cs6x als masterkeyboard

justin

Shauna
Is het wat de cs6x,ook om hem evt als masterkeyboard te gebruiken. Heb vroeger een an1x gehad,weet daar nog van dat ie erg lekkere toetsen had.

Weet iemand hoe de toetsen van de cs6x zijn. En is het de moeite een cs6x te nemen ipv een cs6r?

Greets.

Oke zal ik zeggen dat ik een cs6x voor 550euro kan kopen van een oude vriend van me in erg goede staat.

Doen? lijkt me errug goedkoop niet.

Origineel geplaatst door bambamstudio
moet je zelf weten of je het doet...tis een leuke prijs idd.
Je komt ze vaak tegen voor 100 euro meer

Welke synths zijn nog meer een beetje lekker voor een masterkeyboard. Beetje rond de 750euro. Had ook al aan de Karma gedacht,maar die is toch wat duurder. tja een nordlead maar heeft maar 4 oktaafs dus ook niet echt geschikt.

De cs6x daartegen voor 550euro,lijkt me idd geen verkeerde prijs. Zou het wel zo zijn dan de Cs6r straks weer meer waard worden? integenstelling tot de keyboard versie?

Iemand suggesties of advies?

inderdaad, de korg karma heeft een WAARDELOOS toetsenbord. Ik zou voor een kawai k5000s gaan, deze heeft echt een onvoorstelbaar lekkere aanslag.

Hallo

Ik denk dat je zelf moet uitzoeken wat het lekkerste speelt voor je. Smaken verschillen nogal.
En elk keyboard speelt weer net even anders.

Groetjes
Kareltje

Origineel geplaatst door kareltje
Hallo

Ik denk dat je zelf moet uitzoeken wat het lekkerste speelt voor je. Smaken verschillen nogal.
En elk keyboard speelt weer net even anders.

Groetjes
Kareltje

Vond de an1x altijd een erg lekker clavier hebben,denk dat ik voor de cs6x ga.

Bedankt.

Als 't geen dedicated masterkeyboard mag wezen (denk Roland A-70 voor 'orgel-aanslag' of A-90 voor 'piano-aanslag') dan is de Roland JX-10 ook altijd een mooie keuze:

76 toetsen, semi-weighted, zeker niet te duur - iets van 350 euro ofzo?
Daar zie ik ze in ieder geval af en toe voor langskomen, het is natuurlijk wel even zoeken...
(Zie het zo: voor dat geld een fijn masterkeyboard en je krijg er een gratis heerlijke analoge synth bij).

Let op: een JX-10 wordt pas duur als je de bijbehorende PG-800 sliderbox wilt hebben (weet ik uit ervaring... :( )

Origineel geplaatst door Hanz
Als 't geen dedicated masterkeyboard mag wezen (denk Roland A-70 voor 'orgel-aanslag' of A-90 voor 'piano-aanslag') dan is de Roland JX-10 ook altijd een mooie keuze:

76 toetsen, semi-weighted, zeker niet te duur - iets van 350 euro ofzo?
Daar zie ik ze in ieder geval af en toe voor langskomen, het is natuurlijk wel even zoeken...
(Zie het zo: voor dat geld een fijn masterkeyboard en je krijg er een gratis heerlijke analoge synth bij).

Let op: een JX-10 wordt pas duur als je de bijbehorende PG-800 sliderbox wilt hebben (weet ik uit ervaring... :( )

Zal nog eens een beetje rondkijken.

Cheers hans.:biertje:

Ik kan de CS6x wel aanraden als masterkeyboard de toetsen zijn Oke!. Zelf heb ik een CS6x en een Clavinova. Natuurlijk is het klavier van de Clavinova niet te vergelijken met de CS6x. Maar je kunt genoeg gevoel in je spel brengen. De toetsen van de CS6x zijn beter dan die van de CS1x en CS2x als ik de reviews mag geloven. Ik dacht dat de AN1x gebasseerd was, qua behuizing, op de CS1x. Dus als je de AN1x al lekker vond spelen dan is de CS6x net zo goed of nog een stuk beter. Ik heb zelf geen ervaring met het AN1x klavier. Suc6.

Back