logics esx24 en nog n ander vraagje

caster

Ingeburgerd
Hallo, ik heb een weekje geleden logic op mn comp gezet en 't bevalt me al heel goed. Alleen is er nog iets waar ik niet uitkom.
De exs24 zou dus een sampler moeten zijn, maar als ik wat nootjes programeer krijg ik meteen een basgeluidje uit de exs24....
Hoe kan ik wav files van op mijn hardeschijf in de exs24 laden.
In de manual van logic staat niets over de exs24.

Oh ja, en nog iets. Als ik in het Arrange window een audio track heb opgenomen, is het dan mogelijk die een klein beetje te verplaatsen ipv een hele tel???

Ik weet dat het misschien domme vragen kunnen zijn en dat er soms heftig op gereageerd wordt, maar k kom er echt niet uit. Alvast bedankt aan diegene die me willen/kunnen helpen.

op de exs24, naast het schermpje bovenaan click je op EDIT.
de editor opent..kies uit de menu NEW ZONE..nu kan je een wav/aiff laden en mappen

er staat niets in de logic manual omdat de exs met een eigen manual wordt verkocht

Re: logics esx24 en nog n ander vraagje

Origineel geplaatst door caster
Als ik in het Arrange window een audio track heb opgenomen, is het dan mogelijk die een klein beetje te verplaatsen ipv een hele tel

yep...dat kan op 2 manieren.
eerste manier is het plaatsen van een sample delay (in je fx menu), tweede is via een toetsencombinatie (check je manual, ik gebruik logic op mac en de combinaties liggen een beetje anders).

je kan trouwens ook altijd de startpositie van de audio-file zelf aanpassen in de audio editor.

Je moet je samples in de Sampler Instruments folder zetten die je kan vinden in de Logic map, dan kan je ze openen in de exs. Als je samples in Akai formaat hebt dan kan je die converteren via de exs, en die moet je dan ook in die folder zetten.

Om events te verplaatsen kan je de alt toets gebruiken voor kleine verplaatsingen. Voor nog kleinere verplaatsingen combineer je die met de shift toets.

Je was me te snel af svenn

Oh ja je moet eerst ff je sample programma opnieuw laden in het hoofdscherm van de EXS voordat je wat hoort. Ontzettend handig om te weten aangezien ik dat ook niet door had in het begin.

Bedankt voor de antwoorden!!!

Ik ga het meteen allemaal proberen.

ok, ik doe blijkbaar iets verkeerd maar wat????

Ik heb in de map van Sampler Instruments (in de logic map) enkele wav-files geplaatst, zowel rechtstreeks in de map als nog ns in een extra folder.
Als ik dan in de exs24 op "edit" duw, komt dat grijze scherm met dat keyboard, waar "zone" opstaat en nog iets. Wat ik daar moet doen blijft me een raadsel...
Ook als ik op het zwart schermpje bovenaan in de sampler duw, waar er " ... " staat komt geen lijst met samples ofzo...
What to do????
Please help

Bij instrument moet je voor "load multiple samples" gaan in dat schermpje met je keyboard.

Lastig he, warez :D

Origineel geplaatst door bikkel

Lastig he, warez :D [/B]

Als je bedoelt dat ik een crack heb, ja dat geef ik gerust toe. Maar je mag mn comp komen nakijken, al mijn soft is legaal!!!
Maar eerst wil ik een programma eens fantsoenlijk uittesten alvorens k het koop. Bevalt het niet, weg ermee, bevalt het wel, dan koop k het.
Maar voor Logic moet k het echt zeker weten want dan moet k overschakelen naar mac aangezien er geen updates meer komen voor pc.
Toch bedankt voor de tip, ik ga het ns testen.

Geen probleem, ik begrijp tegen welke zaken mensen zonder handleiding aan lopen in het begin ;)

Back