zelfoscillerende pieeuw sound- help!!

synthmann

Ouwe rot
ik probeer een oh zo simpele zelfoscillerende pieeuw sound te maken op de Andromeda. gewoon die sound als je een toets indrukt en meteen loslaat dat je zo'n heldere resonantie piep steeds doffer en lager in pitch hoort worden.

het filter wordt geopend en gesloten door dezelfde envelope die de amp opent en sluit, heel basic.

Als het filter helemaal dicht staat klinkt het geluid te sinus achtig, als ik echter het filter een beetje opendraai dan hoor je eerst een click, dan even niks en dan pas zet het afdalende zelfoscillerende geluidje in.

Ik wil graag dat die afdaling meteen begint zonder pauze en zonder irritante click aan het begin, dus eigenlijk het envelope verlooop van een piano met sustain alleen dan een zelfoscillerende pieuw. alleen omdat de andromeda 3 keer ADDSRR heeft met per stage keuze uit lineair/log/exp/etc.. krijg ik het er niet uit.

op de A100 modulair was hier enkel een low pas filter en 1 adsr voor nodig.....

iemand een tip???

ik heb env2 al op nul staan en via mod1 het filter door env3 laten besturen

wat is eigenlijk qua env settings vergelijkbaar met gangbare analoge synths, lineair, log, exponentieel??

zou fijn zijn als er templates in de andromeda zaten zodat programmeren van sounds niet zo tijdrovend zou zijn, nu wens ik ondanks de vette sound toch wel eens dat ik een nord lead 3 had gekocht!!gewoon uit programmeerfrustratie.

Volgens mij zit je probleem bij ENV 3, als ik de oscillerende moog filter enkel door env 2 moduleer (ENV 2 op 17.26) dan krijg ik geen click meer.

thanx, de click is inderdaad verholpen, alleen vind ik de manier waarop het geluid uitfade niet mooi, dat heb ik al vaker gehad bij het maken van sounds, de release kapt best bruut af en heeft niet een mooie curve naar stilte toe, althans, ik heb em nog niet kunnen ontdekken

Dat zijn normaal gewoon de envelope settings aanpassen.

Heb juist eens een voorbeeldje gemaakt, is altijd leuk :

Attachments

• filter_osca6.mp3
    563,3 KB · Bekeken: 89
das inderdaad leuk, ik hoor bij jou hetzelfde ik noem het maar "sinus" achtige karakter in de klank....toen ik een dergelijk geluid met het A100 filter maakt klonk het wat nasaler, dat zat wat beter in de mix dan het sinus achtige, maar dat zal wel het karakter van het filter zijn. jammer dat je het geluid op de andromeda niet eerst door filter 2 en daarna door filter 1 kan halen.

Back