[Techno] Obstruction

Ik vind hem eerlijk gezegd niet echt rammen, denk dat dat deels komt door die clap. die zou je ook kunnen weglaten, dan wordt het direct wat minder housey.

en die hihats kunnen ook wel wat meer overheersen dan, die kunnen die track beter aandrijven dan de clap zoals het nu is.

Ja, je hebt gelijk.
Alleen heb ik te veel tijd in die clap geïnversteerd.
Dus was de drempel voor mij te groot.

Ik heb de rollende hats ook wat harder gezet daarnaast.
Het bestand heb ik vervangen, zelfde link als boven in de post.

Een enorme verbetering.

Bedankt Speen!

De intro is een bedoeld voor het inmixen van het nummer, maar ik snap je punt, het kan te kaal zijn.

Ik ben al een paar uur bezig met tweaken, maar dit schiet niet echt op.
Ik denk dat het een hook ontbreekt, maar aan de andere kant past een hook niet bij wat ik wil.

De track laat ik nog een paar dagen rusten in ieder geval.

Thanks voor het luisteren en reageren Robi! :)

Ik vind de track best tof! Wel zou ik sommige synthpartijen meer reverb en/of delay geven en dit ook automaten om het geheel wat weidser en levendiger te maken. En wellicht nog een tikkie hoog erbij EQ'en, vind het geheel misschien net wat doffig klinken nu. En misschien ook nog wat meer percussie/hihats erbij, om het ritme af en toe nog wat stuwender te maken?

Je gaat't niet geloven, Mark.. ik heb al 5-6x geluisterd, maar het komt gewoon niet binnen. Ik vind het ook een heel standaard track, met wéinig eigen invloeden.. ook te lang om interessant te blijven. Misschien heb je er lang aan gewerkt, maar héél erg goed vond ik hem toch niet, helaas. Toen ik het standaard begin hoorde, met die kick, dacht ik : "oh, nee, niet weer". :?

Hoop dat ik je volgende track beter kan pruimen.

Alleszins, succes ermee !

Gloom.

Ja, je hebt gelijk.
Alleen heb ik te veel tijd in die clap geïnversteerd.
Dus was de drempel voor mij te groot.

Ik heb de rollende hats ook wat harder gezet daarnaast.
Het bestand heb ik vervangen, zelfde link als boven in de post.

Een enorme verbetering.

Bedankt Speen!

Graag gedaan, ik vind het ook een stuk beter klinken zo!

Je gaat't niet geloven, Mark.. ik heb al 5-6x geluisterd, maar het komt gewoon niet binnen. Ik vind het ook een heel standaard track, met wéinig eigen invloeden.. ook te lang om interessant te blijven. Misschien heb je er lang aan gewerkt, maar héél erg goed vond ik hem toch niet, helaas. Toen ik het standaard begin hoorde, met die kick, dacht ik : "oh, nee, niet weer". :?

Hoop dat ik je volgende track beter kan pruimen.

Alleszins, succes ermee !

Gloom.

ik heb bij jouw wel eens van die techno verzamel cd,s geluisterd.
hartstikke leuke cd,s hoor maar vaak wel eentonig. :)

Een nieuwe track, stukken duisterder als mijn vorige.
Ook totaal andere manieren van mixen en elementen gebruikt.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze rammer vinden :)

]

Hé daar! Duister, ja op zich wel. Totaal andere manieren van mixen en elementen gebruiken... ja dat ook. Toch heb ik dingen van je gehoord die véél meer indruk op me hebben gemaakt. Ik de denk dat je deze track lekker moet laten schieten en weer op de oude toer verder moet.

De techno trein rijdt niet in deze track, het is te dof, niet aantrekkelijk genoeg om interessant te zijn en te blijven. Ik weet dat het een negatieve terugkoppeling is, maar die durf ik je te geven, omdat ik een heel aantal tracks van je heb gehoord die ik oprecht goed vind. Dus ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, maar aangemoedigd!

Hé daar! Duister, ja op zich wel. Totaal andere manieren van mixen en elementen gebruiken... ja dat ook. Toch heb ik dingen van je gehoord die véél meer indruk op me hebben gemaakt. Ik de denk dat je deze track lekker moet laten schieten en weer op de oude toer verder moet.

De techno trein rijdt niet in deze track, het is te dof, niet aantrekkelijk genoeg om interessant te zijn en te blijven. Ik weet dat het een negatieve terugkoppeling is, maar die durf ik je te geven, omdat ik een heel aantal tracks van je heb gehoord die ik oprecht goed vind. Dus ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, maar aangemoedigd!

Ik voel me zeker niet aangevallen en zeker niet ontmoedigd.
Het zet me wel aan het denken.

Uiteindelijk is dit een hobby voor mij en doe ik dingen omdat ik het leuk en uitdagend vind.
Het is voor mij veel makkelijker om een paar loops op een hoop te gooien en daar een house track van te maken (als voorbeeld).
Eigenlijk wil ik hier een beetje van af.

