[jupiter 4] cv/gate?

maxdox

rode peper en knoflook
Ik heb een vraagje over de roland jupiter 4.
Hij heeft uiteraard geen midi, maar het is me onduidelijk wat hij dan wel heeft. Hoe is hij aan te sturen. Er zijn midi kits van kenton beschikbaar, betekent dat hij dus een cv/gate IN heeft?

:confused:

grts,
sander

ik heb ergens ,op internet en in het boek synthesizers von gestern ,ik dacht deel1, een beschrijving gezien hoe je vrij simpel aansluitingen kunt maken vanaf de interne electronica naar een aantal zelf te plaatsen jackoutputs.
daarmee werden alle vier de voices apart bestuurbaar en als output/ input beschikbaar. ik wil wel eens zoeken, maar kijk zelf ook eens verder rond

..tnx..

op internet kom ik niet zoveel concreets tegen;

op http://www.amazona.de/content/musictools/bluebox/jupiter4/jupiter4.htm

stond idd ook dat er ergens in een boek de procedure beschikbaar was; verder zijn er kenton midi kits beschikbaar. Die laatste zijn ontzettend duur....

Wer Analogsequenzer oder Midi-CV-Konverter besitzt, dem sei die CV/GATE-Nachrüstung empfohlen. Matthias Becker liefert in seinem ersten Band „Synthesizer von gestern“ eine kurze Anleitung, wie dies zu machen wäre.

weet iemand misschien iets concreets?

:engel:

gevonden:

http://www.synthservices.com/jp4.html

Hier staan 3 plaatjes waarin staat wat je moet doen om gate/cv IN jacks te monteren.... alleen is het jammer dat ik 2 linkerhanden heb....

hmmm nu maar hopen dat ik niet verliefd wordt op zijn sound, en 'em toch maar aan zal schaffen :{

Origineel geplaatst door maxdox
:engel:

hmmm nu maar hopen dat ik niet verliefd wordt op zijn sound, en 'em toch maar aan zal schaffen :{

don't resist!

Origineel geplaatst door maxdox

De jupiter 4 klinkt het lekkerst van alle 3 de jupiters qua warmte
Allleen heeft deze het minste modulaties en aantal stemmen

ik wou net zeggen...

de jupiter4 heeft echt een heel mooi geluid...

vooral de korte hoge toontjes... die zijn zo mooi (Cassius - Au Reve)

ik wil er ook ooit een

Back