Geluidskaart twv €500

DeSpErAtOzz

Grooveness
dat zoek ik dus, zowat een maximumbudget van 500 euro, en ik zoek iets beters als een SB Live!Platinum

kheb al heel wat sites afgeschuimd en ben tot de conclusie gekomen dat ik twijfel tussen een M-audio, Terratec en ja toch een creative ...

m'n eisen zijn minimaal 2 line in's en liefst 2 line out's ... , een goede low latency asio ondersteuning en full duplex mogelijkheid ... en liefst ook nog de mogelijkheid om de kaart als multimedia/gamer kaartje te gebruiken

Men eerste gedacht was: een Audigy2 zx platinum pro in combinatie met een m-audio audiphyle Usb , ma ik heb de indruk dat die m-audio geen full duplex ondersteunt ... trouwens, is 2 geluidskaarten wel zo'n goed idee ...

een andere optie was voor mij de dmx 6fire 24/96, heeft naar mijn weten zowat alles wat ik zoek (latency weet'k wel niet), maar de indrukken ervan op dit forum vallen precies dikwijls wat tegen ...
een andere optie leek mij een terratec producer edition kaartje zoals een phase 88, ma daar heb'k geen prijs van :confused:

anyway, iemand die me wat kan helpen in men uiteindelijke beslissing?

2 in 2 uit kan al een stuk goedkoper m.b.v. een Audiophile, kost 2dehands 100 euri. Een Delta44 of 66 is ook nog ruim binnen je budget. En zelfs een Delta1010LT koop je voor ff ruim 300 euri bij Thomann. Dan heb je 10 i/o inclusief 2 mic pre's en midi!

Zo zijn er nog zat mogelijkheden van A-merken. Nooit en te nimmer voor de ST Audio's/Hoontech of Creative gaan. Dat is gewoon vragen om gezeik. Gewoon een knap merk kopen. Het Creative verhaal kennen we allemaal, dat is simpelweg gewoon bagger, en de kaarten van ST Audio hebben relatief veel te veel compatabiliteitsproblemen (en daar kan ik vanuit praktijkervaring over mee spreken) en allerhande vage ellende als veel te hoge cpu belasting en vreemde crashes icm Cubase. Gewoon niet doen.

Ik volg deze thread met veel belangstelling: Zie ook hier
Verbaas me er alleen over dat de meningen zo verdeeld zijn en alkaar zo vaak tegenspreken.
Denk toch maar voor een degelijk merk als M-Audio of, ja wat anders. Volg deze thread nog wel even . .

Ik verkoop binnenkort mijn staudio dsp2000 (wegens de overstap naar een digitale mixer).
Als je interesse hebt hoor ik 't wel.

Re: Geluidskaart twv €500

Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
en liefst ook nog de mogelijkheid om de kaart als multimedia/gamer kaartje te gebruiken

Waarom niet een geluidskaart voor gewone dagelijkse dingen zoals ... gamen :D en een specifieke kaart voor opnames?

Je kan met de meeste besturingssystemen een hardware profiel maken en bij het starten van de computer kies je dan welk profiel je gaat gebruiken. Zo kan je bv een profiel opstellen waarin de ondersteuning voor je gewone geluidskaart aanwezig is en de ondersteuning voor de geluidskaart voor opnames is uitgeschakeld en een ander profiel waar enkel de geluidskaart voor opnames is geactiveerd.

Of je maakt een dual-boot omgeving waarbij je een specifieke omgeving maakt die toegespitst is op je muzikale aktiviteiten. En waar je je OS hebt gefinetuned voor opnames.

Er zijn heel wat geluidskaarten voor opnames die niet duur zijn maar echter niet als gewone geluidskaart door het leven kunnen gaan. Maar voeg daar een gewone geluidskaart (Creative Labs of zo) aan toe en je bent waarschijnlijk niet echt veel duurder uit en je bent flexibeler en je kan kiezen uit meerdere kaarten.

Trouwens, gamen ... dat hoor je toch op een playstation, nintendo of xbox te doen :D

Je wilt echt geen creative met een andere kaart samen in je computer hebben... Dat is vragen om problemen..

Koop dan een terratec (de ews64 tijden zijn gelukkig voorbij) om te gamen, of haal voor je games een creative mp3+ usb geluidskaartdingetje en een serieuzere m-audio usb dinges voor muziek te maken...

Back