Hoeveel synths al in je bezit gehad?

• 0-5

Stemmen: 140 31,7%
  • 5-10

Stemmen: 117 26,5%
  • 10-50

Stemmen: 153 34,7%
  • 50-100

Stemmen: 15 3,4%
  • >100

Stemmen: 16 3,6%

• Totaal aantal stemmers
    441
waar waren we gebleven? jp8000, jp8080, juno1, juno2, juno6, juno106, mks50, mam mb33, mb33-2, vf11, rez30, yamaha an1x, cs1x, dx7, tx7, cs01, sy22, sy55, virus a, k5000r, k5000s, k5000w, siel dk80, arp axxe, xbase09, machinedrum, ensoniq mirage, asr88, ob1, matrix1000, matrix6 matrix6r, epro synth, korg kpr77 (of55), casio fz1, alesis nanobass, jen sx1000, hier word je gek van!

zoals gezegd: niet trots op; veel stond er maar even, bleek dat ik met dat apparaat wéér geen goede muziek kon maken. hè, had ik die nou nog maar, die ik toen had, en hup: weer kopen, toch niks, weer weg.
gelukkig is het allemaal een beetje zelf-financierende hobby geweest zo.

de machinedrum die ik nu heb, daar ben ik zeer over te spreken. dat is een compleet apparaat, alle moderne gemakken en en toch alle oude geluiden (en nieuwe) die er zo links en rechts te horen zijn.
de nordlead kan ook veel en voor het echte vette gedoe de se1x.
de prophecy blijft een vraagteken; voegt toch een apart, schreeuwerig geluid toe (combfilter oa denk ik) en biedt veel voo weinig, de sax en dergelijke zijn ook leuk, vooral door de fuzz. toch maar houden denk ik (ik denk dat ik nu mijn 9de of 10de heb, een echt twijfelgeval).

wat bij mij in ieder geval de boel een stuk leuker maakte, was het elimineren van de pc en die vervangen door een 4-sporencassetterecorder (en later een 8-sporen md) - werkt veel leuker. het is nog steeds niks, maar ik zit nu wel lekker te freaken ipv te pielen (comprendo?)

Zonder jou had ik een aantal synths niet gehad Leo (die zo goed als nieuw Pro-one staat nog altijd te glimmen in mijn studiootje), maar goed je laatste opmerking over die PC spreekt mij wel aan. Ik gebruik computers eigenlijk alleen nog maar als filter en zit niet te klooien achter het scherm.;)

Aantal synths

Aantal synths

Origineel geplaatst door Leo
zoals gezegd: niet trots op; veel stond er maar even, bleek dat ik met dat apparaat wéér geen goede muziek kon maken. hè, had ik die nou nog maar, die ik toen had, en hup: weer kopen, toch niks, weer weg.
gelukkig is het allemaal een beetje zelf-financierende hobby geweest zo.

Hoi Leo,

Precies zoals jij het zegt was het bij mij ook, het stond vaak maar even, dacht de goede gekocht te hebben maar achteraf bleek diegene net weer niet de synth te zijn die ik wilde hebben en dan ging hij maar weer weg.
Ondanks dat sommige mensen nu zeggen over mijn installatie dat het niet "je van het" is, ben ik toch tevreden met wat er staat.
De Casio heeft veel geluiden, een volledig drawbarregister + geheugens, synthgedeelte + studio en effecten. De Novation K-Station is een fantastische synth met vocoder erin. De JV1010 (gekoppeld aan de kawai MS710) is duidelijk, hele mooie geluiden, zeker met de vocalkaart erin. De Korg EA1 + Zoom RT123, voor de sequences en drums. De Yamaha CS01, een analoog synthje voor effecten en best vette solo's. En mijn oudste synth, de Hfg BJ76 (de module) voor de effecten ala een VCS3 en een Theremin. Dus best tevreden nu.

Phochos

ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat we te weinig apparaten uitgeprobeerd hebben!

volgens mij nog veel te weinig
volgens mijn vrouw veel te veel

:)

laat eens tellen - in volgorde hoop ik (je zult mss. zien dat ik me verbeterde naarmate de tijd vorderde) - mijn Fisher Price piano toy niet meegerekend : Roland D-20 (mijn eerste - 2 jaar geleden verkocht), Roland M-DC1 (ook weg), Yamaha CS-20 (na enkele weken terug verkocht - damned - voor de Novation), Novation Bassstation key (ook weg), Roland MC-303 (haha weg natuurlijk), dan begon het serieuzere werk: Roland TB-303, Roland JP-8080, Roland XP-30, Novation Supernova II (te koop), Sherman Filterbank (defect & weg), Roland R-8M (te koop), Roland Juno-60, Oberheim Matrix-1000, Roland TR-808, Roland MKS-50, MOOG Memorymoog L.A.M.M., en Elka Synthex (eindelijk op komst...)
'k hoop dat ik geen vergeten ben; dat maakt dus totaal (17), waarvan (6) doorverkocht en (2) te koop
daarnaast heb ik nog wat studio ervaring met ongeveer alle grote analoge synths (MOOG Minimoog, ARP Odyssey, Roland Jupiter-8, Yamaha CS-series, Roland JX-series, Roland D-50, SCI Prophet-5, Yamaha DX-series, Oberheim OB-series, etc...) en hoop ik ooit een ARP-2600 te kunnen proberen (komt nog wel) en natuurlijk een mighty modular MOOG... :{

Ik heb er op dit moment meer dan 100. Dubbele synths en randapparatuur niet meegerekend. Ook een tiental gitaren, basgitaren en versterkers. Allemaal meer dan twintig jaar oud. Zal totaal wel op 150 items uitkomen. Verzameld in ongeveer drie jaar tijd.

