[TRACK] Disco74

check dm maar even voor een review...... lekker trackie hoor!!! echt de oude stijl disco uit den goeden ouden tijd!!!:okdan:

er zit niet echt een groove in, tenminste het is niet echt gelukt die feel te krijgen vind ik.

ik vind het basje+gitaartje irri en de crash ook(mede doordat de groove niet klopt). ik ben ook sowiezo niet zo van korte loopjes. de track komt verder niet echt op gang en de mix is vreselijk rommelig en teveel compressie IMO. Vind het punt waar die bas gitaar er in komt tegen het einde een gemiste kans, die is helemaal weg gedrukt en klinkt stoffig, die zou er juist uit moeten springen. "Hit the funky bass!"

Misschien kan ik beter geen commentaar geven, sorry, maar ik probeer wel altijd eerlijk te zijn over een track.

Wat ik wel ok vind is trouwens dat er wel beweging in zit, je hebt aardig wat verschillende sounds, de track blijft min of meer veranderen, ik heb hem daardoor toch nog uitgeluisterd

Probeer de ritmische samples een paar clicks heen en weer te schuiven, met een goede strakke groove had ik deze track 10* beter gevonden

ik ben het grotendeels met Gran&Tilly eens

die bas en gitaar groove moet je gewoon langer maken (herhalen) waarbij je bij einde van 2de maat een klein rifje bij stopt dan komt groove wat beter uit de verf ...

voor de rest hoor je dat er een hoop werk in zit
de genoemde aanpassingen zijn niet zo moeilijk te realiseren alleen moet je die wel doorvoeren op wat er nog meer qua melodie later bijkomt ..

De gekozen geluiden vind ik trouwens wel erg lekker
al kan het zoals Gran&Tilly zegt soms wat meer bij elkaar passen en beter afgemixt worden

volgens mij ben je al dicht bij een eind resultaat .. het idee is goed nu alleen nog goed afwerken

succes !

Zo, de reacties lopen best wel uiteen deze keer. Het was in deze track de bedoeling een 'sloppy' feel qua groove te creëeren, is ook wel aardig gelukt dus ;) en zeker niet een strakke, moderne groove. Ik vind trouwens zowiezo veel muziek van tegenwoordig veel te strak, vierkant klinken. Ook vind ik dat er te vaak een ontiegelijk harde stamp in zit, dat swingt wat mij betreft helemaal niet, maar dit terzijde.
De baslijn die er aan het einde inkomt vind ik zelf helemaal geen "funky bass", tis meer gewoon een outtrootje...maarja, different folks, different strokes zo blijkt maar weer :D

Klinkt erg lekker, hoewel hij ook wat krakerig overkomt maar dat
heeft meer te maken met de Bitrate denk ik, erg leuk in elkaar gezet...
vooral de diverse variaties van percussie en de brass maakt het geheel
inderdaad lekker funky en aangenaam om naar te luisten!

Let's get Boogieee

Cheers :dj: Jeffrey

en hij wordt gereleased !

en hij wordt gereleased !

Net geweldig nieuws ontvangen ;
Eighttrack Recordings (Antwerpen) wil 'm op vinyl releasen !! Jan / febr. volgend jaar is de planning...
I am :D

Gefeliciteerd man,,, hoeveel nummers komen erop???

Trouwens, heb je die sample gecleared????

Die sample heb je van CALL ME-SKY,,, en bij Salsoul doen ze volgens mij nogal moeilijk...
Waar heb je dat synth lijntje nou vandaan????? Ik ken hem ergens van, heb je hem nagespeelt of gesampled????

Klinkt lekker verder, percussie is idd een beetje sloppy maar dat past bij die Salsoul begin 80's style,,, de tijd van net voor de drumcomputer.

Ey,

Gefeliciteerd met je release op vinyl, en nu ben ik ook gelijk benieuwd
naar de volgende tracks die erop gaan komen!

Veel su6 ermee en houd ons op de hoogte....

:dj: Jeffrey

Hee bedankt mensen !
Boba, bedoel je dat die synth (brass) van die plaat van Sky komt ? Die sample stond namelijk op de HD van m'n EmaxII, toen ik 'm een jaar of 8 geleden kocht. Ik heb die sample altijd bewaard omdat ik dacht, ik doe er nog wel een keer wat mee....net als die baslijn en het gitaartje overigens. Als ik het goed herinner heette die bank "CD BANK1" dus ik heb altijd gedacht dat 'ie van een sample-cd kwam....

