[Emu] XL-7 gebruikers

909cunt

Nieuwkomer
XL-7 OS-sucks? :stupid

Wie heeft er een XL-7 thuis staan en wie gebruikt 'm nog? De sounds zijn fantastisch, de sequencer totaal ruk en het OS is vreselijk buggy terwijl versie 1.18 al uit is.

Re: XL-7 gebruikers

Re: XL-7 gebruikers

Origineel geplaatst door 909cunt
XL-7 OS-sucks? :stupid

Wie heeft er een XL-7 thuis staan en wie gebruikt 'm nog? De sounds zijn fantastisch, de sequencer totaal ruk en het OS is vreselijk buggy terwijl versie 1.18 al uit is.

ik heb precies twee weken een xl gehad meteen gekocht toen hij uit kwam...
wat een ongelooflijk k*t ding was dat zeg ik heb hem leeg gesampled en hem gelijk weer verkocht

boehoe..mijn vertrouwen in de kwaliteits-bladen zakt een beetje als ik dit lees...zowel de SOS als de keyboards schreven de XL behoorlijk de hemel in..

hee EDP nog een leuk XL sample-setje online ter beschikking zetten? ;) ik heb nog wel snelle serverruimte..

Olaf

Het is onmogelijk dat die jongens de XL-7 zelf hebben getest. Ze hebben hooguit de audition knop aangezet en de presets langsgelopen, ja dan ben ik ook onder de indruk.

Het hele apparaat klopt namelijk niet. De effectrouting en de sequencer zijn niet logisch opgebouwd en hangen vaak. MIDI-timing en ongewilde SYSEX uitsturing gooien je totale setup overhoop.

Ik heb aardig ervaring (MC505, RM1x, MPC2000xl, MAQ 16/3) met hardwaresequencers, maar dit is echt totale crap.

M'n geloof in SOS en keyboards is dan ook gezakt. Vaak zie je toch ook commerciële invloeden (zie de ophemeling van Novation in Interface, een Engels blad).

Verkopen moet ook tegenvallen, aangezien mijn niemand op deze post heeft gereplied.

Oh ja, voor € 1.2500 (inclusief Techno Yard ROM) is ie van jou....... (2 maanden oud, relatief weinig gebruikt).

Origineel geplaatst door olafmol
boehoe..mijn vertrouwen in de kwaliteits-bladen zakt een beetje als ik dit lees...zowel de SOS als de keyboards schreven de XL behoorlijk de hemel in..

hee EDP nog een leuk XL sample-setje online ter beschikking zetten? ;) ik heb nog wel snelle serverruimte..

Olaf

ik wil best ter beschikking stellen (TBS;) ) maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ze nog niet allemaal heb geknipt en geloopt heb en ik heb niet de patches maar de losse samples waarmee de patches samengesteld zijn gesampled (wat op zich handiger is)

Hé EDP,

Volgens je site heb je de XL-1 gehad (een paar dagen). Is toch anders dan de XL-7.

Op zich snap ik EMU wel. Of volpompen met 4 soundcards en fl 4.000 betalen of de toegankelijkere fl 2.000 betalen en zelf bepalen welke kaarten je erin wil.

Trouwens wat kun je niet volstoppen, samplers hebben een beperkt memory, een mpc niet standaard multiple outs en effecten, een...........

Blijft echter dat het OS ruk is.

Origineel geplaatst door 909cunt
Hé EDP,

Volgens je site heb je de XL-1 gehad (een paar dagen). Is toch anders dan de XL-7.

Op zich snap ik EMU wel. Of volpompen met 4 soundcards en fl 4.000 betalen of de toegankelijkere fl 2.000 betalen en zelf bepalen welke kaarten je erin wil.

Trouwens wat kun je niet volstoppen, samplers hebben een beperkt memory, een mpc niet standaard multiple outs en effecten, een...........

