[Trance] Live for today, Think about tomorrow

Ik weet neit hoe lang je al muziek maakt?

Ik vind het helaas nergens naar klinken.

De bas en de melodie doen maar wat, er zit geen link tussen.

de bas is te monotoom, en ik vind de synthstrings te nep....

Ik ben altijd eerlijk, wil je neit afkraken, maar luister eens naar andere en find out what you can do about it.

betere harmonie.
wat meer effecten, zoals chorus en reverbration.
scherpere drums.

SUCCES!!!!

groetjes

besteed eens aandacht aan.

Keuze geluiden.
Variatie geluiden & arrangement.
Waar wil je naar toe met je track en tevens de opbouw.
Overgangen.
Arrangement.

Dan kom je al een stuk verder.

En het klinkt niet allemaal spat zuiver een beetje vals hier en daar.Maar al doende leert men.adios

Tip: Zorg eerst voor een goede fundering en ga dan bouwen.:)

By the way,met die rm1x kun je echt wel goede tracks maken!!!

177 bpm? Dat niet een beetje errug veel? Voor hardcore is 't dan te melodieus (al kan dat ook wat werk verdienen) en niet beukend genoeg, voor trance is 't gewoon veel te snel.

Voor je akkoordenschema's te verbeteren - kijk 'ns hier:

http://members.aol.com/chordmaps/part1.htm

Die overgang van de bas van B naar F die je maakt loopt niet echt. Wat je in die link zult vinden zijn schema's - en variaties op akkkoorden. Probeer allereerst een lekker-lopend stukje te maken. Het is niet zo dat die schema's je creativiteit naar de ziekte helpen, maar ze zijn goed als oefening om het onderlinge verband te begrijpen. Begin gewoon met 4 of 8 maten en laat 't ritme even zitten. Laat 't gewoon lopen en kijk of je dingen toe kan voegen met behulp van dit:

http://www.looknohands.com/chordhouse/piano/

Je ziet hier een hele lijst 'alternatieven' voor akkoorden. Gewoon eerst de basis gebruiken en dan deze alternatieven gebruiken om de muziek wat mee 'te kruiden'. Een gewoon C-akkoord is ook maar gewoon.

Dan ga je aan de beats werken. Je bas klinkt hier nog niet gedefinieerd en dof, en het ritme heeft verder geen opbouw - het stoomt maar door. Je hebt een RM1x - goed te programmeren qua beats (al is de ingebouwde ritmekit misschien iets minder). Kijk eerst eens of je een goede bas eruit kan halen. Desnoods leg je er meerdere over elkaar.

Ik kan je trouwens sowieso aanraden om ergens een controllerkeyboard te scoren zodat je niet met het invoer toetsenbord hoeft te werken van de RM1x. Da's voor akkoorden namelijk niet geweldig geschikt.

Klinkt misschien niet als wat je graag wil horen, maar we hebben echt wel 't beste met je voor ;).

Bedankt mense,

Ik weet dat jullie kritiek goed bedoeld is. Maar ik vond de kritiek van jullie wel mee vallen, aangezien ik de rm1x pas 1,5-2 maanden heb. Ik weet dat je met de RM1x goeie muziek kan maken (Ik heb op synthforum al wat RM1x-tracks gehoord), Ik weet nu ongeveer hoe de RM1x werkt, en ik leer er steeds meer bij, en daardoor zal ik over een tijdje zeker betere muziek maken als dat ik nu maak, maar ik ben nu nog een beetje aan het "experimenteren", en de komende tracks zullen daarom ook niet geweldig zijn, maar door gewoon tracks te maken leer ik het beste (vind ik...)

Bedankt voor jullie antwoorden, Ik kan zien dat jullie toch wel tijd hebben genomen om mij tips te geven, en dat waardeer ik echt:halleluja

Origineel geplaatst door Yoozer
177 bpm? Dat niet een beetje errug veel? Voor hardcore is 't dan te melodieus (al kan dat ook wat werk verdienen) en niet beukend genoeg, voor trance is 't gewoon veel te snel.

Voor je akkoordenschema's te verbeteren - kijk 'ns hier:

http://members.aol.com/chordmaps/part1.htm

Die overgang van de bas van B naar F die je maakt loopt niet echt. Wat je in die link zult vinden zijn schema's - en variaties op akkkoorden. Probeer allereerst een lekker-lopend stukje te maken. Het is niet zo dat die schema's je creativiteit naar de ziekte helpen, maar ze zijn goed als oefening om het onderlinge verband te begrijpen. Begin gewoon met 4 of 8 maten en laat 't ritme even zitten. Laat 't gewoon lopen en kijk of je dingen toe kan voegen met behulp van dit:

http://www.looknohands.com/chordhouse/piano/

Je ziet hier een hele lijst 'alternatieven' voor akkoorden. Gewoon eerst de basis gebruiken en dan deze alternatieven gebruiken om de muziek wat mee 'te kruiden'. Een gewoon C-akkoord is ook maar gewoon.

Dan ga je aan de beats werken. Je bas klinkt hier nog niet gedefinieerd en dof, en het ritme heeft verder geen opbouw - het stoomt maar door. Je hebt een RM1x - goed te programmeren qua beats (al is de ingebouwde ritmekit misschien iets minder). Kijk eerst eens of je een goede bas eruit kan halen. Desnoods leg je er meerdere over elkaar.

Ik kan je trouwens sowieso aanraden om ergens een controllerkeyboard te scoren zodat je niet met het invoer toetsenbord hoeft te werken van de RM1x. Da's voor akkoorden namelijk niet geweldig geschikt.

Klinkt misschien niet als wat je graag wil horen, maar we hebben echt wel 't beste met je voor ;).

Bedankt yoozer ! Vind de Flat ook erg intressant ! We leren weer bij :okdan:

En Asbak Het belangrijkste is dat je je amuseert! Ik moet ook nog heel veel leren!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ASBAK Ik weet nu ongeveer hoe de RM1x werkt, en ik leer er steeds meer bij, en daardoor zal ik over een tijdje zeker betere muziek maken als dat ik nu maak, maar ik ben nu nog een beetje aan het "experimenteren", en de komende tracks zullen daarom ook niet geweldig zijn, maar door gewoon tracks te maken leer ik het beste (vind ik...)

Precies de goede instelling, lekker doorgaan en experimenteren :).

Bedankt voor jullie antwoorden, Ik kan zien dat jullie toch wel tijd hebben genomen om mij tips te geven, en dat waardeer ik echt:halleluja

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;).

Heb per ongeluk (?) ook ff geluisterd......... Dit is toch een grap of niet? :confused:

Ik hoop van wel iig.

Back