Asio direct monitor?

funkEtechnician

Ingeburgerd
Zodra ik de asio driver in mn software selecteer, valt de direct monitor weg. Het geluid wat mn kaart binnen komt wordt dus niet meer direct naar de out doorgestuurd. Dit gebeurt echt alleen bij de asio driver. Ik gebruik een terratec ewx 24/96 kaart.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen. Mijn dank zou groot zijn.

CUbase SX? gewoon even Direct monitoring uitzetten in de VST Multitrack instelling (directmonitor bounced je input naar een output ZONDER door de software te gaan) en dan een audio spoor maken en daar de juiste input kiezen en op het monitor icoontje klikken (speakerachtig icoontje)

Oja
wel even al je inputs enablen en outputs (staan in het devices menu)

Maar ik gebruik software zonder optie om directmonitoring in te schakelen. bv. Reason. Op het moment dat ik daar van directX overschakel naar Asio, valt het inkomende geluid weg. Toch werkt de kaart verder goed onder Asio. Het inkomende signaal komt ook binnen op de mixer v/d kaart.

Toch bedankt voor je reactie.

Dus jullie weten hier ook niet zoveel?
Hoe komen die knakkers dan aan die gigantische aantallen berichten?
Nou ja zoek het op een andere manier wel uit.
Lul maar lekker verder.

Heb je je inputs wel geselecteerd bij in/output options? (onder devices << VST connections)

Reason kan toch ook geen audio opnemen ? Ik denk dat je het probleem in die hoek moet zoeken.
Met welke software werk je precies ?

Ja idd. reason kan niet opnemen, maar stuurt onder directX wél de line in door naar de line out, en onder asio niet. Reason was trouwens maar een voorbeeld. Het gaat mij om een vrij onbekend gratis loop-programma; ambiloop. Als ik daar de asio driver gebruik, wordt de line in -in tegenstelling tot wanneer ik dx gebruik- ook niet meer naar de line out gestuurd. Verder kan het programma onder asio gewoon opnemen en afspelen (het signaal komt dus wel binnen).

Origineel geplaatst door funkEtechnician
Dus jullie weten hier ook niet zoveel?
Hoe komen die knakkers dan aan die gigantische aantallen berichten?
Nou ja zoek het op een andere manier wel uit.
Lul maar lekker verder.

ik sta echt versteld dat er nog mensen zijn die nog de moeite nemen om jou antwoord te geven.
ten eerste omdat je vraag echt heel makkelijk op te zoeken is in de handleiding van reason, je weet wel, die je bij de legale, gekochte versie krijgt.
en ten tweede vanwege dit soort belachelijke opmerkingen. als je het hier niet leuk vindt of de antwoorden komen niet snel genoeg dan ga je je heil toch lekker ergens anders zoeken, flapdrol... :doei:

Origineel geplaatst door bambamstudio
cyan , ik zat al op een opmerking van je te wachten :)

sorry marc, ik ben net pas wakker ;)

"je weet wel, die je bij de legale, gekochte versie krijgt."

Goede cynische opmerking man. Volgens mij ben jij een slimme gozer.

Wat een nerd.

Denk je nou echt dat die grap leuk blijft?

die grap bijft leuk ja.
Die doen we al ruim 3 jaar op dit forum maken.

En wij zijn hier tegen warez, dus als je een legale versie hebt, okee dan.
Geen legele versie: jammer dan, en ik citeer jou:

...zoek het op een andere manier wel uit.

suc6

Hmmm

even van het onderwerp af.......

wilde even melden dat ik VEEL aan dit forum heb.......

ik heb hier veel dingen geleerd................

vragen die ik stel worden meestal gewoon beantwoord, dus meteen beginnen te zieken dat er niet snel genoeg geantwoordt word???

over en uit

Back