Origineel geplaatst door 909cunt
Hé EDP,
Volgens je site heb je de XL-1 gehad (een paar dagen). Is toch anders dan de XL-7.
Op zich snap ik EMU wel. Of volpompen met 4 soundcards en fl 4.000 betalen of de toegankelijkere fl 2.000 betalen en zelf bepalen welke kaarten je erin wil.
Trouwens wat kun je niet volstoppen, samplers hebben een beperkt memory, een mpc niet standaard multiple outs en effecten, een...........
Blijft echter dat het OS ruk is.
ja was ff in de war maar als ik het goed heb dan is de xl7 een desktop model van de xl 1 met wat meer knoppen en een sequencer. en de geluiden zouden precies het zelfde zijn..?
verbeter me maar als ik het fout heb.
toch blijf ik bij mijn mening dat ik vind dat fabrikanten gewoon in een keer hun produkt moeten leveren(op een paar dingen na dan)
ik bedoel de kosten zijn in principe al gemaakt er zit een uitsparing in het apparaat hij is al helemaal klaar gemaakt voor bijvoorbeeld een output board. en wat is nou eigenlijk een output board?
een print met daar op een aantal uitgangen een wat da convertors. in mijn ogen mag dat geen 7 a 800 gulden kosten.
en ff over de geluiden ondanks dat het geheugen in dat apparaat verhoudings gewijs het duurste is, kost geheugen echt niet zoveel meer.
ik had het gevoel dat ik gewoon genaaid wordt ook omdat de geluidjes uit dat ding van die korte kut sampeltjes zijn.
de klasse van dat ding is voornamelijk zijn filters en de manier hoe de patches zijn gemaakt en de manier hoe de effecten worden gebruikt.
maar de geluiden kan ik zelf gemakkelijk met synths namaken en de effecten lukt ook wel..
maar mijn grootste probleem is dat ze toendertijd voor dat ding veel te veel geld vragen voor veel te weinig..
en om nog ff terug te komen op je punt dat je alles wel vol kunt pompen
het enigste apparaat waarbij ik het pik is die van mijn mengtafel dit omdat er veel verschillende types uitgangen zijn (adat,tascam,analoog etc.) en yamaha heeft ook andere fabrikanten de mogenlijkheid gegeven om kaarten voor de 02r te maken. (denk aan de tc unity kaart, veel te duur maar wel onzettend gaaf)