Rvooh
Gepokt en gemazeld
Ik ben hoe langer hoe meer de computer in de studio aan het integreren.. Ik heb een Apple G4 draaiende op OSX. (geen scsi)
Ik zou graag samples doorsturen tussen de mac en de sampler. Met vooral de bedoeling bepaalde samples op de computer te editen en dan terug te sturen.
De volgens mij mogelijke oplossingen staan op een rijtje, samen met de vragen die ik erbij heb.
- Samples op CDRW branden en via cd drive in sampler lezen (welk formaat? wav?)
- Samples via midi doorsturen (kan toch? welke software? snelheid?)
- Samples via spdif (audiophile) doorsturen: hierbij de vraag: speciale kabels? laatst werkte dit niet..
- een USB zip drive kopen, de samples daarop opslaan (formaat), en zipje dan in de EMU steken
- SCSI kaart kopen om de 2 toestellen te verbinden (prijs??) (software?)
- Samples via audio gewoon opnemen (zou doe ik het nu = niet leuk)
Wat moet ik doen?
Alvast bedankt voor behulpzame reacties!
Ik zou graag samples doorsturen tussen de mac en de sampler. Met vooral de bedoeling bepaalde samples op de computer te editen en dan terug te sturen.
De volgens mij mogelijke oplossingen staan op een rijtje, samen met de vragen die ik erbij heb.
- Samples op CDRW branden en via cd drive in sampler lezen (welk formaat? wav?)
- Samples via midi doorsturen (kan toch? welke software? snelheid?)
- Samples via spdif (audiophile) doorsturen: hierbij de vraag: speciale kabels? laatst werkte dit niet..
- een USB zip drive kopen, de samples daarop opslaan (formaat), en zipje dan in de EMU steken
- SCSI kaart kopen om de 2 toestellen te verbinden (prijs??) (software?)
- Samples via audio gewoon opnemen (zou doe ik het nu = niet leuk)
Wat moet ik doen?
Alvast bedankt voor behulpzame reacties!
Maar er is volgens mij ook wel wat freeware tedownloaden
op en start Cubase SX, daarin maak ik de track volledig af en neem ik eventueel audio tracks op dmv mijn Edirol Da2496. Let wel ik heb een SCSI kaart die niet ondersteund word door OS X. Je zou in peak 4.0 samples op een omslachtige manier naar je EMU esi kunnen versturen, maar ik vraag me af of dat nuttig is.