Hoe haal je krassen van je display?

DJ41

Lid sinds 1834
Ik heb een display waar wat krasjes op zitten (net zoals op een horloge-schermpje), natuurlijk geen ramp want ik kan er best doorheen kijken, maar wel erg irritant. Weet iemand hoe ik ze eraf kan krijgen? Ik heb weleens gehoord van een of ander spulletje wat je erop zou moeten smeren wat het eraf kon polijsten ofzo... Weet iemand hier iets meer van?

Laatst gewijzigd:
Nieuw schermpje erin zetten? Dat is toch niet zo moeilijk?

Men kope een flessie jif (of cif whatever) men flikkert dit op een oude doek en men gaat net zolang heen en weer zonder een andere beweging te maken poetsen.

Dit is vrij langdurig werk maar de enige manier om krasjes eruit te krijgen. Oefen eerst op plexiglas.

Origineel geplaatst door Twin-x
Men kope een flessie jif (of cif whatever) men flikkert dit op een oude doek en men gaat net zolang heen en weer zonder een andere beweging te maken poetsen.

Dit is vrij langdurig werk maar de enige manier om krasjes eruit te krijgen. Oefen eerst op plexiglas.

NEEEEEEEEJJJJJJ NIET CIF gebruiken gek ;) ;)

Zit vol met kalk wat de hele sooi helemaal wazig gaat schuren zodat je voor altijd naar een witte waas met lettertjes eronder kan zitten kijken!

DE oplossing.. (op eigen risico ;))... Pak een beetje boter.. druk er een doekje in... en dan lekker je displaytje inwaxen! wax on...wax off...

Nooit nodig gehad voor m'n synth maar heeft wel andere problemen met kunststof verholpen bij mij.

Ohja... kan wel zijn dat je dit om de zoveel tijd moet herhalen omdat je boter van je display is weggedropen na wat verhittende optredens oid :)

Autowas misschien :confused:

Is licht polijstend.

Greetinx DJ R2, RSI Records

Opeens heb je het, je wordt conducteur

Afblijven !

Afblijven !

Je moet eigenlijk ver uit de buurt van je displays blijven met Cif, Glassex of ander spul in die richting...

Want al deze spullen tasten kunsstof aan.. en dat is toch waar de meeste van deze schermpjes van gemaakt zijn.

Er is speciale "LCD Scherm" cleaner.. voor je flatpanel-schermpje of laptop.. Dat is het enige spul dat ik vertrouw.. al is dat niet geschikt om krassen mee te verwijderen.

Maar zoals al eerder gezegd.. betere een paar krassen dan een compleet dof display.

Krassen weg poetsen....

Krassen weg poetsen....

Wat ik zou gebruiken is commandant, deze polijst pasta is in de meeste autozaken zoals halford's wel te krijgen. In verschillende gradaties, ik heb ooit bij een schade reparatie bedrijf gewerkt en daar zaten we de hele dag krasjes uit bumpers en plaat werkt te polijst wordt erg puik. Maar probeer het zoals met alles wel eerst ff uit.

commandant is toch voor metaal? Dat spul is aggresiever dan Jif. Dat zou ik niet binnen 10 meter van mn synths willen hebben.

je moet gewoon eens in een coputer winkel vragen naar zo'n mideltje dan weet je zeker dat het goet is;)

commandant is toch voor metaal?

Commandant is NIET voor metaal (maar ook niet voor displays).
Het is in groene en rode blikken te koop (was er ook nog geel?).
Het wordt ook gebruikt om verweerde lak weer een beetje fatsoenlijk aanzien te geven.
Ik dacht dat de rode de sterkste werking had...
Ik weet nog wel dat ik vroeger op de LTS eens iets moest maken van plexiglas, en als laatste polijstmiddel werd toen BRASSO gebruikt (van die koperpoets weet je wel). Dat resultaat was verbluffend. Ik zou het het zelf echter niet op één of ander display durven te gebruiken. Temeer omdat ik niet zeker weet wat voor kunstof het is.

JEzus Christus,

Die schermen zijn ook voor niemand veilig. Boter, Jif (Of cif whatever) etc. Allemaal troep. Je kunt gewoon bij de electronica zaak of de Handy MAn een flesje krijgen met krassen verwijderaar. Niet duur (nog geen 20 gulden) en daarmee kan je krassen verwijderen van plastic (Mobieltjes, keyboard schermpjes, Gameboys etc.) Werkt heel goed en is nog veilig ook. Probeer het maar. De mobieltjes man heeft waarschijnlijk ook wel dat in huis.

Haha eindelijk een goed antwoord (hoop ik dan maar).
Zelf al eens gebruikt?

Ik heb ook eens zo'n tubetje met van die brol speciaal voor displays gehad.........
Na 2 uur poetsen en een volledig leeg gekepen tube, resultaat 0
Maarreh, hoe ist het nou? Krassen al weg, en met wat?
We zijn nu 3 weken verder...dusssss.....

En jij denkt dat die putjes aan de oppervlakte van de CD liggen, slimmerd;)
Niet dus he?
Neemt niet weg dat ik het afraad om op cd's te gebruiken.

Attachments

• layers.jpg
    layers.jpg
    20,5 KB · Bekeken: 169
Back