Dus nee, er is niets gecleared....het gaat hier om een kleine oplage van een underground label, ik weet nog niet om hoeveel exemplaren het zal gaan. Denk je dat het een probleem zal worden (i.e. dat Salsoul het ter ore krijgt) ?

De gebruikte apparatuur:

PC; P4 2.66 met 2 maal Echo Layla 20bit geluidskaart (= 20 kan. analoog uit) met Logic Audio Platinum 5.5.1 (en alle Logic plugins ;) )
Mixer: Mackie 32-8
Outboard: TL Audio EQ-5013, , SPL Vitalizer Mk2, TL Audio C-5021, Aphex easyrider 4-ch., Alesis 3630 en Behringer Composer compressors
MPC2000 (claps, hihats)
Rhodes Chroma (synthfills)
Spirit Absolute 2's

Da's zo'n beetje wat we op deze track gebruikt hebben dacht ik...ja en wat samples van sample-cd's ;) (shakers / percussie).

Tony Veganza : Thnx ! ;)

klinkt dik zeg
inderdaad wel wat schoonheidsfoutjes in de beat (met name die snare net voor de bassdrum klinkt beetje vreemd... en ik zou ook een langer loopje gebruiken)
maar lekkere geluiden en zeker potentie

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Zo, de reacties lopen best wel uiteen deze keer. Het was in deze track de bedoeling een 'sloppy' feel qua groove te creëeren, is ook wel aardig gelukt dus ;) en zeker niet een strakke, moderne groove. Ik vind trouwens zowiezo veel muziek van tegenwoordig veel te strak, vierkant klinken. Ook vind ik dat er te vaak een ontiegelijk harde stamp in zit, dat swingt wat mij betreft helemaal niet, maar dit terzijde.
De baslijn die er aan het einde inkomt vind ik zelf helemaal geen "funky bass", tis meer gewoon een outtrootje...maarja, different folks, different strokes zo blijkt maar weer :D

gefeliciteerd man !!

alleen jammer dat je niet helemaal snapt wat er met funky wordt bedoeld .. voor de rest zit je op de goede weg

succes iig !!

Origineel geplaatst door MadR
gefeliciteerd man !!

alleen jammer dat je niet helemaal snapt wat er met funky wordt bedoeld .. voor de rest zit je op de goede weg

succes iig !!

Bedankt man !
Maar leg es uit...?

Bedankt man !
Maar leg es uit...?

lees dat stukje van Gran&Tilly nog maar eens goed ..
hij geeft echt goede tips om er een echte groove van te maken .. en ik doe het nog eens dunnetjes over

je hebt talent en bent al een heel end op weg maar het mist net die funk/groove die dat basslijntje die jij als outro beschouwd wel heeft ... ( volgens mij is die ook 4 bars ipv 2 zoals de rest van je track)

maar ik ben perfectionistisch en je hoeft er niet veel van aan te trekken
alleen zou het leuk zijn als je er iets mee deed .. al was het alleen in je volgende nummer
(ik ben al erg benieuwd !!!)

Luister ook eens naar wat meer disco en boogie uit de jaren 70/80
dan hoor je dat die grooves vaak een soort boemerang effect hebben ..
die komen weer terug bij het begin op een smooth achtige manier

dat mis ik een beetje .. het is een beetje alsof je een halve cirkel heb afgelegd
en dan direct weer naar het begin springt zonder de rest van cirkel van de boemrang te volgen

does this make any sence ?

en een ander vraagje heb je meer details over die platenmaatschappij ?
ik wil binnenkort weer wat demo's rondsturen namelijk ;)

Ok, bedankt voor je tips, heb ze nog eens gelezen dus...
Ik zal er zeker iets mee doen bij volgende nummers (de nummers die ik hier post zijn over het algemeen al volledig 'af', maw. ik ben al aan iets nieuws bezig en alle hardware staat anders ingesteld.....leuk hè total recall :duivels: )

