Fighting Visions [Synthwave]

bombario

Gepokt en gemazeld
Helemaal blij met mijn aanschaf van Native Instruments Ultimate 11 begon ik wat te prutsen met Retromachines MK2 en FM8. Een middagje later had ik dit. Enjoy :okdan:

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/fighting-visions-synthwave

Hey Rutger.. nou, echt niet slecht hoor, maar volgens mij steek je gewoon te weinig tijd in je producties.. Ofwel kan je apparatuur het niet aan, ofwel ben je een beetje "lui".. want ik hoor geen enkele automation, geen enkele cut-off die verandert, geen volume dat "opkomt".. geen effecten..

Nou ja, dat bestond niet in de jaren '80, maar toch.. dit was me toch een beetje saai.. steeds dezelfde melodie, dezelfde vorm, structuur.. zeer herhalend allemaal.

Ik zou toch een beetje meer tijd steken in het variëren van je tracks.

Komt misschien bot over, maar probeer maar eens.. Het zal véél beter klinken.

Geen sorry, want hiervoor moet ik geen "sorry" zeggen. Maak er gewoonweg wat van ! :okdan:

Veel succes,

Gloomy.

De crash vind ik net even iets te scherp in de mix. De melodie is ok. Je zegt dat je dit in een middagje hebt gemaakt. Misschien even wegleggen, een paar vergelijkende tracks beluisteren en dan over een paar dagen weer oppakken. Het komt voor mij nu over als net even iets te veel. OP die crash na is de mix wel goed. (laptop speakers, dus weet niet hoe de bass is)

Klopt helemaal wat je zegt, Gloomer. Dit was gewoon in recordtijd een liedje afmaken. En het kan allemaal veel beter en gepolijster, maar gewoon snel wat afmaken is ook wel eens fijn. Ik laat hem een poosje liggen en als ik hem over een week nog goed vind maak ik hem serieus af. Thanks voor de feedback :okdan:

Lekkere 80ties vibe! Deze track heeft zeker potentie, maar kan inderdaad nog beter klinken. Ik zou het advies van Gloomy dan ook zeker ter harte nemen. Net even wat meer aandacht aan de details schenken en dan kan zoiets toch echt wel opbloeien hoor! Maar verder gewoon goed gedaan, keep it up! Oh, nog 1 dingetje, op het laatst is het thema wel wat overdone, probeer net wat meer verrassing erin te krijgen. Verder eens met metatron, de mix is goed, maar de crash is veel te scherp en gebeurt ook net iets te vaak.

Die crash komt uit een kant-en-klare loop. Die zal ik eens in stukjes knippen en er wat mee experimenteren. Voor de rest goede opmerkingen, misschien was ik wat te enthousiast en snel met het posten van deze track. Maar ik zat lekker in de flow en dacht: "Weet je wat, ik knal hem erop." Van deze feedback leer ik weer, dus thanks!

Back