Mpc 1000

Feedback Rotterdam heeft nu 9 geheugenchips op voorraad.
Tenminste, ze hadden er 10 binnen vrijdag om 15:00
Ik heb er 1 opgehaald, 135euro

Ziet er wel erg uit als gewoon laptop-strips, ben benieuwdof dat ook zou werken.

Kokos

Origineel geplaatst door Kokos
Feedback Rotterdam heeft nu 9 geheugenchips op voorraad.
Tenminste, ze hadden er 10 binnen vrijdag om 15:00
Ik heb er 1 opgehaald, 135euro

Ziet er wel erg uit als gewoon laptop-strips, ben benieuwdof dat ook zou werken.

Kokos

Staan er ook gegevens e.d. op zodat we misschien kunnen prijsvergelijken op www.tweakers.net ... als we er ordinary laptop geheugen in kunnen stoppen scheelt dat weer wat eurotjes...

Of hebben ze er een mooie akai stikker op geplakt?

Zijn er voor de kerst nog MPC1000's te scoren? Of zijn ze allemaal gereserveerd.. ? Ik moet 'm hebben.. 8o)

ik zou echt niet afknappen op het timestretch verhaal.. ik mijn 2KXL zit het maar gebruik het amper..en als ik dan toch wil timestrectchen doe ik het via soundforge...je wilt niet eten hoe lang het duurt op op de MPC... de meeste van jullie hebben er een computer naast staan..3 min extra werk om hem ff in een editor te reversen en shit..!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hier ben ik zeer over te spreken! Jammer dat een 2000xl dat niet kan.

Wat vind jij de plaatsing van de PLAY start en PLAY knop?

p.s. Goede recentie, hopelijk doe je dit ook over het midi gedeelte!

Ik vind de plaatsing van de play knoppen logisch en prettig. Minder handig vind ik de shift en de main knop. Heb al geregeld tijdens het trimmen van een samplen per abuis op de main knop gedrukt terwijl ik de shift had willen raken en da's k*t, want meestal betekent dit dat je weer opnieuw kunt beginnen. Overigens wil ik nog even toevoegen dat ik de effecten erg mager te editen vind.

Origineel geplaatst door Kaymir
gewoon ff door sparen @ BOB.. ik heb veel vrienden en liefe vriendin..ga genoeg uit..maar werk met me 18 jaartjes dan ook full-time.. studenten zijn arme sloebers..:biertje:

ik ben nog steeds erg content met mijn 2000XL.. omdat hij zo gelimiteerd is hou ik zoveel van hem..dat houd je creatief!!

ik ben alleen als de dood voor de "click of death" van mijn scsi zip..of dat ik me fuse blaas..! ik kan de Boss Sp-303 niet in het bijzonder aanraden..ik heb hem gehad.. klinkt nog al dun (nogal roland)..wel een leuke instapper..maar ik was me MPC al gewend.

ik kijk echt uit naar de dag dat ik mijn 12 jarig kind de MPC7500LE mag overhandigen:D

hahaha jah idd moge die dag ooit komen dat je je kind een mpc geeft :P dat zou lekker zijn...

click of death is toch alleen bij de 100 MB versie? ik heb daarom 250 mb genomen, want die had dat niet :) gelukkig maar...

ik heb teveel vrienden en een vriendin die ongemerkt teveel geld op maakt, elke keer denk ik ow kan nog wel ff naar bios met haar haha en dan is het weer -50 euro...:(

ik ga maar weet keihard werken...die mpc1000/2000xl/of 4000 komt zowieso bij mij thuis eind volgend jaar!

Let op mijn woorden :)

Ik zou niet eens durven joh, mijn 2000XL wegdoen voor een 1000.
Ik heb toch niet echt een goed gevoel over de 1000..

enneh Bop, je kan anders maar beter een 2e handse 2000XL halen, ik ga dan wel met je mee ;)

Heb 'm eens bekeken maar ook ik heb er inderdaad geen goed gevoel over. Hou het toch maar bij een mpc3000 denk ik. Is het beste in z'n soort :D

gr. Mario

Dus dat @ Tolliekop (Nriqje toch hihih) :D

we gaan binnkort ff pads slappen he ouwe pik! ik weet zeker dat je met de 1000 ook de vreselijkste beats kan maken.. ik krijg na het kijken van bv Wintertijd altijd het gevoel dat we maar een stelletje zeikers over gear zijn...zie je die live optredes op tv van vroeger en maakte ze de mooiste muziek met gear waar zelf ulli Behringer niet een waardige blik aan zal geven..!

