Ghetto Grooves - Ass Up Face Down

eh ja wat moet ik er van zeggen ?
vind het eigenlijk best oke

de rest mag olaf doen :D

Ik verwachtte een scheurende 808 op 145 BPM met geschreeuw...
}:|

dit is niet echt mijn ding, wel coole geluiden, maar ik vind hem een beetje suf eerlijk gezegd...
geen lekkere energie-drive erin...

misschien proberen een iets uitgewerktere melodie, dan kan je hem denk ik een plan hoger tillen...
stemmetje vind ik van geen toegevoegde waarde...

verder wel chill, alleen dus beetje langdradig door die melodie

Ik zou proberen om die hornstabs na te bootsen met horn samples, je hoort nu zo duidelijk dat het een sample is.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik zou proberen om die hornstabs na te bootsen met horn samples, je hoort nu zo duidelijk dat het een sample is.

.....is dat erg dan ?

Ik vind het in dit geval niet mooi klinken nee, je hoort duidelijk die kickdrum mee klikken. Het was ook maar een suggestie

Origineel geplaatst door barn
Ik verwachtte een scheurende 808 op 145 BPM met geschreeuw...
}:|

dit is niet echt mijn ding, wel coole geluiden, maar ik vind hem een beetje suf eerlijk gezegd...
geen lekkere energie-drive erin...

misschien proberen een iets uitgewerktere melodie, dan kan je hem denk ik een plan hoger tillen...
stemmetje vind ik van geen toegevoegde waarde...

verder wel chill, alleen dus beetje langdradig door die melodie

Ik heb em zo genoemd omdat ik het een beetje van dat geilege house muziek vindt, dat gevoel heb ik erbij met dat schreeuwende vrouwtje erdoorheen ach ik weet ook niet hoe ik op de titel ben gekomen :engel: (misschien door een ervaring) maar ik von het wel leip klinken en ik wist niet dat het mensen op het verkeerde been zou zetten 8> ik had het ook sinterklaas kapoentje kunnen noemen :dubbel: maar dat klinkt niet zo mooi he nee :biertje:

De kwestie van het melodietje vin ik smaak, ik laat em vaak weglopen (high pass filter etc, Cut off) daarom vindt ik dat het melodietje wel kan, zonder dat het eentonig is misschien had ik em wat moeten uitbreidden het melodietje, maar voor mij en een heleboel feestgangers werkte die zo ook.. Niets over eentonigheid gehoord. Maar ik kan me voorstellen dat je het zegt.

:yamaha: ik denk persoonlijk dat het niet misstaat op een feesie en ik zal em dan ook proberen te laten testen door een vriend van mij. We zullen zien wat men er van denkt. Vooralsnog bedankt voor de reactie(s) en graag meer reacties !!

:smeris:

Grtz Mike

:doei:

Idd die bassdrum klikt heel erg irritant mee, zeker over een koptelefoon. Verder vind ik de basis wel goed klinken alleen er mag nog wel het een en ander aan geschaafd worden. Ik mis een beetje een climax, ik wacht ergens op maar er komt niets. 't Blijft een beetje te leeg en borduurt een beetje teveel voort op de hornsample. Misschien kun je 'm wat voller krijgen door een wat stevigere bassline.

Succes!

idd, lekker maar leeg!

FX erbij! Ik heb zelf pas recent ontdekt dat die kleine subtiele fx en hits en sampletjes je track kunnen opleuken met een factor 1000.. Is veel werk, maar essentieel IMO

(let op, ik heb er ook moeite mee in mijn eigen tracks, maar mijn laatste track gaat nu weer in revisie om extra fx erin te gooien.)

Arv

Origineel geplaatst door Funkadelic
ach ik weet ook niet hoe ik op de titel ben gekomen :engel: (misschien door een ervaring)

...eh... 2 Live Crew: "Face Down, Ass Up" - uit "Banned in the USA" (1990)
Je kent ze wel... van "Me so horny" ("As Nasty as They Wanna Be", 1989)

Haha ik ken mijn klassiekers dus duidelijk niet :D ben ook nog maar een jong pikkie en ja ik hoorde dat ie ook een paar keer iritante klonk maar dit heb ik maar een paar keer gehad op mijn boxjes dus ik dacht dat dit mijn gebrekkige geluidskaart was.

Hoe kan ik dit eruit halen, volgens mij heeft het vrij weinig te maken met dat er 2 instrument op 1 moment vallen maar meer iets met het feit dat mijn comp het niet trekt dat er zoveel instrumenten op 1 moment worden afgespeelt..
Suggesties?

En over de "eentonigheid" is het slim dit te verhelpen door bijvoorbeeld de hornsample helemaal weg te doen en de beat weer langzaam te laten opbouwen of klinkt dit heel cheap ik weet het namelijk niet. Lijkt me niet lekker om ergens op de helft van het nummer je beat helemaal weer te moeten opbouwen..

Grtz Mike

:doei:

Origineel geplaatst door Hanz
...eh... 2 Live Crew: "Face Down, Ass Up" - uit "Banned in the USA" (1990)
Je kent ze wel... van "Me so horny" ("As Nasty as They Wanna Be", 1989)

Onbewuste plagiaat noemen ze dat. Wel lullig, ik heb dat een keer met een melodietje gehad. Dacht ik een brilliant melodietje verzonnen te hebben, was ie gewoon van een of andere foute Supertramp plaat die ik tijdens mijn werk op Sky radio had gehoord:confused:

Back