analoge delays?

2ehands kom je nog wel eens bandecho's van Dynacord tegen, geen flauw idee hoe ze klinken... en of je d'r nog tapes voor kunt vinden, ze zijn iig. niet echt duur.

ik gebruik zelf altijd een danelectro danecho, best mooi geluid... maar de feedback is maar beperkt.

spacebees

spacebees

heb maandje geleden op marktplaats n 201 space echo gekocht voo 50 eur
afgezien van n doorgebrande zekering en wat gekraak af n toe in potmeters is ie perfect,
kan je wekl vertellen dat t echt lachen is om met bandecho's te kutten
vriend van me had vroeger n Vorg (coole naam ) van pearl, ook heel leuk ding
toch leuk als je geluid door n gigantische mechanische doos gaat vin ik

k, succes

Hangt er ook vanaf wat voor soort muziek heb zelf een paar dynacords (2xmini,1xsuper-cord) klinken oud...ja echt oud doen bij surf,R&R,sixties..etc , delay is kort zit een kort tape-je in verder ook leuk een soort distortion over vocal/instr door de level/gain v/h apparaat goed open te zetten gaat vreselijk vervormen....in 't algemeen de soort tape bepaald de ruis v/h apparaat.
De space-echo's/korg's SE300/500 klinken weer erg mooi/warm dus zeer geschikt voor muziek van nu, delay-tijd is langer gaat tape in van 4m erg mooi om te zien in zo,n unit dat krullen zonder in de knoop te raken.
Band-echo's algemeen wel onderhoud! koppen cleanen wieltjes/begeleidings-asjes cleanen beetje olieeën de asjes tegen 't piepen.....etc.
Maar als alles perfect is heb je ook iets moois.........verder je kunt wel wat freaken door de wiskop af te plakken of een plaatje ervoor zodat 't geluid terug blijft komen (soort looping) en natuurlijk de feedbeck opendraaien.....daar kan geen digitaal apparaat tegen op.
Ben zelf steeds te laat voor E1010 is altijd weg stond laatst voor 25euro op marktplaats en hij was weer weg gvd:(
8D

Back