[Studio Electronics] Pre-2

Studio Electronics - Pre-2
se_pre2.jpg

Dual neve type mic preamp
Op dezelfde manier (Class A) gebouwd als de C2s...

KEY SPECS

Neve® 1272 type discrete class A mic pre
Input attenuation with 15 - 70 db of gain in 5 db increments
Phase reverse
48 volt phantom power
Output level control
Input level indicator
High impedance FET buffered direct input that passes through mic transformer
Sowter® input and output transformers
Frequency response: 10Hz - 30kHz

http://www.studioelectronics.com/products_Pre2_Caswell.php

Hij was al eerder aangekondigd, maar nu is ie er dan eindelijk.. Een High-End preamp..

http://www.studioelectronics.com

Legendarisch

Legendarisch

Tja.. zelf heb ik er nog nooit mee mogen/kunnen werken.. maar Neve pre-amps zijn über-legendarisch. Ze worden al tijden gerestaureerd, geboxed.. 19inch-ed.. en weer verkocht. Zo zijn er 19 rekken met 8 1272 preamps erin.. en daar mag je dan tussen de 6000 en 7000 euro voor betalen. Beetje a la Trident S80 producerbox.. maar dan van Neve.

Ik denk dat SE met de C2s en deze preamp iets unieks in de markt zet. Niet voor gewone stervelingen weggelegd.. maar een uitkomst voor studio's die geen 1176/78 of echte Neve strips meer kunnen vinden.

Petje af voor Tim Caswell!

Er voor een prijs van $1,699.00 is het toch nog een beetje te doen. Niet voor mij, maar voor studio's moet het te doen zijn.

Maar zijn het echt vintage pre amps in een nieuw jasje? Gaan echte vintage recorder freaks dan niet protesteren dat SE oude bakken vernield, net als mensen die boos zijn op doepfer omdat ze CEM3340s gebruiken?

Niets geheim aan..

Niets geheim aan..

Het ontwerp van de Neve's is geen geheim. SE hoeft er niets voor de slopen..

En deze preamps zijn (net als de c2s) gebaseerd op het oude ontwerp.. het is - voor zover ik kan nagaan - geen kopie.

Wat ik trouwens verwachtte.. is dat SE (een beetje in de stijl van DBX en Focusrite) een neve-type channel strip zou uitbrengen (die dan weer op de 1273 gebaseerd zou kunnen zijn.. de preamp + EQ dus).

Maar wie weet is dat een volgende stap?

Ik denk dat ze gewoon geen enkel comprimis hebben willen maken, en die houding bevalt me wel. Als ze die approach nou ook bij hun synths zouden toepassen (discreet analoog zonder OS!!).. maar goed.. ik droom af.

trouwens raar plaatje
hoe kan ik nou de bovenkant van die kast zien en de onderkant van de draai knoppen ?
of kan je de frontplaat kantelen ?

8)

Dat zeggen ze er ook bij.. Dit is een heel slecht plaatje. Maar SE kennende zal ie er wel zo uit komen zien.

Deze klasse van pre-amps lijkt me al redig verzadigd.
Tenminste, je hoeft maar even te zoeken en je komt ze heel veel tegen.
Niet dat ze dan goedkoper worden.

Maar de 1176/1178 klonen lopen ook nog steeds goed.

Wat ik mij afvroeg: kan je dit soort pre-amps ook op andere dan mic's gebruiken? Bv. om bepaalde stille synthgeluiden te verluiden?

Inderdaad zonde dat ze bij SE niet eens werk maken van een mooie Neve EQ kloon

wat een mooi ding.
had ik maar het geld. dit + 2 akg's414 en there we go , op naar het volgende kerkorgel(of zoiets)

Back