trekkie gemaakt.

RJen

!
zo. heb ik weer'ns een trekkie afgemaakt. normaal maak ik meer harde koor, terror, hardcore D&B en dat soort ram&stamp-werk maar ik zat dit keer een beetje te klooien met melodie en dynamiek en dat soort onzin.

klik hier maar'ns en druk op play aub.

hoofd-melodietje is misschien een beetje afgezaagd, ik heb geprobeert d'r een beetje 80's-feel aan te geven. de intro is vrij loungerig (slechts 80 slome bpm-etjes) maar daarna wordt'ie wel 122 bpm... (wow)

ik heb't geprobeert een beetje netjes af te mixen maar aangezien ik nog steeds geen fatsoenlijke monitortjes heb, heb ik dit op m'n beyerdynamic hoofdtelefoontje gedaan, niet echt optimaal dus. heb op elk spoortje de iri-freq's geprobeert weg te halen en fris gemaakt waar dat nodig is. op de eindmix heb ik een piepklein beetje compressie gebruikt en bij de "mastering" (gewoon in cooledit) heb ik een klein beetje bas weg gehaald, omdat deze volgens m'n huiskamer-speakers teveel aanwezig was. uit elende (behringer-mixer=elende) heb ik de gigantisch aanwezige partij ruis geprobeert te verbloemen met een plaatruis-sampletje. (althans, in de intro dan).

FEEDBACK AUB!!! (en eventuele label-managers mogen me best pb-en ;))

oh, en 't trekkie heet "NAAR JE GROT" (or on z'n enlisch: 2 Your Cave...)

chears

8)

en de stijl? give it a name... beetje lounge of zo?

Re: trekkie gemaakt.

uit elende (behringer-mixer=elende)

's met dubbel el eikel.

de afstellingen klinken bij mij wel goed. let er wel op dat ik oude B&W DM2's heb uit de jaren 80 ofzo en dat ik nog niet zo lang bezig ben met muziek maken. :)

en het "hoofd_melodietje" (lead) vind ik (voor jaren 80) wat te scherp. maarja ik ben pas geboren in 1984 dus :) misschien zit ik er wel naast.

ps: ramp&stamp ? als je wat monotone/rauwe techno hebt laat maar horen. ben ik altijd voor in

Ik zie alleen een zwart achtergrond met een stoer plaatje van dansende peeps
en een plugje. verder gebeurd er niets.

Internet explorer 6
Windows XP Pro

Origineel geplaatst door 91project
Ik zie alleen een zwart achtergrond met een stoer plaatje van dansende peeps
en een plugje. verder gebeurd er niets.

Internet explorer 6
Windows XP Pro

't moet gewoon werken. dan mag je hier nog eens op klikken. . anders weet ik 't ook niet.

(en ik moet maar weer'ns terug naar school want ik had "geprobeerd" met een "t" aan't einde gespeld...)

(gelukkig heb ik meer verstand van zintezaaizers)

meer feedback a.u.b.!!!

8)

mag ik a.u.b. nog wat feedback over hoe't is afgemixed? vind't zelf namenlijk best wel ruk klinken, maar ik wil weten wat ik niet goed doe.

bvd

8)

Graag zou ik iedereen hartelijk willen bedanken voor jullie interesse en positieve reacties en opbouwende kritiek. Jullie hebben mij allemaal echt geweldig op weg geholpen...

niet dat het me boeit, maar ik vraag me toch af waarom de eerste de beste 16 jarige boerenlul die met fruity loops één of ander ruk-melodietje in elkaar flanst, hier 30 replies op ontvangt en ik (je hoeft de muziek echt niet goed te vinden; vind ik zelf ook niet) totaal geen feedback ontvang, terwijl de download- en play-meter ondertussen maar oploopt... zeg dan gewoon eerlijk wat je ervan vindt; ik kom je heus niet opzoeken als't negatief is. bvd.

retrofreakcom: jij wel bedankt. en wie weet kom ik binnenkort met techno; heb al wel'ns wat intro'tjes gemaakt voor een vriend/dj waarmee ik binnenkort een trekkie ga bouwen; 't is alleen niet echt mijn ding, dat techno.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

niet dat het me boeit, maar ik vraag me toch af waarom de eerste de beste 16 jarige boerenlul die met fruity loops één of ander ruk-melodietje in elkaar flanst, hier 30 replies op ontvangt en ik (je hoeft de muziek echt niet goed te vinden; vind ik zelf ook niet) totaal geen feedback ontvang, terwijl de download- en play-meter ondertussen maar oploopt... zeg dan gewoon eerlijk wat je ervan vindt; ik kom je heus niet opzoeken als't negatief is. bvd.
ja dat valt mij ook op...
daarom post ik maar niks..
want bord voor je kop....houen zo
maar wel reageren hoor
anders weet ik niet welke ik niet moet beluisteren.
o ja niet vergeten te compressen he
8o)

Origineel geplaatst door RJen

retrofreakcom: jij wel bedankt. en wie weet kom ik binnenkort met techno; heb al wel'ns wat intro'tjes gemaakt voor een vriend/dj waarmee ik binnenkort een trekkie ga bouwen; 't is alleen niet echt mijn ding, dat techno.

