Drain Wire

Thanx!

Grappig dat je dat zegt over die mix, want daar was ik nou juist niet zo zeker van :) Ben er vaak mee aan het worstelen en ik moet eerlijk zeggen dat het ook bijna nooit zo klinkt als ik wil....daar valt nog veel te leren dus ;)

Hey Hooihuis,

Jou hebben nog niet eerder zien een plaat van je delen hier, meen ik :)

Voor te beginnen, leuk onderschrift man. Ik denk dat je groot gelijk hebt, want anders ga je eraan onder..

Het zou ook leuk zijn, zou je wat meer commentaar bij je track zetten. Het interesseert me namelijk welkke DAW je gebruikt, versie.. hoelang eraan gewerkt ? Synths gebruikt.. percussie gebruikt, enz.. Zou netjes zijn als je dat er nog even zou bijschrijven.

Wat betreft je track.. ja, de "groove" is lekker, mooie ouderwetse synthgeluiden.. Retro-feel, wat ik graag heb, maar toch is er iets wat ik minder vind : de lengte.

Raar maar waar, sedert ik wakker ben van 3.33h heb ik enkel nog maar tracks gehoord van 7+ minuten.. Voor mij moet alles dan heel variërend zijn, of ik hou het geen 7 minuten vol.. Dat had ik ook met deze track.. Ik heb ook nummers gemaakt van 10 minuten, maar die zitten boordevol met automations, variaties, layers, effecten, enz..

Jij doet dat ook wel, maar té subtiel.. kan me helaas niet zolang boeien. Natuurlijk heb je je uiterste best gedaan, dat kan ik eraan horen..

Dus, niks "negatiefs" hoor.. doe maar lekker verder zo.. aleen àltijd rekening houden met de feedback die je van iedereen krijgt.. je kunt 't eens proberen.. Niéts moét !

Alles beste !

Gloomy.

Ah, ik zie nu pas onder je soundcloud dit staan :

Used:

Roland TR-909
Waldorf Microwave XT
Akai Z8
Korg Z1
EMU Classic Keys

Leuk ! Dat weten we dan ook alweer.. Heb het geliked en je toegevoegd op SC..

Fijne dag, geniet van de droogte :koffie:

Gloomy.

Bedankt voor je feedback! Heb wel eens eerder wat gedeeld hier, maar het is inderdaad al weer een tijdje terug.

Het klopt dat ik alleen met hardware werk en ik neem bijvoorbeeld ook niet op met een computer…is zo gegroeid en niet uit principe of iets dergelijks. Heeft er ook mee te maken dat ik op mijn werk al achter een beeldscherm zit en ik vind het dan fijn om voor de muziek gewoon met verschillende losse apparaatjes te werken. Mijn studio ziet er dan ook echt uit als iets uit het verleden…. heb bijvoorbeeld aardig wat analoge bakken staan, al heb ik die hier dus helemaal niet gebruikt.

Het klopt dat de track wat lang is en je hebt gelijk dat het dan persoonlijk is of er genoeg variatie in zit. Misschien ben ik net even te subtiel geweest daarmee :)

Wow, cool.. da's wel vet yo.. de hele dag werken achter de pc, en dan thuiskomen en je analoog materiaal "boven halen" :)

Ik heb altijd veel respect voor mensen die nog steed met analoge synths werken.. Zo heb ik de plugin Bazille, haha zoek maar eens op, dat is ook steeds kabeltjes verplaatsen enzo.. IK begrijp er bijna geen snars van, maar ik probeer er wel wat leuke geluiden mee tevoorschijn te toveren..

Respect ! :halleluja

Gloomsel.

Groove hem de pan uit op deze! Zeker goed gedaan. Vind het fijn dat er wat nuance in zit, fijne minimal vibes.

Nice, fijne sounds en vind de mix ook prima met alles een eigen plekje. Waar neem je mee op? Zelf ook steeds meer weg aan het gaan van de computer, bevalt mij ook een stuk beter inderdaad na een dag achter de computer op het werk.

Thanx allemaal! Fijne reacties :okdan:

Nice, fijne sounds en vind de mix ook prima met alles een eigen plekje. Waar neem je mee op? Zelf ook steeds meer weg aan het gaan van de computer, bevalt mij ook een stuk beter inderdaad na een dag achter de computer op het werk.

In een ander draadje had ik nog niet zo lang geleden mijn werkwijze beschreven en dat stukje heb ik voor het gemak maar even gekopieerd:

Voor sequencing gebruik ik een Sequentix P3 en daaraan gekoppeld een MPC. Meestal loopt er dan ook nog een XOX machine (soms meerdere) van Roland mee voor drums, acid lines etc. Ik gebruik lang niet alles tegelijkertijd en wissel daarom vaak apparaten af.

De P3 en MPC komen uit in een eenvoudige patchbay zodat ik kan kiezen wat waardoor wordt aangestuurd, maar ook qua synths past niet alles in mijn studio dus die wissel ik eigenlijk ook vaak om (ik zou hoognodig eens moeten ruimen)

Op mijn mengtafel maak ik een soort totaalmix, waarna ik de sub/groupmixes (al voorzien van effecten en compressie etc.) opneem met een HD recorder (Akai DPS16). Sommige tracks krijgen een eigen spoor, het is maar net wat ik per project handig of nodig vind om later nog te editten etc. Andere tracks die qua timing minder nauw luisteren neem ik daarna nog wel eens uit de losse pols op, zonder sync dus (strings etc.).

Als alles opgenomen is op de Akai maak ik nog wat edits, verwijder ik hier en daar wat dingen of plak het anders aan elkaar, en daarna neem ik het totaal op zowel met een DAT-recorder als een CD-recorder. Terwijl ik dat doe gebruik ik nog wat externe multiband compressie, zonodig digitale EQ en tot slot gaat de L2 limiter er overheen. Maar ik probeer dat allemaal wel met mate te gebruiken - het hoeft niet allemaal plat gelimit te worden - en het moet wel een verbetering zijn ten opzichte van de onbewerkte mix (die ik later voor zekerheid ook nog opneem).

Ik heb waarschijnlijk een beetje aparte werkwijze en ook nog eens erg gedateerd (gebruikt er nog iemand DAT hier?). Misschien moet ik ook eens experimenteren met andere manieren van werken, maar de laatste tijd komt er om verschillende redenen sowieso weinig uit mijn handen dus daar zou ik eerst eens wat aan moeten doen.

PFF dik hoor zo vlak voor antaris

Klinkt erg lekker. Ik ben met house best selectief maar dis gewoon erg goed te nassen.
Vind vooral de kick erg lekker klinken. Warm en punchy

Klinkt erg lekker. Ik ben met house best selectief maar dis gewoon erg goed te nassen.
Vind vooral de kick erg lekker klinken. Warm en punchy
Hier ben ik het wel mee eens. De clap is wel wat aan de harde kant in het begin, maar omdat-ie niet zo heel veel langskomt vind ik het niet zo storend.

Qua opbouw is het niet zo mijn ding: steeds een geluidje erbij en dat is het dan wel.

Back