BPM's

Openen in Traktor? :)

gewoon inladen in een sequencer, loopen en dan ongeveer gokken wat de snelheid is... trance en house vaak 140 dus op die snelheid zetten en dan luistern en steeds een stukje tempo aanpassen naar boven of naar onderen.

sequencers zijn oa. logic audio, cakewalk, cubase, reason, enz, enz...

suc6

recycle is handig, meestal heb ik zelf geen pc aanstaan en dan is je hoofd of nokia calculator erg geschikt 8D

voor een 4/4 -->
kijk hoe lang de loop is in secondes en hoeveel bars

(240 / looplengte in sec) * aantal bars = bpm

voorbeeldje

de loop van je sample is 5 secondes en 2 bars lang

240/5 = 48
48*2 = 96 bpm

Origineel geplaatst door BasicSystem
Gewoon tellen.

en als je de tel dan kwijt bent??:D

logic maakt het heel makkelijk en dan weet je ook exact hoeveel bpm iets is.
Dan kom je er ook achter dat veel van die sample cd's in bpm's niet zo nauwkeurig zijn.

Ik weet dat Native Instruments software (Reaktor/ en andere DJ software ) dat hebben. (professionele software).

Besef dat het aardig moeilijk is om een wav in te lezen en daar de bpm van te berekenen.

Heb je al intensief op google gezocht? Een avondje hard en intensief werk en je vindt vast iets van je gading. Freeware.

Ik geloof dat je dat ook met een demo van traktor kunt. Gewoon inladen en dan zie je meteen hoeveel bpm de file is

of als je een synth met een "tap" heb, kan je ff snel daar een ruwe calculatie mee maken.. bv met de groovedozen van roland en yamaha..

Ja ik heb wel een demo van dat traktor gezeik maar die kun je maar een paar weken uitproberen en daarna doet'ie het dus nooit meer, zelfs niet als je hem opnieuw installeert!!

En om nou de datum en tijd van m'n pc terug te gaan zetten..... darr HBB ik geen zin an>>>8>

betere vraag is denk ik: op hoeveel bpm wil je het hebben

want het gaat er tenslotte om dat je het goed kunt stellen om te gebruiken. hiervoor gebruik ik acid, dan kan ik aantal bpm invoeren en opslaan en klaar is martin

Origineel geplaatst door Maleh
of als je een synth met een "tap" heb, kan je ff snel daar een ruwe calculatie mee maken.. bv met de groovedozen van roland en yamaha..

Da's waar ook, gewoon terwijl je de track afspeelt van plaat of cd Cubase mee laten lopen met de metronoom en dan het tempo aanpassen tot je er het dichst bij zit.

Waar het eigenlijk om gaat is het volgende:

Je hebt een stukje muziek en dat moet even in jouw mix komen maar dan wel in de maat.

ps. dat rekenen is nie zo handig als het lijkt want het aantal bars is niet goed te zien>>

;)

Allemaal bedankt maar ik zoek echt een "stand alone" programmatje (mag natuurlijk ook vst zijn)

maar dat "proberen te vinden" doe ik ook maar na een tijdje is je sampletje toch niet goed:mexico:

Ik was verbaasd van de precisie van Melodyne...

Dino

Back