het is iig geen batman of the haunting.. het klinkt zwaar bekend maar zo 123 een naam erbij lukt op het moment niet.
silence of the lambs misschien?
godfather?
beetlejuice?
ik sla me momenteel tig x op mn kop want ik heb um geweten.. want deze film heb ik thuis, alleen om nu nog door 10-tallen banden te spitten schiet ook niet op.
harry potter?? are you sure?
volgens mij heb ik dit stukkie al jaren op m'n pc staan, ik denk wel voordat die film er was
ik zal vanavond wel ff langer stukje posten misschien dat 't helpt
Het komt inderdaad uit Carnaval des Animaux (volgens mij het stuk over Vissen) en die is niet van John Williams maar van Camille Sains Sans. Zeker weten.
Maar John Williams is niet zo gek gedacht want het fragment lijkt wel erg veel op de muziek uit Star Wars - Phantom Menace wanneer de twee jedi naar die onderwaterstad zwemmen.
Ja, Harry Potter, kan goed ja. Kinkt erg naar fantasy.
John Wiliiams heeft zich er wel nogal van af gemaakt met deze soundtrack: niks bijzonder herkenbaars, en regelmatig erg duidelijk verwijzingen naar andere scores (Star Wars, Jurassic Parc, enz.). Maar goed, dat past wel bij een film die gebaseerd is op een boek waar de originaliteit ook niet direct vanaf spat...
En het Carnaval des Animaux is inderdaad van Camille Saint-Saens. Als je denkt dat je dat niet kent moet de je maar eens De Zwaan opzoeken; dat kent iedereen (sowieso erg leuke muziek; en grappig, niet alleen muzikaal, maar ook in de titels: onder les animaux valt onder andere ook Le Pianist... ).
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.