Origineel geplaatst door P-Five
Zal totaal wel op 150 items uitkomen. Verzameld in ongeveer drie jaar tijd.

:confused:

Staatsloterij ? Bende van Venlo ? XTC-labje in de achtertuin ?

Of gewoon geschift ? :D

Dat is elke week een synth erbij!!!!!!, not bad P-five. :)

Origineel geplaatst door gemmetje
:confused:

Staatsloterij ? Bende van Venlo ? XTC-labje in de achtertuin ?

Of gewoon geschift ? :D

Gewoon geschift :)

Lees ook de waarschuwing onderaan dit bericht. Ik zou graag de hele handel verkopen maar dan zou ik jullie opzadelen met al die troep. Ik houd ze dus maar zelf. Is voor jullie eigen bestwil...

Aantal synths

Aantal synths

Origineel geplaatst door P-Five
Gewoon geschift :)

Lees ook de waarschuwing onderaan dit bericht. Ik zou graag de hele handel verkopen maar dan zou ik jullie opzadelen met al die troep. Ik houd ze dus maar zelf. Is voor jullie eigen bestwil...

Ligt er natuurlijk aan wat voor troep je precies hebt, misschien zijn er mensen die juist die troep al een tijdje zoeken.LOL.:eureka:

Ik wilde al wel eens kijken bij P-five, maar die blik..........die blik....................:D

Attachments

• dia1.jpg
    dia1.jpg
    3,5 KB · Bekeken: 141
Origineel geplaatst door dekzster
Ik wilde al wel eens kijken bij P-five, maar die blik..........die blik....................:D

Phil Collins on dope...... 8)

Origineel geplaatst door gemmetje
Phil Collins on dope...... 8)
:mexico:

Voor diegene die het interesseerd:

Dit is de lijst:
Oberheim: OB8, OB1, Xpander, 4Voice, 2voice, OBMx, DS2 - Korg: MS10, MS20, MS50, MS02, PS3100, PE1000, 770, DV800, X911, Wavestation EX, Wavestation AD, Z1, Sygma, Lambda, CX3, - Moog: Minimoog, Taurus MkI, Prodigy, Memorymoog (LAMM), Source, Voyager - Sequential: Prophet5+Poly Sequencer, Prophet600, Prophet VS + VS-Rack, Pro One, Drumtraks, TOM, Prophet2002 - Roland: MKS70, PG800, MKS80, MPG80, MKS20, D550, PG1000, JX10, W30, GR50+PG10, GR300, GR700, VP330, CR78+WS1, CR8000, TR808, TR909, R8mkII, Jupiter8, Jupiter6, System100-101 System100-102, System100-104, SH7, XV88, JD800 - Waldorf: Pulse, Microwave, MicrowaveXT, XPole - Arp: Odyssey MkI, Quadra, Pro Soloist - Yamaha: TX816, DX5, SK50D, CS30, CS60, EX5, SY2 - Elka: Synthex - Studio Electronics: SE1x, Midimini, P-Five - Mutronics Mutator - OSCar - LinnDrum - PPG: 1020, Wave 2.3 - Kenton: Pro4, Pro2 - Alesis Andromeda - Synton Syrinx (metalic lichtblauw), Fenix Modular - Exclusivley Analogue Aviator - Emu Vintage Keys - SIDstation - Future Retro777 - Crumar DS2 - Rhodes Chroma - Solina Stringensemble - Spectral Audio ProTone - Cirko Hound - Syntechno TeeBee mkI ...

Plus de nodige randapparaten als mixers, compressoren, effecten, preamps, gitaren, bassen, triangel (met midi) ...

... deze 'troep' dus ... en ik heb er elke dag weer veel plezier mee.

Woa! Als P-Five z'n setje aanzet, gaan in heel de buurt de lampen even zachter branden! :eureka:
Evengoed: mooi hoor!

Wat betreft mezelf, ben ik langzamerhand klaar met upgraden. Ooit begonnen met simpel spul, en nu toch wat meer 'karakter' in de setup gekregen. Heb dan ook niet veel wensen meer over (wel dromen, natuurlijk... :z)

Ooit gehad, niet meer in bezit:
Boss DS-330, Casio SK-1, Clavia MicroModular, Digitech Vocalist, Korg MS-10, Korg MS-20, Korg SQ-10, Roland D-10, Roland D-110, Roland U-220, Wersi MAX-1, Yamaha DX-200.

Op dit moment in bezit:
Roland A-90EX, Yamaha CS-50, Clavia Modular Keys, Waldorf MicroWave I, Oberheim Matrix-1000, Akai S-2000, Roland SC-8820

Laatst gewijzigd:
ik dacht dat er meer synthesizerfreaks in nederland rondliepen ,echter krijg stilaan het idee dat er zo'n 100 superfreaks zijn, die geen plaats meer hebben voor meubels in de huiskamer.
misschien een leuk idee om eens een dag te houden waarbij alle 100 bijeen komen ,in gezelschap van hun lievelingssynth's

Origineel geplaatst door Hanz
Woa! Als P-Five z'n setje aanzet, gaan in heel de buurt de lampen even zachter branden! .

Ik kan al een hele tijd niet alles meer aanzetten..............................:D

Back