Soundtrooper
Lieutenant Korg
En maar weer es een trackje. Discofunk deze keer :
http://www.deadmurder.com/board/two-song.php?id=2990
Laat maar komen
http://www.deadmurder.com/board/two-song.php?id=2990
Laat maar komen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

en zeker niet een strakke, moderne groove. Ik vind trouwens zowiezo veel muziek van tegenwoordig veel te strak, vierkant klinken. Ook vind ik dat er te vaak een ontiegelijk harde stamp in zit, dat swingt wat mij betreft helemaal niet, maar dit terzijde. 
Jeffrey
Jeffrey
)
(shakers / percussie). 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Zo, de reacties lopen best wel uiteen deze keer. Het was in deze track de bedoeling een 'sloppy' feel qua groove te creëeren, is ook wel aardig gelukt dusen zeker niet een strakke, moderne groove. Ik vind trouwens zowiezo veel muziek van tegenwoordig veel te strak, vierkant klinken. Ook vind ik dat er te vaak een ontiegelijk harde stamp in zit, dat swingt wat mij betreft helemaal niet, maar dit terzijde.
De baslijn die er aan het einde inkomt vind ik zelf helemaal geen "funky bass", tis meer gewoon een outtrootje...maarja, different folks, different strokes zo blijkt maar weer![]()
Origineel geplaatst door MadR
gefeliciteerd man !!
alleen jammer dat je niet helemaal snapt wat er met funky wordt bedoeld .. voor de rest zit je op de goede weg
succes iig !!
Bedankt man !
Maar leg es uit...?

)
enne, je moet toch een compromis bereiken, anders heb je zo vaak ruzie in de studio (vaak genoeg gehad hoor...pfff)

Ok, bedankt voor je tips, heb ze nog eens gelezen dus...
Ik zal er zeker iets mee doen bij volgende nummers (de nummers die ik hier post zijn over het algemeen al volledig 'af', maw. ik ben al aan iets nieuws bezig en alle hardware staat anders ingesteld.....leuk hè total recall)
De bas aan het eind is ook 2 maten, maar ik snap wel wat jullie bedoelen. Alleen, als je met samples werkt, is het soms moeilijk om er dingetjes bij te verzinnen. Die baslijn is nogal kaal zo hè ?
Ik ben nl. ook nogal perfectionistisch (op het irritante / belemmerende af) en ik vind al snel dat iets "opgeplakt"gaat klinken, zodra je zelf dingetjes mbv. "nootjes" of blokjes in je seq. toe gaat voegen aan een sample-loop. En ik kan niet goed genoeg spelen om het "effe" zelf te doen![]()
Zelf vond ik idd. ook wel dat het nogal repititief (wat een woord) klinkt met zo'n korte 2-maten loop, maar om bovengenoemde reden toch maar zo gelaten...plus het feit dat ik samenwerk met iemand anders (...eh,...niet met mezelf, ben niet schizo...echt niet....) en die gast houdt wel van wat eenvoud op de dansvloer.....en ik was vroegah de grootste fan van Photek, Source Direct, Squarepusher, van dat soort simpele muziek.....vroegahenne, je moet toch een compromis bereiken, anders heb je zo vaak ruzie in de studio (vaak genoeg gehad hoor...pfff)
Wat dat "opgeplakt" betreft nog even, een voorbeeldje vind ik die Elvis remix door JXL (sorry dat ik een nederlander aanhaal, verder niks tegen JXL, respect), die tambourijntjes die de hele tijd meejengelen, zo uit een drumcomputertje, zou ik dus echt niet accepteren van mezelf.....ik hoop dat ik het een beetje verduidelijk zo ?
Wat betreft label-info : check je PB![]()
Grtz,
Erik
PS. Die boemerang snapte ik wel hoor, na 6 gram Afghaan....![]()