Beste effect plug-ins thread

Origin X

8 Bit
In deze 'grote effect plug-in' thread, wil ik ieders mening horen over wat jij de beste plug-in voor welk effect vindt.
Natuurlijk al zat over geschreven op het forum (vsti top 10 thread is er bijv. al), maar ik wil het nu een beetje samen brengen tot één thread.

wat vind jij dus de beste plug-in voor bijv.:
- Reverb
- Delay
- Chorus
- Distorsion
- Bitcrusher (ook distorsion dus eigenlijk)
- Eq
- etc.

Alle plug-ins mag je in principe noemen, maar hou het wel redelijk kwa prijs. Het lijkt me dat het weinig zin heeft om bijv. de duurste pro-tools plugs op te gaan noemen.
Gratis plug-ins mag natuurlijk wel uiteraard!

Filter : Waldorf D-Pole

Compressor : Sonitus Ultrafunk

Phaser : Cubase Phaser

Multiband Compressor : Akai Quadcomp

EQ - Cubase Mixer

Stepfilter - Cubase Stepfilter

Delay - Ohmforce (moet ik nog gaan doen, maar staat op mijn lijstje)

Voor de rest gebruik ik ook nog HW voor effecten, maar dit zijn mijn VST effects.

Mooiste effect plugin die ik gebruik is IK Multimedia's Amplitube speciaal voor gitaareffecten. Mooie presets, genoeg mogelijkheden en een prachtige kwaliteit. Voor de normale delay, reverb, flanger, chorus etc. gebruik ik de cubase standaard effecten. Wat ik nog wil checken is de Lexicon PSP 42/82. Ben benieuwd of dat stukje software de echte Lexicons kan nabootsen? OK ik ga nu die demo checken: http://www.pspaudioware.com/

Nee daar ligt het niet aan

Nee daar ligt het niet aan

Origineel geplaatst door Origin X
Een toch wel interessante thread leek mij?

Ja is het ook alleen moet ik zo nadenken over welke ik nou veel gebruik. Meerdere dus.

Dan is er eentje waarmee ik graag werk en dat is de roterende luidspreker plugin (Leslie) van steinberg. Ik gebruik deze regelmatig omdat hij zo'n heerlijk gruizig oud geluid kan maken en dat hij ook goed werkt om je geluiden wat meer warmte te geven.

kan niet iemand even een poll toevoegen als er wat meer reacties komen? dat is wel zo overzichtelijk misschien :)
gewoon veel voorkomende plugins of plugins packages vermelden is okee.

mijn top 3 van beste plugins:

reverb: waves rverb
delay: ohmforce
compressie: geen uitgesproken voorkeur

sorry hoor maar dit is toch al TIG keer besproken? dan kan je beter een mod vragen of ie een paar oude threads kan bundelen want je gaat toch precies alle zelfde namen voorbij zien komen...:luv:

Dit is zowiezo het nadeel van een forum, het loopt helemaal over met threads die al eens eerder zijn geweest.
Wat doe je er aan... geen idee, het wordt wel erger.. :)

Origineel geplaatst door demian
Dit is zowiezo het nadeel van een forum, het loopt helemaal over met threads die al eens eerder zijn geweest.
Wat doe je er aan... geen idee, het wordt wel erger.. :)

Oja klopt, maar er is nog geen overkoepelend geheel over dit onderwerp.
wat Olaf zei zou een optie kunnen zijn, maar dat moeten de mods dan maar ff bekijken wat ze doen.

Nieuwe functie: u probeert een bericht te plaatsen wat u al eerder heeft geplaatst ;)

Nieuwe functie: u probeert een bericht te plaatsen wat u al eerder heeft geplaatst ;)

Misschien kan er wat meer overzicht worden gemaakt door titels beknopt te houden en te beginnen met

"[VST][Plugins] Welke plugins kan ik het beste gerbruiken voor ...."

ofzo

ik ben eigenwijs dus ik antwoord gewoon stug....

compressie: disco dsp thrill me
phaser: timeworks phaser model 88
reverb: timeworks reverb 4080l,ambience
delay: ohmboyz
filter: antares filter

en nog veeeeel meer
maar deze gebruik ik het meeste nu

Re: Nieuwe functie: u probeert een bericht te plaatsen wat u al eerder heeft geplaatst ;)

Re: Nieuwe functie: u probeert een bericht te plaatsen wat u al eerder heeft geplaatst ;)

Origineel geplaatst door Roel
Misschien kan er wat meer overzicht worden gemaakt door titels beknopt te houden en te beginnen met

"[VST][Plugins] Welke plugins kan ik het beste gerbruiken voor ...."

ofzo

Zoiets zou wel handig zijn ja.
Veel onderwerpen komen dikwijls terug na een tijdje, hierdoor kan het voorvallen dat iemand die er net veel zinnigs over kan zeggen geen zin heeft om ut nog maar es te typen ... en we zijn bij af :stupid

Ik gebruik altijd de logic plugs,,, en elke keer als ik iets anders probeer vind ik het niks.

Alleen moet er wel een betere compressor zijn dan die in logic, anders zal ik toch echt een dbx moeten gaan aanschaffen binnenkort

maargoed
1 logic
2 logic

etc

bijna alles idd van logic is vet goed, behalve de compressie plugins.. ik zou het trouwens ook wel fijn vinden als er een sectie kwam met een uitgesproken mening over een aantal zaken als beste plugins, goede hardware effecten enz. dat scheeld denk wel een hoop gare threads.. men begrijpt wel wat ik bedoel. ik zeg het maar een beetje belabberd, maar een soort van snel toegankelijk gedeelde voor de meest gestelde vraagjes enzo..

Back