Drumcomputer

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een budget-drumcomputer. Ik heb de volgende op het oog: Roland T-505, roland R5 of Alesis SR-16.
Wie kan me iets zeggen over zijn ervaringen met deze bakken? Misschien zijn ze niet te vergelijken, maar iedere informatie is welkom (ook bijv. prijsindicatie).
Gekoppeld hieraan; wie heeft misschien één van de drie nog liggen en wil 'em wel van de hand doen?

Als ik tussen die 3 moet kiezen dan zou ik de R 5 nemen.Maar kijk anders ook eens naar de R 8 iets duurder maar veel meer plezier. ;)In December komt trouwens de nieuwe Feedback folder uit Misschien gaan de Korg electribe,s voor wijnig weg is ook een optie.

Origineel geplaatst door Niel
als je snel reageert kan ik je doorverbinden met iemand die en goeie R5 te koop heeft voor € 75,00.
een stuk beter dan 'n tr 505 in ieder geval .... (fantastisch aanslaggevoelige pads! en goeie midi)

Is dat diezelfde die een aantal weken geleden op marktplaats stond?

R-8 m

R-8 m

Als ik het goed zie. mist een Roland R-8 M de patches die de R-8 wél heeft. Hoe voer je bij zo'n module, en dus eigenlijk bij al die 19" drummodules, de klopjes in?

Ik weet niet op je al andere apparatuur hebt, maar mijn ervaring is dat budget drumcomputers niet de mogelijkheden bieden die je zou willen hebben.
Een sampler in combinatie met een sequencer (cubase, logic of hardware) bied meer. Moet je natuurlijk wel al wat spullen hebben en niet onbelangrijk.... geld.

Je zou ook eens voor software kunnen kijken. Je hebt zo'n heel bekend programma waar een tr808, een tr909 en 2 tb303's in zitten, maar ben effe de naam kwijt.

patches moet natuurlijk pads zijn.

I snap it.

I snap it.

Ik begrijp jouw overwegingen, maar die drumbox is vooral voor gebruik in een band. En daar wil ik 'ns even geen PC bij hebben (ik zie die doos toch al de hele dag).
Dus ik zou nog steeds graag willen weten waar de pads bij zo'n 19" drumsynth zitten.

Re: I snap it.

Re: I snap it.

Origineel geplaatst door pjeut

Dus ik zou nog steeds graag willen weten waar de pads bij zo'n 19" drumsynth zitten. [/B]

Die zijn er niet...alleen de sounds.

"Als ik het goed zie. mist een Roland R-8 M de patches die de R-8 wél heeft. Hoe voer je bij zo'n module, en dus eigenlijk bij al die 19" drummodules, de klopjes in?"

met een sequencer?

Je zoekt dus een drumcomputer met pads, geen 19", geen software. Naar wat voor geluiden ben je op zoek? Een 505 heeft maar 'n stuk of 8 vrij simpele sounds geloof ik. Met een SR16 of DR550 haal je in een klap 'n hele berg 'bread & butter' drumgeluiden in huis.

Ik zou ook 's naar zo'n apparaatje van Boss kijken de dr202 oid. Maar goed, van wat jij noemt is de R5 de leukste, MAAR het is *Echt* aan te raden om door te sparen naar een r8 (mkII met name!)

Daar zitten echt topgeluiden in, ik zou er zelf ook wel eentje willen.

R8 MKII

R8 MKII

Pfhoe,

Hoe meer ik lees, hoe meer ik smoel krijg in die MKII van de R8. in een user review op Sonic State las ik trouwens dat 'ie al bestaat sinds 1992, dus ouder dan menigeen denkt.
Wie heeft zo'n MKII staan , en wil 'em verkopen? Wat is de prijs?

Origineel geplaatst door bazziman
Ik zou ook 's naar zo'n apparaatje van Boss kijken de dr202 oid. Maar goed, van wat jij noemt is de R5 de leukste, MAAR het is *Echt* aan te raden om door te sparen naar een r8 (mkII met name!)

Daar zitten echt topgeluiden in, ik zou er zelf ook wel eentje willen.

Een Dr-202 heb ik nog wel staan mocht iemand daar belang bij hebben :) Ze zijn wel een beeetje noisy maar de geluiden zijn op zich wel oke. Die van mij staat in ieder geval stof te happen momenteel. Da's ook zonde.

Origineel geplaatst door LoFiye
Een Dr-202 heb ik nog wel staan mocht iemand daar belang bij hebben :) Ze zijn wel een beeetje noisy maar de geluiden zijn op zich wel oke. Die van mij staat in ieder geval stof te happen momenteel. Da's ook zonde.

Wat kost 'ie?

Ik zie ze op marktplaats regelmatig staan voor 150/175 euro. Ik zat zelf te denken aan een eurootje of 100. Volgens mij is dat een leuk prijsje voor zo'n ding.

Je woont in de buurt, dus je mag hem ook gerust even een poosje gebruiken om te kijken of je er wat aan hebt.

Schopje

Schopje

LoFiye,

Ik denk nog even na over jouw aanbod; 'k ben wel een beetje beducht voor die Hizz in het geluid.

Tot die tijd; wie heeft er een R-8 MK-II staan? Volgens mij zijn er niet zo veel van in omloop, maar het lijkt mij echt een huge lap voorwaarts tov. de regular R-8.

R-8 MKII

R-8 MKII

Hallo,

Even voor mijn informatie. Ik sta werkelijk op het punt om evt. een Roland R-8 aan te schaffen. Maar nou hoor ik dat de MKII (bijna) alle patches, die de R-8 op kaartjes moet inlezen, gewoon standaard in z'n ROm heeft staan.
Klopt dit? Zo ja, dan is het exit R-8, want ik heb al gemerkt dat de kracht van de R-8 in die kaartjes zit, en dat die krengen ongelofelijk moeilijk te verkrijgen zijn.
Dus m'n tweede vraag (niet de eerste keer gesteld); als dit zo is, wie heeft er een R-8 MKII liggen, of weet waar er één wordt aangeboden?

Graag een reactie.

Back