De bas aan het eind is ook 2 maten, maar ik snap wel wat jullie bedoelen. Alleen, als je met samples werkt, is het soms moeilijk om er dingetjes bij te verzinnen. Die baslijn is nogal kaal zo hè ?
Ik ben nl. ook nogal perfectionistisch (op het irritante / belemmerende af) en ik vind al snel dat iets "opgeplakt"gaat klinken, zodra je zelf dingetjes mbv. "nootjes" of blokjes in je seq. toe gaat voegen aan een sample-loop. En ik kan niet goed genoeg spelen om het "effe" zelf te doen 8o)
Zelf vond ik idd. ook wel dat het nogal repititief (wat een woord) klinkt met zo'n korte 2-maten loop, maar om bovengenoemde reden toch maar zo gelaten...plus het feit dat ik samenwerk met iemand anders (...eh,...niet met mezelf, ben niet schizo...echt niet....) en die gast houdt wel van wat eenvoud op de dansvloer.....en ik was vroegah de grootste fan van Photek, Source Direct, Squarepusher, van dat soort simpele muziek.....vroegah ;{ enne, je moet toch een compromis bereiken, anders heb je zo vaak ruzie in de studio (vaak genoeg gehad hoor...pfff)

Wat dat "opgeplakt" betreft nog even, een voorbeeldje vind ik die Elvis remix door JXL (sorry dat ik een nederlander aanhaal, verder niks tegen JXL, respect), die tambourijntjes die de hele tijd meejengelen, zo uit een drumcomputertje, zou ik dus echt niet accepteren van mezelf.....ik hoop dat ik het een beetje verduidelijk zo ?

Wat betreft label-info : check je PB :)

Grtz,
Erik

PS. Die boemerang snapte ik wel hoor, na 6 gram Afghaan....;)

Ok, bedankt voor je tips, heb ze nog eens gelezen dus...
Ik zal er zeker iets mee doen bij volgende nummers (de nummers die ik hier post zijn over het algemeen al volledig 'af', maw. ik ben al aan iets nieuws bezig en alle hardware staat anders ingesteld.....leuk hè total recall :duivels: )

De bas aan het eind is ook 2 maten, maar ik snap wel wat jullie bedoelen. Alleen, als je met samples werkt, is het soms moeilijk om er dingetjes bij te verzinnen. Die baslijn is nogal kaal zo hè ?
Ik ben nl. ook nogal perfectionistisch (op het irritante / belemmerende af) en ik vind al snel dat iets "opgeplakt"gaat klinken, zodra je zelf dingetjes mbv. "nootjes" of blokjes in je seq. toe gaat voegen aan een sample-loop. En ik kan niet goed genoeg spelen om het "effe" zelf te doen 8o)
Zelf vond ik idd. ook wel dat het nogal repititief (wat een woord) klinkt met zo'n korte 2-maten loop, maar om bovengenoemde reden toch maar zo gelaten...plus het feit dat ik samenwerk met iemand anders (...eh,...niet met mezelf, ben niet schizo...echt niet....) en die gast houdt wel van wat eenvoud op de dansvloer.....en ik was vroegah de grootste fan van Photek, Source Direct, Squarepusher, van dat soort simpele muziek.....vroegah ;{ enne, je moet toch een compromis bereiken, anders heb je zo vaak ruzie in de studio (vaak genoeg gehad hoor...pfff)

Wat dat "opgeplakt" betreft nog even, een voorbeeldje vind ik die Elvis remix door JXL (sorry dat ik een nederlander aanhaal, verder niks tegen JXL, respect), die tambourijntjes die de hele tijd meejengelen, zo uit een drumcomputertje, zou ik dus echt niet accepteren van mezelf.....ik hoop dat ik het een beetje verduidelijk zo ?

Wat betreft label-info : check je PB :)

Grtz,
Erik

PS. Die boemerang snapte ik wel hoor, na 6 gram Afghaan....;)

6 gram ? hehehehe ;)

maar nu is het me allemaal duidelijk ..
dat met die samples herken ik ... daarom wil ik ook met melodyn aan de gang
daar kan je het juist erg smooth mee maken ipv opgeplakt ..

en bedankt voor de info !!!

Melodyne....was dat programma eigenlijk volledig vergeten, had er wel eens over gelezen....ik heb net op de site (www.celomony.com) gekeken, en ik ben onder de indruk !! Moet ik zeker ook eens uitproberen ! :)

6 gram? zei ik 6 gram ? wat is er toch met m'n korte termijn geheugen...

Attachments

• smikingleaf%5fani1.gif
    smikingleaf%5fani1.gif
    13,9 KB · Bekeken: 79
Back