tja in een club klinkt bijna alles wel goed in eerste instantie, maar vergelijk het eens met een echte knaller en dan denk ik toch dat deze track flink wat felheid, punch en identiteit in de sound design mist. dat de kick te hard staat ben ik het niet mee eens, dat is juist de saving grace eigenlijk van dit nummer.
Natuurlijk, ik ben het wel eens met uw mening. Alles wat "boenkt" klinkt idd. wel goed in een club met een deftig soundsystem. Wat betreft identiteit en originaliteit in de sound en muziek kan ik mij heel moeilijk voorstellen dat binnen dit genre nog veel potten worden gebroken... Minimal techno/house is zo goed als dood in de clubs. Mensen willen terug vette beats en pure house. Mensen zijn de clicks en de clacks grondig beu... Het is niet voor niets dat er massa's volk tegenwoordig naar retro fuiven gaan... Daar waar de 909 beats en hi hats overheersen.... there is the place where the party is....
PS. Geen flauw idee hoe het is in Nederland... Maar in Belgie is tegenwoordig vollenbak als er jaren '90 house/trance/techno feestjes zijn. Die meer alternatieve dingen zijn hier al lang passé...
Maar ik vermoed dat het in Nederland ook wel zo is.
Ik wil er nu echt niet blijven over zagen of zo hoor...
Maar wat ik echt heel goed vind en wat uiteindelijk tegenwoordig(buiten de retro fuiven) vrij vernieuwend is, is EBM. Die gasten zijn bezig met hun laptop met FL studio (of zo) en die doen gewoon maar. Geen fysieke instrumenten, geen purisme,... Gewoon doen.... En het klinkt nog goed ook. En al die zever maakt hun echt geen reet uit. Die gastjes hebben zelfs nog nooit een fysieke synth gezien (bij wijze van spreken).
Maar hun tracks doen het wel goed... Daar heb ik nu eens respect voor. Veel meer dan een ouwe die enkel maar kan zagen over zijn ouderwetse verzameling. Ooit zal die oude mentaliteit wel weg gaan. Vroeger had je dit ook bij die postzegelverzamelaars…. tis eigenlijk allemaal geen zak waard. Niemand is geïnteresseerd met wat voor rommel het is gemaakt, heeft geen enkele indruk. Fysieke instrumenten zijn stilaan aan het verdwijnen qua interesse. Het is al begonnen bij de gitaren... En geloof me, de nieuwe generatie wil gewoon muziek maken via laptop...
Laatst gewijzigd: