Foute midi controlers

En natuurlijk nog de Siel DK-70 en Roland SH-101.

Ik heb bij mijn 101 ook het handvat controllertje gekregen !
Cool man, voor als ik nog eens een keer in een 80's retro bandje wil gaan spelen !!

BTW, in de clip van "What is Love" van Howard Jones zie je hem ook een aantal keer met een Sh-101 om zijn nek !

equate.

Te gek om te zien dat jullie zo mee denken en de moeite nemen om al die afbeeldingen er bij te zetten.

Groetjes Thanx
Synthfreak

Ryooooooooooooooooooooo,

tja, het is inderdaad een Casio. Ik heb hem er live op zien spelen. Behoorlijk brakke behuizing, maar het ding werkt nog wel steeds.

Als iemand nog zo'n controller (een AX1 of AX7 ofzo) weet tegen een betaalbare prijs mag ie me mailen naar r.j.vlek@zonnet.nl :).

Groeten,

Rutger

de korg poly 800 is geen keytar of omhang keyboard. Zelf heb ik het liever met op de Ax-1 of Ax-7 van Roland. De ax-7 heeft weer zo'n D-Beam, waarmee je met de handen boven een lens hangt, een beweging maakt en van patch kan veranderen of kan moduleren enzo. Zanger van Das Pop heeft een Ax-7.

Origineel geplaatst door Rutger19
Ryooooooooooooooooooooo,

tja, het is inderdaad een Casio. Ik heb hem er live op zien spelen. Behoorlijk brakke behuizing, maar het ding werkt nog wel steeds.

Als iemand nog zo'n controller (een AX1 of AX7 ofzo) weet tegen een betaalbare prijs mag ie me mailen naar r.j.vlek@zonnet.nl :).

Groeten,

Rutger

ehmm hihi.. en indien Rutger voorzien is.. mag er ook een mailtje naar mij riezz@home.nl zoek ook al een tijd naar een omhangsynth

Bericht door een moderator:
Heren, daar hebben we het "te koop gevraagd" danwel "help, ik ben op zoek naar..." subforum voor.
Gaarne ontopic reageren...

...ook al is het een oud draadje...

Ryo gebruikt 'm niet meer trouwens. Zal er wel mee te maken hebben dat hij de enige toetsenist is nu Neil Morse het 'Licht' :frons: gezien heeft (leuk trouwens, die dokter Spock-oortjes :P ). Maar niet getreurd: Spock's Beard live is nog steeds goed verteerbaar en Ryo's solo op de Mini inclusief het live tweaken voor smaakvolle ranzigheid was zeker wel :halleluja ! Wel 'apart' dat er zo'n drie Tritons on-stage waren (rack en keys voor Ryo, nog een keys achteraan voor de tourdrummer die daar één keer iets op speelde toen Nick drumde...). Wel een gave opstelling trouwens, met de toetsenist linksvooraan in plaats van achteraan in een hoekje en met z'n synths in een U-vorm met de opening naar het publiek toe.

Oh ja, de gearlist is te vinden op http://www.spocksbeard.com/gear.html. Geen Casio te bekennen, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk, aangezien dat alleen maar een controller is.

Maar goed, uiteindelijk zijn The Flower Kings toch wel beter (gisteren in 013 :mega: ). :duivels:

reh057.jpg

Hey Cheimoon ook bij de flower kings gisteren, was erg goed vond ik, behalve de allerlaatste toegift???????

Synthfreak

Het was wel vet; wel jammer dat ze bijna alleen maar Adam & Eve speelden; dat is nou niet echt bepaald hun beste album (waar is het zenuwslopende gepriegel gebleven dat ze wel deden op The truth will set you free?), rare setopbouw ook, maar goed, het zijn briljante muzikanten, ook Adam & Eve is nog steeds beter dan zo ongeveer alles wat andere bands op het moment doen (IMHO), The Truth was briljant en Jonas Reingold is gek (fretless bas trouwens :) ).

Al met al toch een uitstekend concert dus. :halleluja

Ik vond die toegift nog wel leuk trouwens; jammer dat ze Ikea by Night niet deden :dubbel: , maar even dom rocken is ook wel gezellig (ik bedoel, niemand is verplicht tot een tweede toegift, dus tsja...). Ik bedacht me trouwens dat de helft van het publiek waarschijnlijk óók bij Spock's Beard (013), Neil Morse (013), Marillion (013) en Rush (Ahoy) geweest is; en dat ik er dan nog steeds niemand van ken hè... :D

Nee, gemist... Wel over Moog t-shirts gehad trouwens, maar da's iets anders. Wij staan altijd vooraan trouwens, liefst links, maar voor de afwisseling dit keer in het midden (nadeel: verder van de bar; voordeel: beter zicht; ergo: weinig drank => goedkope avond ;) ).

Wij stonden achter bij de Bar, Beter overzicht en geluid en drank====>Dure avond;) . Wat vond jij trouwens van die Bass Pedals stond toch echt veel veel veeels te hard??? Werd bijna weggeblazen:confused:

Vooraan niet; scheurde bij bepaalde tonen wel lekker door me heen, maar bass pedals zijn er ook om de juiste momenten (bijvoorbeeld in de climax van Blade of Cain) recht door je heen te zagen met laag, en dat vond ik hier erg geslaagd (gelukkig heb ik er zelf ook: smullen! Nou nog een goede basssynth :P ). Misschien mochten ze iets zachter, maar ook niet meer; bass pedals dienen dan ook niet als bas, maar als diepgang voor de dikte (de bassist speelt ondertussen gewoon door natuurlijk). Vind ik dan hè...

er is een hele serie van die dingen door een bedrijf gemaakt met het type jan hammer. zijn signature staat er ook op. kan alleen ff niet meer op het merk komen... maar die maken dus ook van die catchy jaren 80 controllers. En anders nog de cricketbat controller van Steve Hoghart...

Back