Probleem met Korg Electribe emx1

Orion888

Nieuwkomer
Ik heb bij een pattern een sample met een echo (reverv) effect eroverheen.
Als ik doorswitch naar een volgende pattern dan wordt de echo meteen afgekapt zodra deze pattern begint te spelen .
Weet iemand wat ik ik moet doen om de echo te laten doorklinken in de volgende pattern?
(Ik heb de handleiding al van begin tot end doorgelezen maar ik kan niks hierover vinden)

Alvast bedankt,

Arjan

Laatst gewijzigd:
Zorgen dat het pattern waar je naar toe spring precies de zelfde effect settings gebruikt....

En als dat niet werkt dan heb je alvast een reden gevonden waarom de EM1x misschien niet helemaal je van het (maar wel nog steeds erg leuk) is.

Origineel geplaatst door bazziman
Zorgen dat het pattern waar je naar toe spring precies de zelfde effect settings gebruikt....

En als dat niet werkt dan heb je alvast een reden gevonden waarom de EM1x misschien niet helemaal je van het (maar wel nog steeds erg leuk) is.

Helaas werkt dat niet.
Het moet wel mogelijk zijn want als je van pattern : D.32 DEMO 6-4
naar D.29 DEMO 6-1 springt, dan blijft de echo wel doorgaan. (voor degenen die ook zo'n apparaat hebben)

De Delay op Synth part 2 loopt inderdaad door van D.32 naar D.29 of andersom. Dat komt omdat deze synth parts dezeflde Delay instellingen gebruiken zoals reeds gezegd.

JJ

Ik herhaal: je moet het proberen met *exact* dezelfde settings (qua routing en qua effecten), dat spreekt voor zich: immers de engine moet anders overschakelen op nieuwe effecten en kan dus dan niet meer tegelijk de oude laten doorspelen. De enige machine die een soort effecten interpolatie aankan tussen patterns is de machinedrum. (tenminste dat is de enige machine die ik ken die dat doet).

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
De Delay op Synth part 2 loopt inderdaad door van D.32 naar D.29 of andersom. Dat komt omdat deze synth parts dezeflde Delay instellingen gebruiken zoals reeds gezegd.

JJ

Owkee dat werkt inderdaad wel met een synth met een reverb, ik kom al wat verder.
Maar wat als ik nu een base heb met een flinke dirtortion erover dan word die wel afgekapt. Ook al zijn het twee indentieke patterns met dezelfde instelingen

Origineel geplaatst door Orion888
Owkee dat werkt inderdaad wel met een synth met een reverb, ik kom al wat verder.
Maar wat als ik nu een base heb met een flinke dirtortion erover dan word die wel afgekapt. Ook al zijn het twee indentieke patterns met dezelfde instelingen

Dan wordt dus feitelijk niet het effect maar de ' base' (je bedoelt een bass drum?) afgekapt; immers een distortion heeft geen 'staart'.

Nogmaals: *alles* moet identiek zijn (zeker bij de effecten) zowel de effecten zelf als de routing en OOK de sample of het instrument dat je af wil spelen. Gebruik je wel dezelfde sample of een ander instrument? Kapt de emx1 ook andere lange samples af? In dat geval weet je wat er aan de hand is.

Alles is identiek ik heb een pattern gemaakt en dan naar twee pattern locaties geschreven, en ik heb niks verandert in de ene pattern.
Er is geen probleem als dezelfde pattern in een loop staat.
Maar wel als ik switch tussen de locaties met dezelfde pattern info dan hoor ik toch een korte stop.

Laatst gewijzigd:
In song mode hou je vanzelfsprekend precies dezelfde problemen.

Niet wanneer je bij een heleboel positions in song mode dezelfde pattern invult.
Je kan er overheen spelen dat worden dan extra lagen.

Dan wordt dus feitelijk niet het effect maar de ' base' (je bedoelt een bass drum?) afgekapt; immers een distortion heeft geen 'staart'.

Nogmaals: *alles* moet identiek zijn (zeker bij de effecten) zowel de effecten zelf als de routing en OOK de sample of het instrument dat je af wil spelen. Gebruik je wel dezelfde sample of een ander instrument? Kapt de emx1 ook andere lange samples af? In dat geval weet je wat er aan de hand is.

Hij kapt niet andere lange samples af.
Ik gebruikte voor die base (drum ja) dezelfde sample instrument.
Verder zijn het twee precies dezelfde patter met dezelfde instellingen enz.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Orion888
Niet wanneer je bij een heleboel positions in song mode dezelfde pattern invult.
Je kan er overheen spelen dat worden dan extra lagen.

Tja, maar dan wissel je natuurlijk niet echt van pattern he?

Tja, maar dan wissel je natuurlijk niet echt van pattern he?

Ja da's waar,ik dacht dat ik beter alles live in kan spelen maar ja tís toch monnikenwerk.
Ik kan maar beter gewoon een beetje rekening kan houden met de beperkingen die het heeft.
Dus er rekening mee houden dat de sample niet langer moet duren dan pattern duurt.
Ik hoorde trouwens dat je bij bijna alle grooveboxen en drumcomputers daar ook rekening mee moet houden.

Bedankt voor jullie reacties, ik weet genoeg.
:okdan:

Back