DX7 disllay geeft blokken en willekeurige nummers op het display

specimanx

Stamgast
Hai,

Ik heb een aantal maanden terug een dx7 tweedehands gekocht (ebay, uit italie). Het ding werkte perfect. Maar sinds afgelopen tijd werkt deze niet goed meer. (Hitte?). Nu het koeler is wekt 'ie nog steeds niet goed.

Het display ziet blokken, en de nummers zijn willekeurig. Vooral '88' maar danniet alle leds lichten op.

Ik heb op gearslutz al probleem gezet.

In mijn DX7 zit een Synlogilic board. Ik heb de lintkabels al eruit gehat en opnieuw geseat. Maar helaas geen verbetering. In andere plekken op het internet wordt gezegd dat het wellicht het kristal is wat niet goed is. Ik heb geen osciloscoop of een fatsoenlijke voltmeter dus hoopte dat reseaten genoeg was.

Ik vroeg me af of hier iemand wist wat het was? Of wellicht een goeie synthdokter in noord/zuid holland weet?

Filmpje van het probleem

Helaas is er geen interactie mogelijk met de DX7. Ik heb wel een RAM cartridge overigens, maar geen ROM3 . :-(

Batterij?

Kun je er sysex naar sturen en laat 'ie dan wel een patchnaam zien?

Batterij?

Kun je er sysex naar sturen en laat 'ie dan wel een patchnaam zien?

Batterij moet ik nog proberen,

Ik hoor sowieso een continue klik eruit komen, welke samenloopt met de randomness van de led-display. De synth reageert niet op midi signalen, ook niet op toetsen zelf.

Batterij inderdaad, als die leeg is gaat ie flippen.

Ik heb daarnetnog mijn oud multimeter gevonden en de batterij gemeten. Helaas... die geeft keurig 3.09 volt continue aan. Een nieuwe CR2032 geeft 3.12 aan. Denk dat de batterij nog gewoon goed is.

Back