:luv: :dubbel:

Origineel geplaatst door RJen
Graag zou ik iedereen hartelijk willen bedanken voor jullie interesse en positieve reacties en opbouwende kritiek. Jullie hebben mij allemaal echt geweldig op weg geholpen...

niet dat het me boeit, maar ik vraag me toch af waarom de eerste de beste 16 jarige boerenlul die met fruity loops één of ander ruk-melodietje in elkaar flanst, hier 30 replies op ontvangt ....

Nou nou....dat boeit dus blijkbaar wel.....
Maar goed, als ik over twee dagen de mogelijkheid weer heb om je muziekje te beluisteren krijg je mijn mening (mocht het hier niet al storm lopen dan.)

klinkt best leuk, lead doet eigenlijk alleen maar dezelfde melodie, dat vind ik op zich niet zo storend maar misschien kun je em spannender maken door em af en toe een rauwere tint te geven en em wat minder statisch te maken, mischien kun je wat meer met panning doen.
:)

Als je meer commentaar wil hebben, is het misschien ook handig van een zinnige titel voor je thread te bedenken. "trekkie gemaakt" is niet meteen een goede manier om het juiste publiek aan te spreken.

En dan het nummer:

De structuur is wel ok, maar je hebt een stuwende basslijn nodig !!! (de bass klinkt nu ook te simpel)

Voor de rest moet je de boel wat oversturen en wat meer met effecten spelen. En die lead moet je gewoon veranderen. Die 80's feel merk ik niet echt, maar als je een lead neemt met wat "80's modulatie" dan komt het wel dik in orde!

kijk: hier kan ik wat mee!!!

bedankt.

8)

oh, en ik heb eindelijk 'fatsoenlijke' monitortjes, dus ik hoor al meteen beter wat ik verkeerd doe. baslijntje klinkt lullig en leadje ook veel te dun. en ik vind de snaar niet mooi. (valt'r een beetje buiten)

Klink goed hoor

Klink goed hoor

Heel goed gedaan hoor, nu ben ik nog een beginneling in dit soort zaken maar ik krijg zoiets
er nog niet uit, en van kritiek moet je je niets aantrekken we zijn nu eenmaal niet allemaal
super profesionals.
Kritiek is niet erg als je maar niet afgezaagt wordt.

Klasse hoor ga zo door:okdan: :okdan: :okdan:

Re: Klink goed hoor

Origineel geplaatst door Drifter
En van kritiek moet je je niets aantrekken we zijn nu eenmaal niet allemaal
super professionals.
Kritiek is niet erg als je maar niet afgezaagd wordt.

Ik dacht dat het net de bedoeling was om kritiek te krijgen en niet om te horen hoe mooi het wel niet allemaal klinkt. Wat heb je er anders aan als je een nummer hier post?

Origineel geplaatst door Drifter

Kritiek is niet erg als je maar niet afgezaagt wordt.

Dat is me op dit forum nog nooit opgevallen.....maar ik kan het misinterpreteren.

Re: Re: Klink goed hoor

Re: Re: Klink goed hoor

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik dacht dat het net de bedoeling was om kritiek te krijgen en niet om te horen hoe mooi het wel niet allemaal klinkt. Wat heb je er anders aan als je een nummer hier post?

yep, en daarom poste ik't hier. om te kijken wat ik verkeerd doe. of het leuk is bepaal ik immers zelf wel; ik maak't voor mezelf en niet voor een ander. en trouwens, dit trekkie was gewoon een ruk-trekkie met veel melodie (meer dan ik gewend ben) en meer dynamiek (veeeel meer dan ik gewend ben). eigenlijk gemaakt als referentie-track om speakers op te testen en dat is gelukt, want via deze track heb ik gisteren m'n huidige (budget)-monitortjes kunnen kiezen. maar vond't tijdens het maken toch wel de moeite er een bridge in te pielen en een uitloopje. ik denk niet dat ik'm verder nog af ga maken. (of ik moet'r geld mee kunnen verdienen??? dan maak ik'm wel af, hoor!!!)

'Terwijl ik luister op matige boxjes":

Klinkt niet verkeerd. Ik vind de melody best pakkend. ik vind het begin waarbij de lead een beetje langzaam slide wel erg leuk gedaan. Het ritme mag van mij wat meer groovie zijn en wat minder standaard drummachine (maar dat is enkel een kwestie van smaak). Misschien wat percussie?
Ik zou er nog een break tussen doen waarbij de bpm weer naar beneden gaat en plots weer naar 122bpm.(maar dat is maar een gedachtesprongetje)

Prima trackje hoor, maar wat mij betreft is het nog wel wat op te leuken.

:okdan:

Back