vermona drm mk II

elektrovolt

compuphonic
hey, ik ben viavia op de site van vermona terechtgekomen,
en heb behoorlijk zitten kwijlen bij deze drumsynth.

heeft iemand ervaring met zo'n apparaat?

en nog een vraag:
is het mogelijk om met een tr 707 zo'n ding te besturen (M.A.W. stuurt de 707 midi noten uit?)

plz help me :)

groet,

Jimi

de vermona mkii is bijna hetzelfde als de mam drm1 syncussion, of de touchedbysound syncussion.

de vermona heeft een paar aardige verbeteringen. aan/uit schakelaar, voeding ingebouwd (dacht ik), maar vooral minder problemen met ruis en lekkende signalen.

het is een erg leuke, zeer veelzijdige drumsynth, voor een redelijke prijs. hij doet het vooral goed in de hihats/ snare sounds, er zijn de meest gekke toms en effecten te maken.
de kick kan snoeihard, als bv een 909, maar de kwaliteit van de oscillators laat niet toe dat-ie goed een 808 kan nadoen.

of een 707 noten uitstuurt weet ik niet, maar dat zou je makkelijk zelf moeten kunnen checken. gewoon een apparaat aansluiten op de midi uit van de 707 en tappen en sequence laten lopen (waarschijnlijk op kanaal 10, maar je kan ook 1 en zo proberen). dan merk je het zo.

thanks, Leo :)

ik was eerst van plan om een tr808 te scoren,
maar ik denk toch dat dit een veelzijdiger en goedkoper apparaat is.

ik heb wat demo's gehoord... heel gaaf, lekker kraftwerk achtig.

ik ga m bestellen:)

Jimi

oei oei... ik heb binnenkort mijn 13e maand binnen en dan.... :D

echt een hele mooie drumsynth, ik denk dat ik hem ook ga aanschaffen!

:D 8) :{

ik heb vandaag music house gebeld, en die zouden voor mij uitzoeken hoeveel die kost, ik hoor het dinsdag...

het zal rond de 535 euro zijn ofzo...

ze kunnen alle 3 de versies leveren, ik kies voor de zilveren met zwarte knoppen:)

@Mel teasy:
als ik m door mn D&R compressor haal, gaat hij lekker pompen:P
mwoeb mwoeb, boemboem!!!

dinsdag laat ik jullie iig meer horen

Jimi

alle 3 de versies?? ik ken alleen de blauwe en de speciale uitgave (gewoon de blauwe met chromen knopjes op de potmeters volgens mij)...
laat je in ieder geval geen oude (make 1) in de maag splitsen.

je kan ook direct in duitsland bestellen, bij vermona, is vast goedkoper (of bij touched-by-sound of musicstorekoeln)

jah, maar ik weet niet hoe ik dat dan moet betalen, ik heb geen creditcard,
en verzenden vanuit duitsland zal ook wel duur zijn neem ik aan?

Zitten der ook trigger inputs op? Kan ik dit als drumbrein gebruiken, dus...... :{

Origineel geplaatst door search64
Zitten der ook trigger inputs op? Kan ik dit als drumbrein gebruiken, dus...... :{

Geen trigger inputs, alleen midi. er zit per kanaal wel een trigger switch op (knopje dus), als je een beetje kan solderen is daar misschien iets van te maken.

overigens: verzending vanuit D kost soms niets, soms rond de 8 euro en soms iets meer, tussen de 10 en 20. hangt een beetje af van de grootte van het pakket en de winkel waar je koopt.
musicstore verzendt weer gratis, dacht ik.

...en als je op budget zit, is die mam adx-1 ook een prima ding.... bij feedback stond ie een tijd geleden voor 199,-E, en dat is geen geld! *D

die adx1 is inderdaad een koopje nu, zeker voor 199. maar als je echt goede analoge drums wil, met veel mogelijkheden (geluiden van realistisch naar te gek voor woorden), ga dan voor de vermona. die is het dubbel en dwars waard.
dan maar effe crefinass bellen of zo.

op de vermona kan je WEL trigger inputs laten bouwen,
het is optioneel, dus bij het bestellen moet je dat van te voren melden dat je die erop wil hebben,
ik weet niet hoeveel extra je daar voor kwijt bent...

oja, het volgende, ik heb mail terug gekregen van Vermona / HDB electronic GmbH

die meldden het volgende:

thanks for your interest in purchasing the DRM1 MKII.
Unfortunately I can't give you a dealer in Holland who sells
our products, so there are two possibilities for you
to get a DRM1 MKII.

1. If you know a local dealer you can ask if they would order the DRM1 MKII
for you. They can order directly from us.

2. You order directly from us.
You would have to pay in advance via bank transfer. After we've received the
payment
we will ship the DRM1 MKII to you. We would send the unit for free with UPS.
Usually that works fast and you should get the DRM1 MKII within a few days.

Feel free to contact me anytime for further questions.

Best Regards,

Thomas Haller

ik ga 'm maar direct bestellen bij Vermona:)

Jimi

Origineel geplaatst door elektrovolt
mwoeb mwoeb, boemboem!!!

Jimi

Yes!!!!!!!!!!!!!
Hi Jimi,
Well,it sounds like you're on your way to getting the MK II...congratz, you'll love it!
I've worked up a little demo of it for you.(whilst you await its arrival :-) ) Its a 'live'(no multi-tracking) demo-- featuring some channels heavily compressed and other channels not so heavy ...and then there's the uncompressed hihat( each channel of the MKII has a separate output!) ~~~love them ringing circuits(?)~~~
Anyhow,here's the URL if you care to hear it[420kb]: http://www.realgone.com/Mel_Teasy/IIB.html
You can also download the .zip file if you have a slow internet connection. My friend at realgone says she'll leave it up for a few days,then she'll have to take it down(bandwidth).

mwoeb mwoeb, boemboem!!!,Indeed!!! -Mel

Origineel geplaatst door elektrovolt
sorry Mel,
the download doesn't work
Jimi

Jimi,
Please try it again(I just tried it and it seems to work). It is a Flash file(with 160 kbit encoded audio),so maybe that is the problem? If it still doesn't work,let me know and we can make some other arrangement.
I apologize for the hassle.
-Mel

Back