Blijft echter dat het OS ruk is.

ja was ff in de war maar als ik het goed heb dan is de xl7 een desktop model van de xl 1 met wat meer knoppen en een sequencer. en de geluiden zouden precies het zelfde zijn..?
verbeter me maar als ik het fout heb.

toch blijf ik bij mijn mening dat ik vind dat fabrikanten gewoon in een keer hun produkt moeten leveren(op een paar dingen na dan)

ik bedoel de kosten zijn in principe al gemaakt er zit een uitsparing in het apparaat hij is al helemaal klaar gemaakt voor bijvoorbeeld een output board. en wat is nou eigenlijk een output board?
een print met daar op een aantal uitgangen een wat da convertors. in mijn ogen mag dat geen 7 a 800 gulden kosten.

en ff over de geluiden ondanks dat het geheugen in dat apparaat verhoudings gewijs het duurste is, kost geheugen echt niet zoveel meer.

ik had het gevoel dat ik gewoon genaaid wordt ook omdat de geluidjes uit dat ding van die korte kut sampeltjes zijn.

de klasse van dat ding is voornamelijk zijn filters en de manier hoe de patches zijn gemaakt en de manier hoe de effecten worden gebruikt.

maar de geluiden kan ik zelf gemakkelijk met synths namaken en de effecten lukt ook wel..

maar mijn grootste probleem is dat ze toendertijd voor dat ding veel te veel geld vragen voor veel te weinig..

en om nog ff terug te komen op je punt dat je alles wel vol kunt pompen
het enigste apparaat waarbij ik het pik is die van mijn mengtafel dit omdat er veel verschillende types uitgangen zijn (adat,tascam,analoog etc.) en yamaha heeft ook andere fabrikanten de mogenlijkheid gegeven om kaarten voor de 02r te maken. (denk aan de tc unity kaart, veel te duur maar wel onzettend gaaf)

Toch even melden dat ik zelf ook een tijdje een XL-1 heb gehad en het ding is echt wel flexibel en heeft de mogelijkheden om behoorlijk vette en bizarre geluiden te maken. Het is alleen zo klote dat ze het bij EMU vertikken om een computer editor te maken zodat je door nogal wat menutjes moet om een gelaagde sound te maken. (of Sounddiver kopen natuurlijk). Ook vond ik, door het feit dat het op allemaal sampletjes is gebaseerd, dat het maken van een geluid vaak een beetje een "hit and miss" kwestie was van door de geluidjes scrollen en hopen dat je net die goede tegenkomt. Uiteindelijk heb ik hem dan ook verkocht en een Nord Rack gekocht maar ik zou zeker overwegen hem later nog eens tweedehands te kopen als extra geluidjesbak als ze een beetje goedkoper worden. (want ze zijn behoorlijk prijzig met maar één stereo out)

Ik snap niet dat jullie de sequencer van de EMU XL7 zo afkraken... misschien waren er bij de eerste OS's wat problemen, maar als die er niet waren geweest???

P.S. Operating System 1.31 is nu uit...

Is nu alles een beetje redelijk met die XL7? Ik vraag me echt af waarom die bakjes zo geflopt zijn.

Lijlkt me op zich een mooi apparaat. Heb er even mee gerommeld en was zelfs van plan er eentje aan te schaffen !!!
Wil niet kopen maar eventueel wel ruilen voor een Micro Q en een Novation Drumstation.... ;)

Die nieuwe bios zou trouwens een heleboel bugs verholpen hebben !?!

gr. Mario

is het echt zo erg, of vinden jullie het niet prettig om mee te werken die xl-7.
Ik wilde zelf de mp-7 aanschaffen, die schijnt dezelfde engine etc te hebben als de xl-7. Maar nu ik dit lees, ga ik twijfelen.

Ik heb zelf alleen nog maar pc, synth en wat software en had zoiets van, nu wil ik wel een vet apparaat aanschaffen met vette hiphop geluiden.

Op zich maak ik mijn sequences toch in cubase en niet in de synth zelf (yamaha w7 vind ik nml nogal gebruiksonvriendelijk wat sequencen betreft). Zouden jullie als Mp-7/xl-7 het dan toch afraden het te kopen of niet?

Back