schema's midi switch ?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
jongens

ik heb gezocht via google maar kan bar weinig vinden
ook dill electronics kan me niet helpen
heeft er iemand schema's of een link naar schema's zodat ik een simpele midiswitch kan bouwen ?

gewoon een a/b switch ..
of een dubbele ( zodat je dus midi in EN midi out allebei kan zwitchen bijv)

ook handig als er al een onderdelen lijst bij zit ...

bij voorbaat dank !

mad'r

waarom neem je geen merge units??? werkt veel makkelijker!
Ik heb er hier ook eentje zelf gebouwd liggen, schema's zal ik van de week ff posten.

ik heb dus 1 x in naar 4 x out en 4 x out naar 1 x in.. in 1 kastje en het is heel simpel te bouwen, 1 opamp en 2 weerstanden voor de ins versie en per out en opamp en 2 weerstanden voor de outs versie.

mmm das misschien geen slecht idee da goose ...
ben erg benieuwd naar je schema's !

txs

Misschien is dit wat?

http://elektuur.o4s.com/Elektuur/NL...1256c6b003723c4?OpenDocument&Highlight=0,midi

en anders dit:

http://m.bareille.free.fr/mpb3/mpb3.html

(dit is meer ter inspiratie, hiermee kun je echter een eind komen)

En als je dan bedenkt dat bv. een 3x3 eigenlijk gewoon 3 ingangen zijn
waarvan je voor elke uitgang de ingang kunt kiezen (hier en daar wat parallel zetten dus
het gedeelte achter de optocoupler in het onderste schema gewoon een paar keer maken)
dan ben je een heel eind.

Dan gaat het al aardig op een Akai ME-30 lijken die vaak voor 50 euro of zo kunt kopen.

Succes

Origineel geplaatst door da goose
waarom neem je geen merge units??? werkt veel makkelijker!
ik heb dus 1 x in naar 4 x out en 4 x out naar 1 x in.. in 1 kastje en het is heel simpel te bouwen, 1 opamp en 2 weerstanden voor de ins versie en per out en opamp en 2 weerstanden voor de outs versie.
Van 1 naar 4 is niet zo'n probleem, dat is hetzelfde als een thru-box. Maar van 4 naar 1 werkt alleen op die manier als je maar 1 midi ingang tegelijk gebruikt. Anders krijg je collisions en gaat er midi-data verloren. Om dit op te lossen moet je echt met een proccessor aan de gang. Voor het schakelen tussen ingangen en uitgangen kun je gewoon een meer standen schakelaar gebruiken met dubbele contacten.

Origineel geplaatst door Twiki
Van 1 naar 4 is niet zo'n probleem, dat is hetzelfde als een thru-box. Maar van 4 naar 1 werkt alleen op die manier als je maar 1 midi ingang tegelijk gebruikt. Anders krijg je collisions en gaat er midi-data verloren. Om dit op te lossen moet je echt met een proccessor aan de gang. Voor het schakelen tussen ingangen en uitgangen kun je gewoon een meer standen schakelaar gebruiken met dubbele contacten.

ja das waar maar ik begrijp wat dagoose bedoeld denk ik
want ik heb hetzelfde .. je kan ze gewoon die 4 * 1 merger 2 weg gebruiken als je maar zorgt dat er 1 midi port van de 4 gebruikt wordt ...

als je namelijk met 1 pc sequencend en een mac de samples overblaast via midi
dan zet je gewoon de sequnecer stil en laat je die andere app zijn werk doen ...
zoals straks bij mijn sp1200 het geval zal zijn .. :W

Zo wil ik ook me mks80 + mpg80 met sounddriver patches verzenden en ontvangen
maar ook met de sequencer aansturen als het om midinotes gaat ...

echter daar heb ik wel een echte switch voor nodig zoals Passieve midi switch die jij liet zien
ik wil eigenlijk een dubbele maar ik dat moet niet zo'n groot probleem zijn
ik zal dil electronica nog eens mailen en wel effe langsgaan om te kijken wat dat nou moet gaan kosten met doosje

txs iig !!

:biertje:

bestaat er ergens een midi-merger bouwpakket te koop?
en midi-cv converter?

gewoon een 2 polige switch , met het x-aantal standen toch??

een midi kabel is maar 3 aderig (buitenste pins zijn leeg), en de massas worden doorverbonden, zodus moet je maar 2 dingen schakelen.. Ff vragen bij de elektroboer.. en koop meteen een paar vrouwelijke inbouw DIN stekkers..

Voeding is NIET nodig daar het enkel een schakelaar (zoals= licht aan/uit) betreft

:okdan:

Origineel geplaatst door Twiki
MidiMerger
http://www.ucapps.de/midimerger.html
Dit is niet echt een kit maar er zijn ook bijna geen onderdelen nodig.

Voor dit kitje kan ik deze PIC controller programeren, deze gebruiken wij ook in onze producten..
Ik kan evt alle onderdelen leveren... heb alles in vooraad..

Grtz.. Eraz

Origineel geplaatst door rvooh
een midi kabel is maar 3 aderig (buitenste pins zijn leeg), en de massas worden doorverbonden,

Pin 4 en 5 zijn genoeg voor de data de 1 is Data-GND en de andere is Data-+5v, ik heb zelfs al problemen gezien met het doorverbinden van pin 2 Shield-massa.
Brom en computer geratel, doorknippen toen was het opgelost.

Origineel geplaatst door Erazotropa
Voor dit kitje kan ik deze PIC controller programeren, deze gebruiken wij ook in onze producten..
Ik kan evt alle onderdelen leveren... heb alles in vooraad..

Grtz.. Eraz

wat kost dat dan allemaal?

Back