Ik zou de 2000xl ook niet wegdoen. Das echt zo'n geweldige vertrouwbare/stabiele machine.
Niet de moeite waard om em voor een 1000 op te ruilen.
Toch schaf ik er misschien 1 aan voorals ik volgend jaar in het buitenland ga optreden. Met vliegtuig is de 2000
een beetje te groot. Of ik ga eens kijken naar een Alesis MMT8 en een klein samplertje.

Tjeempie. Die MPC1000 is wel tig keer vastgelopen bij een lange sessie in de feedback. Elke keer bij het trimmen/normalizen van samples. Zowel VOOR als NA de update (1.01)....ben hier zwaar over teleurgesteld...dat ding klinkt prima en werkt lekker maar ik heb wel 7 of 8 lock-ups gehad en ook een aantal keren dat de samples veranderden in een krasachtig piepgeluid: wat door op de main knop te drukken ophield.

Ik kan me niet voorstellen dat dit de nieuwe eigenaars van een MPC1000 is ontgaan.

Origineel geplaatst door bazziman
Tjeempie. Die MPC1000 is wel tig keer vastgelopen bij een lange sessie in de feedback. Elke keer bij het trimmen/normalizen van samples. Zowel VOOR als NA de update (1.01)....ben hier zwaar over teleurgesteld...dat ding klinkt prima en werkt lekker maar ik heb wel 7 of 8 lock-ups gehad en ook een aantal keren dat de samples veranderden in een krasachtig piepgeluid: wat door op de main knop te drukken ophield.

Ik kan me niet voorstellen dat dit de nieuwe eigenaars van een MPC1000 is ontgaan.

Autch zonde hoor. Dat ze dat bij Akai niet beter testen zeg onbegrijpelijk.

brak geheugen misschien? altijd positief blijven.. :P

Origineel geplaatst door donbrasco

tja ik heb het al vaak gezegd
als je als eerste een bak wil hebben dan heb je ook alle pionieer problemen ..

part of the deal zeg ik dan altijd maar ...
zal met een update hopelijk verholpen worden

Origineel geplaatst door donbrasco

Nee, gewoon de standaard 16 meg en ik heb echt geen bizarre dingen zitten doen: gewoon een beetje knippen en trimmen enzo (wat ging dat trouwens bizar lastig met dat datawiel.....je kan alleen per 1 sample 'scrollen'......je zit dit soms minuten aan dat wieltje te draaien!)

Ik baal echt, want ik *Wilde* dat ding zo graag leuk vinden...en het klinkt ook lekker en werkt lekker intuitief op die MPC's......

*aargh*...

Hmmm, heb ik nog niet gehad en hij heeft bij mij nu toch al een paar dagen enkele tot vele uren achter elkaar aangestaan. Enige wat ik gemerkt heb is dat hij af en toe eens een nootje inslikt als ik 'm lang achter elkaar dezelfde sequence laat loopen.

Nee, gewoon de standaard 16 meg en ik heb echt geen bizarre dingen zitten doen: gewoon een beetje knippen en trimmen enzo (wat ging dat trouwens bizar lastig met dat datawiel.....je kan alleen per 1 sample 'scrollen'......je zit dit soms minuten aan dat wieltje te draaien!)

Dat is niet waar. als je de shift ingedrukt houdt kun je met de linker en de rechter cursor toetsen (die onder het jogwheel) kiezen of je per sample, per tien, per honderd, etc wilt scrollen. Onder die knoppen staat ook in het wit "digit". Dat scheelt nogal in draaitijd ;)

Origineel geplaatst door Hazes
Hmmm, heb ik nog niet gehad en hij heeft bij mij nu toch al een paar dagen enkele tot vele uren achter elkaar aangestaan. Enige wat ik gemerkt heb is dat hij af en toe eens een nootje inslikt als ik 'm lang achter elkaar dezelfde sequence laat loopen.

Aan laten staan en spelen is natuurlijk niet hetzelfde als een stuk of 10 samples achter elkaar trimmen. Het gebeurde echt keer op keer, zowel met een redelijk vol als met een redelijk leeg geheugen en met beide os-en. Dus ik denk dat je dat niet (genoeg) hebt zitten doen. Op MPCtutor dezelfde klachten voorbij zien komen: het is dus niet een bug die zich tot deze unit beperkt.

Dat is niet waar. als je de shift ingedrukt houdt kun je met de linker en de rechter cursor toetsen (die onder het jogwheel) kiezen of je per sample, per tien, per honderd, etc wilt scrollen. Onder die knoppen staat ook in het wit "digit". Dat scheelt nogal in draaitijd ;)

Ah, bedankt...ik heb wel een hele sterke wijsvinger overgehouden aan mijn sessies met dat ding! :)

Back