geskipt.
Het blijft een creatie, en daarvoor respect.

Nee, ff ernstig. Soms moet je wat je maakt gewoon trashen.

Nee, ff ernstig. Soms moet je wat je maakt gewoon trashen.

Ben hiermee niet akkoord. Ik heb bijna nog nooit een nummer in de prullenbak gesmeten, je kunt er altijd iets aan verbeteren en ervoor zorgen dat het mooi gaat klinken.. Maar dan moet je wel wat doen met de feedback die je op je vorige tracks kreeg, meenemen die feedback dus.

Maar Eduard is een beetje eigenwijs ook en vindt al snel dat een nummer af is, en wil er daarom niet meer aan verder werken. Begrijpelijk als je in zijn toestand zit.

Kop op Eduard ! :)

ja klopt jan ik maak mijn tracks iets te snel op standje hij is af.
en eigenwijs zeker want ik heb thuis zat project files liggen die niet af zijn.
ja en ik probeer het altijd mee te nemen op mijn nieuwe tracks.

haha, ik vind dit te gek!

neigt naar kunstmuziek, minimal,, Steve Reigh

ik hoor steeds weer iets anders ritmisch,
min of meer zelfde effect als in sommige minimal music:

ik kan er 4/4 in horen, maar ook 4/4 een achtste verschoven, het herhalende patroontje komt dan anders te liggen
maar ook 3/4 en dat veranderd dan weer in 6/8

meditatief! :-)

je zou ook een versie kunnen maken zonder die doorgaande 4 on the floor kick bassdrum en juist een soort random kick er onder zetten, dus geen herhaling en elke keer op een andere plek, ben benieuwd hoe dat zou werken!

Back