Melodie!!

PaRaNoiD

Nieuwkomer
Vraagje: ik heb sinds kort een midikeyboard en dat gebruik ik samen met fruityloops...
Nou heb ik een melodie (gemaakt met keyboard maar nog niet aangegeven in pianno roll) en nu wil ik hem plaatsen in de pianoroll via record (dat opneemknopje bij de playknop)...of hoe je het noemt...alleen als ik hem opneem en speel dan klopt ie niet helemaal in de pianoroll, sommige tonen komen te laat etc etc.. moet je dat dan handmatig bij werken of heb je een of andere optie waar je hem laat maar zeggen aan kan passen aan het aantal bpm...
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd!!!
of is er misschien nog een andere manier???

Je hebt waarschijnlijk een hoop latency bij het inspelen gehad, waardoor heel veel tonen er net allemaal naast liggen. Wat al genoemd was ctrl U is je oplossing. Als je heel veel latency hebt dan zal je waarschijnlijk je snap wat moeten veranderen want anders zet hij ze nog verkeerd neer. Maar expirimenteer maar met quantize.. dan kom je er wel uit. Good luck. ;)

hoe alles precies ingesteld kan worden enzo en hoe het allemaal in ze werk gaat kan je vinden in de manual die je erbij hebt of desnoods haal je die van de steinberg site...

even zoeken was apart hoofdstukje over quantize geloof ik...

Back