Never Forget (ft Ryan Lucas, vocals)

bijlevel

SWB
Even in tweestrijd gestaan of ik dit nummer hier zou moeten posten, omdat ik denk dat het té weinig met synthesizers en dergelijke te maken heeft. Maar omdat dit nummer waarschijnlijk voorlopig het laatste is van de reeks waarbij zang en tekst centraal staan heb ik het toch maar geüpload. (De volgende nummers zullen dus instrumentaal en meer electronisch worden.) De zang is een zogeheten "pick up" van Allihoopa. Door een post van een mede forumlid ben ik daar terecht gekomen en heb daar de acapella van Ryan Lucas gevonden en voorzien van een eigen instrumentatie. Zijn stem vind ik erg goed en ik heb als experiment een deel van de zang laten zingen door "mijn" vocaloid Avanna. Leek mij wel een aardige uitdaging en confrontatie.

Dit keer gepost als mp3, omdat SC toch (soms) gekke dingen doet met het geluid/de mix door hun compressietechniek. Uiteraard veel luisterplezier en laat de opbouwende kritiek maar komen!

Attachments

• Never Forget.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 87
Ik heb er eerlijk gezegd een dubbel gevoel bij: mooi maar er stoort iets.

Ik vind denk ik de piano te strak (overbodig?) of de zang te los vind.
En misschien mag de zang sowieso wel een tikje naar voren in de tijd (40 ms ?)

De samenzang en de gitaar is wel mooi, goed gevonden:okdan:

Best goed bedacht. Ik vind wel de (eeuwig durende) piano arpeggio wat in de weg zitten van de zang. Niet dat het erg stoort, maar het voelt minder 'naturel' aan. Ook het 'fluit' synthesizertje is wat te kazig voor mij. Maar wel thumbs up voor de track.

Ik heb er eerlijk gezegd een dubbel gevoel bij: mooi maar er stoort iets.

Ik vind denk ik de piano te strak (overbodig?) of de zang te los vind.
En misschien mag de zang sowieso wel een tikje naar voren in de tijd (40 ms ?)

De samenzang en de gitaar is wel mooi, goed gevonden:okdan:

De piano is idd een probleem, daar heb ik ook mee zitten klooien en zal ik dus wat op moeten vinden. de zang(er) is qua timing idd niet overal even strak en ook dat moet ik dus aanpakken.

Zeer knap gedaan, vooral de vocals ook.
Vind het mooi en indringend ook.

blij dat je de emotie voelt die ik zelf bij de zang(stem) voelde.

Best goed bedacht. Ik vind wel de (eeuwig durende) piano arpeggio wat in de weg zitten van de zang. Niet dat het erg stoort, maar het voelt minder 'naturel' aan. Ook het 'fluit' synthesizertje is wat te kazig voor mij. Maar wel thumbs up voor de track.

die piano moet dus nog even onder de loep. het kazige geluid is natuurlijk persoonlijk, maar ik snap het wel, misschien pak ik dat ook wel aan.

er zijn dus drie dingen te doen: piano, zangtiming en sologeluid.

Zeer bedankt voor jullie reacties!

Ik vond'm heel mooi zoals ie is.. Mooie stem man, zeer melancholisch lied, prachtig gedaan ! Doe zo verder :)

Gloomy.

zeer bedankt voor je reactie en natuurlijk helemaal mee eens ;). juist dat wat trieste in deze zang trok mij aan. ondertussen ben ik weer aan het sleutelen geslagen ook vanwege de feedback. is toch erg nuttig!

ik zal zo verder gaan, maar denk dat de eerstvolgende tracks toch (voornamelijk) instrumentaal zullen worden.

overigens veel respect dat je elke track op SF weet te voorzien van (meestal positief) commentaar! mij lukt dat niet. het kost namelijk best wel veel tijd. met veel (tijds)inspanning heb ik het wel gedaan bij de afgelopen SF-contest. was bijna een bovenmenselijke inspanning :)! dus nogmaals; veel respect!

Mannenstem prachtig en ik vind niet zoveel mis met de muziekale omluisting hoor. Goed in balans.
De vocaloid mag wat mij betreft eruit, leidt af en stoort me. Jammer, zonder echt een prachtig nummer.

Mannenstem prachtig en ik vind niet zoveel mis met de muziekale omluisting hoor. Goed in balans.
De vocaloid mag wat mij betreft eruit, leidt af en stoort me. Jammer, zonder echt een prachtig nummer.
bedankt voor je feedback. de keuze voor een andere “zangstem” bij deze track kwam ook omdat de zanger voor mijn gevoel op zeker moment over de top ging zingen. het vervangen van dat gedeelte door de vocaloid zou het wat evenwichtiger maken, hoopte ik. bovendien was het ook een experiment, met name de samenzang en die vind ik wel geslaagd!

Back