Waar de kraakdoos inbouwen?

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Zo ik heb er ook maar één bestelt nav deze Thread

Zal mijn eerste electronica project worden, ben benieuwd.

Maar ik heb begrepen dat er geen kastje omheen zit. Dus wordt het nu natuurlijk de uitdaging om het ding in een leuke behuizing te proppen :)

Ik heb nog wat oude walkmans liggen maar ik weet niet hoe groot de print is, dus of het wel past. Misschien dat anderen nog ideeen hebben waar ik het kan inbouwen. Kom maar op...:eureka:

Ik ga hem proberen in een module vorm te gieten, maar ik moet het pakketje eerst zien natuurlijk...

Ik ben benieuwd of ik de draakdoos werkend krijg.

Gewoon in hout en dan aflakken ?

Deden ze vroegah ook :mexico:

Ben je echt een bikkel, dan neem je een leeg pak wasverzachter, ook goed voor de holle klank, en bouw daar je waskraakdoos in. En dan live de straat op losgaan, met je kleedje en een bakje voor de centen.
Klinkt als aflevering van "over de rooie" :o:

Laatst gewijzigd:
Ik ga hem proberen in een module vorm te gieten

Johnny, hoe doe je dat dan met de voeding, nog steeds op een batterij?
En de audio, ga je een uitgang maken of toch maar het speakertje?

Origineel geplaatst door jaxxon
Johnny, hoe doe je dat dan met de voeding, nog steeds op een batterij?
En de audio, ga je een uitgang maken of toch maar het speakertje?
Ik moet eventjes kijken of ie op 12 volt kan (of die chip dat aankan) anders moet ik het voltage eventjes van 12 naar 9 volt brengen. Verder wou ik het wel via een speakertje doen, omdat er vreemde spanningen uitkomen. Ik heb er nog geen voltmeter of zo aangehangen, maar het klinkt heel erg dynamisch als je begrijpt wat ik bedoel. Ik moet niet hebben dat er opeens een piekspanning van weet ik hoeveel volt door een doepfer module ramt. Eigenlijk dus een totaal losstaande module waar je weinig aan hebt! Ideaal! Misschien moet ik er een microfoontje bij bouwen en dan via de envelope follower het signaal weer pakken. Een soort van opto-koppeling maar dan met geluid! :)

Oplossing misschien?

Impolex schreef:
Je kunt dit oplossen door er een galvanisch scheidings-filter tussen te zetten, dit wordt gebruikt in auto-hifi om de installatie te isoleren van de rest van de electronica. Is gewoon een 1:1 trafo. Kun je in elke electronica-onderdelen tent of auto-hifi winkel krijgen.

Ik weet ook niet of dit duur is zo'n filter, en of het geluid hierdoor beinvloed wordt.

Origineel geplaatst door jaxxon
Ik weet ook niet of dit duur is zo'n filter, en of het geluid hierdoor beinvloed wordt.
Maar daarmee kunnen de uitgangs spanningen nog steeds heel hoog worden.
Maar zo'n trafo ertussen was inderdaad het eerst wat ik zou gaan proberen.

Doepfer heeft geloof ik een bereik van -10v to 10v bij stuurspanningen of was het 8?, dus daar moet ie tussen blijven.

Vanavond sla ik aan de soldeer denk ik zo, maar ik vraag me wel nog een ding af...

als ik er EN een speakertje EN een tulpuitgang op bouw, parralel, moet ik dan toch nog zo'n 1:1 trafo'tje ertussen doen?
In mijn circuitbend dwalingen doe ik het ook altijd zo, nooit problemen mee gehad... maar ik wil het toch wel graag nog even weten.

Back