Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg

Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-

Last edited by a moderator:
Zit het tweede 8 voice board niet gewoon los?
Waarom heb ik daar niet aan gedacht wat dom van me ga het controleren,mischien komt het doordat ik max 8 voices kan toewijzen dat ik niet verder gekeken heb, en met init pach ook niet verder kom dan 8 voice beschikbaar.

Met het nieuwe os kun je ook voice toewijzing zien, de roze streepjes onderin beeld. Dan zie je snel genoeg of je 8 of 16 voices hebt.

Gebruiken jullie vaak layers of meestal gewoon enkel synth1?

Wil ik een 8 voice of een 16 voice ?

Of anders bekeken.... 8voice + Polybrute ... 16voice zonder polybrute.

Het aantal stemmen wordt ook gehalveerd door een midi-lus. Ik zeg het maar omdat ik met oudere firmware van de met de One verbonden Akai MPC X daar last van had.

Aantal "synths": Ik gebruikte ze tot nu toe meestal alle 3 tegelijk. Dat was niet uit noodzaak, maar omdat ik een nieuw instrument goed wil leren kennen door het maximaal te gebruiken.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
16 voice zou ik wel echt aanraden. De Moog One is een echt soundlab en je legt jezelf met minder voices toch wel beperkingen op. En in tegenstelling tot de Rev 4 Prophets kun je er nadien geen extra voices bijzetten dus als je spijt krijgt zit je eraan vast.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Het aantal stemmen wordt ook gehalveerd door een midi-lus. Ik zeg het maar omdat ik met oudere firmware van de met de One verbonden Akai MPC X daar last van had.

Aantal "synths": Ik gebruikte ze tot nu toe meestal alle 3 tegelijk. Dat was niet uit noodzaak, maar omdat ik een nieuw instrument goed wil leren kennen door het maximaal te gebruiken.
Dit is enkel zo omdat je hem niet goed hebt aangesloten, zoals je al aangeeft heb je een midi lus gecreëerd en dus ben je de helft van je voices kwijt.

Bedankt voor de tips allemaal, wanneer er 1 komt is het de 16 voice.

Iemand van plan hier om hem te verkopen later dit jaar ?

o ja zo ziet het eruit
Helaas is een 8 voice zitten links 2 voice kaarten in en rechts 2 i.p.v. 4 per kant,
wat een ongelofelijk stel sukkels daar bij Moog.
Wat zegt Moog zelf als je het serienummer doorgeeft.
Moet dan een 16 zijn?
En heb je ze gemaild of gesproken?
Helaas zit er verschil in kwaliteit van antwoord tussen mail en bellen heb ik meegemaakt. (bij Moog).

En je geeft aan dat je het niet via een NL dealer hebt gekocht, maar waar wel dan?

heb ze paar maal gemaild met alle relevante info maar krijg daar geen reactie op, zal maar eens bellen.
Ja, ben benieuwd wat ze zeggen.
Als het een 16 moet zijn o.b.v. het serienummer, dan zou het gek zijn als ze je daar niet mee kunnen helpen.
Waar heb je hem gekocht dan?

Back