Manic Miner [Synthwave]

Mierzoet is ie inderdaad, zoals het volgens mij hoort bij het genre! Knap gemaakt nummer, mooie melodieen en overgangen. Ik ken het genre verder niet zo goed, maar ik vind het laag wel wat weinig aanwezig, maar dat kan een genreding zijn en is wellicht mijn smaak. Nogmaals: goed gedaan!

Dank voor de reacties! ๐Ÿ‘

Ik probeer tegenwoordig liedjes niet meer een kant op te duwen en het wordt wat het wordt. Deze was daardoor in 2 dagen volledig klaar en dat bevalt goed. Gewoon knopen doorhakken en niet te veel nadenken. Dan kies ik bij een volgend nummer weer donkere geluiden.

Lekker bezig Bombario:okdan:

Qua sound valt mij wel meteen de kick op; klinkt alsof ie lek is of erg dun en flubberig iig , weet niet precies hoe ik moet beschrijven maar komt beetje slap over.
Mist wat punch.Mag wel wat meer oemph(body) hebben.

Mist wat punch.Mag wel wat meer oemph(body) hebben.
Dank voor het luisteren. En klopt wat je zegt, maar de drumgeluiden zijn allemaal uit de DMX. Dat vond ik wel zo consequent ๐Ÿ˜ De ride aan het eind vind ik ook niet super, maar ik beperkte mezelf bewust. Gewoon lekker muziek maken en zo snel mogelijk het nummer afronden.

In dit genre heb ik ook niet echt ambities en dit is vooral voor de spielerei. Als ik te lang in een genre hang merk ik dat ik het zat word. Verandering van spijs doet eten, dat idee. Dan kan ik nu weer lekker melodic techno maken ๐Ÿ‘

Dank voor het luisteren. En klopt wat je zegt, maar de drumgeluiden zijn allemaal uit de DMX. Dat vond ik wel zo consequent ๐Ÿ˜ De ride aan het eind vind ik ook niet super, maar ik beperkte mezelf bewust. Gewoon lekker muziek maken en zo snel mogelijk het nummer afronden.

In dit genre heb ik ook niet echt ambities en dit is vooral voor de spielerei. Als ik te lang in een genre hang merk ik dat ik het zat word. Verandering van spijs doet eten, dat idee. Dan kan ik nu weer lekker melodic techno maken ๐Ÿ‘
Oke , duidelijk.
:okdan:

Ik deel de mening over de drums. Volgens mij moet daar met pitch, EQ en compression nog wel wat blokkerigers van te maken zijn?

Ik deel de mening over de drums. Volgens mij moet daar met pitch, EQ en compression nog wel wat blokkerigers van te maken zijn?
Haha, er zit al een enorme bak EQ en compressie op. De kale kick is nog veel dunner. Maar goed punt en ik ga op zoek naar een nieuwe kick. De crash komt ook uit een andere synth. Wat voor crash moest doorgaan in de DMX klonk nergens naar ๐Ÿ˜

Het is inderdaad de kick (of samenspel met de bass synth) die wat meer power kan gebruiken. De bass synth is namelijk wat wollig/dromerig.
In de breaks klinkt de bass synth weer prima.

Wel hele leuke stijl dit! Leuke afwisseling en goed om jezelf te beperken, dat werkt het efficientst. Dat geldt ook voor effect plugins etc. less is more :)

Back