Tidal Supressor

Fifth Bot

d[-_-]b
Zo ff lekker een lang weekend genomen, dus tijd om muziek te maken! Net weer een nieuwe track kunnen afronden. Stukje darker en minder kakafonisch dan de vorige:

Dark... me likes! Volgens mij is ie wel helemaal naar de tering gecompressed, dat mag voor mij wel minder. Moest mn speakers echt een heel stuk zachter zetten. Verder clipt er in het begin wat (een synth die door je voorversterker klapt ofzo?).

Desalniettemin... een vette track!

Hmm, die clipping in het begin is niet omdat eea te hard is (plent headroom op die track: -14db en serum output staat ook niet in het rood). Volgens mij komt het omdat het pluck filter te snel openklapt. Maar als ik de attack verhoog, dan veranderd de sound teveel wat mij betreft. Later is die clipping weg (al dan niet gemaskeerd door het volume van de rest). Ik heb eea geprobeerd iets op te lossen door de gain toch wat terug te nemen en subtiel wat te EQ-en. De master zou nu zachter moeten zijn.

Hey Funkaholic, dank je wel!

Wat voor apparatuur, nou gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn setup te posten:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=2022769#post2022769

Maar wat betreft de track zelf, die is eigenlijk helemaal ITB gemaakt, in Ableton met Serum, Massive, Maschine NI Reaktor Blocks (virtual modular) en verder Ableton stock FX en wat NI Effects (Phasis + Replika)

Voor mij mag die teringcompressie wel. Toch voor dit genre.
Kon het wel smaken.

Haha, ja volgens mij mag dat ook best, maar die eerdere versie was idd teveel (de huidige link is dus nieuw). Ik heb hier en daar zelf wat compressie toegepast, maar de mastering heb ik aan Landr overgelaten (medium settings). Om me daar op dit moment ook nog mee bezig te houden is is me net even een brug te ver. Ga ik in de toekomst misschien nog eens proberen.

Back