Ik probeer al een tijdje techno te maken, ik kijk er nog veelste lineair tegenaan.
Vandaar dat ik probeer te experimenteren en een beetje dj-tool achtige dingen te maken.

Al maanden ben ik naar tracks aan het luisteren, te ontleden wat er aan de hand is en proberen te weten wat techno nou juist techno maakt.
Dit zou misschien mijn 5de techno track zijn, ik vind het niet erg dat het nog wat forcerend overkomt.
Het is voor mij nieuw terrein, ik probeer me er alleen een weg in te vinden.

Ik heb veel plezier gehad met het proberen van nieuwe dingen.
Daarnaast produceer ik nog geen 2 1/2 jaar.
Mijzelf hierin ontwikkelen kost tijd, ik loop vast nog veel vaker tegen een muur op.

Bedankt voor het luisteren en de reactie!
Ik ben het wel eens over wat je zegt over het nummer.

Alleen ben ik het niet eens over de oude tour verder gaan.
Dat kan naar mijn mening altijd nog mocht ik echt vastlopen.

ik ben wel heel benieuwd wat voor techno je luistert?

ik vind zelf altijd veel inspiratie in oude steve rachmad/robert hood/advent-achtige tracks. maar ik hou dan ook van loopy techno.

ik ben wel heel benieuwd wat voor techno je luistert?

ik vind zelf altijd veel inspiratie in oude steve rachmad/robert hood/advent-achtige tracks. maar ik hou dan ook van loopy techno.

Ik luister nog niet zo lang techno.
Het was dit setje dat mij inspireerde toen ik zat te varen zondag middag.
https://soundcloud.com/theboomroomofficial/184-the-boom-room-rod-malmok
De stemming probeerde ik in mijn track over te nemen.

Ik wil hem zeker nog live een keer live bewonderen!
Ben wel naar zijn house act geweest en dat was al heel leuk.

Zelf hou ik altijd fases aan van artiesten die mij inspireren.
Ik luister meestal naar losse nummers en bijna nooit naar albums.
Als ik er een paar zou moeten opnoemen dan Mitch de Klein, Reinier Zonneveld en Joris Voorn.
Maar dat

Dit zijn ook nummers waar ik graag naar luister:

https://soundcloud.com/jay-lumen-official/jay-lumen-balance-original-mix-low-quality-preview
https://soundcloud.com/he-artrecordings/who-who-dysphoria-dino-maggiorana-remix-edit-he-art-028

Maar goed dit zijn wel andere "stylen" om het zo maar te noemen, ik hou van stuiteren.

Ik heb de genoemde artiesten opgenoemd, dit is zeker een verruiming, thanks!

Voor mij is techno o.a. herkenbaar aan een oude stoomlocomotief. De youtube video heeft dat heel duidelijk... Techno is door de tijd heen ook behoorlijk aan verandering onderhevig. De laatste tijd is melodische techno veel meer in opkomst (iets wat ik dan weer heel erg tof vind).

En wat betreft de oude/nieuwe toer... je hebt helemaal gelijk. Laat je door mij niet vetellen dat je niet op een nieuwe toer moet gaan. Volg je passie en sla een nieuwe weg in, en ontwikkel je. Ik had dat niet op die manier moeten verwoorden. Ik sprak vanuit mezelf, omdat ik voorgaande dingen toffer vind klinken. Wellicht levert de nieuwe toer hele interessante ontwikkelingen op!

Voor mij is techno o.a. herkenbaar aan een oude stoomlocomotief. De youtube video heeft dat heel duidelijk... Techno is door de tijd heen ook behoorlijk aan verandering onderhevig. De laatste tijd is melodische techno veel meer in opkomst (iets wat ik dan weer heel erg tof vind).

En wat betreft de oude/nieuwe toer... je hebt helemaal gelijk. Laat je door mij niet vetellen dat je niet op een nieuwe toer moet gaan. Volg je passie en sla een nieuwe weg in, en ontwikkel je. Ik had dat niet op die manier moeten verwoorden. Ik sprak vanuit mezelf, omdat ik voorgaande dingen toffer vind klinken. Wellicht levert de nieuwe toer hele interessante ontwikkelingen op!

Ja ik was misschien ook wel een beetje in de schrijf modus, haha.
Melodische techno vind ik ook wel leuk.

Overigens heb ik de hele opzet van de track veranderd, zelfde link als bovenin de topic.
Ik ga er morgen weer mee verder als ik er aan toe kom.

Laatst gewijzigd:
Hij kan mij helaas ook niet bekoren, geluiden zijn allemaal tof, maar de mix lijkt nog niet ok.

Ik mis de oomph impact in de geluiden, het lijkt nu nog allemaal te lief. Als je wilt rammen moet je dat vooral fixen in je mix (na het selecteren van de juiste geluiden). Tempo iets omhoog en gaan!

Back