Hulp graag bij Midi-routing

Henricus

Ingeburgerd
Wie kan mij helpen bij het maken van een goede keuze om 3 keyboards/synths via midi te routen?
Routing als volgt:
Keyboard 1 out naar 2
Keyboard 2 out naar 3 (soundmodule)

Tijdens het spelen wil ik de gemaakte routings aan en uit kunnen zetten, zodat de keyboards ook onafhankelijk van elkaar bespeeld kunnen worden ivm. solo's.

Ik zag dat er ooit een midi-patchbay van Roland was (A880). Heeft iemand een recent alternatief dat dit orobleem kan oplosse?
N.B. Ik werk niet met PC of USB.

Elke goede suggestie is welkom!
Henri

Een roland a880 kan je nog steeds scoren. Ik kocht er paar weken terug nog een. Die zijn bulletproof, ik heb er meerdere in gebruik en kocht ze allen 2ehands. Reken 100 a 150 euro incl verzend

Kun je ook zeggen waar je ze vandaan hebt, want units van buiten de EU (zoals uit Japan) worden berekend met flink wat transpor- en invoerkosten.
Hoor het graag nog even. Mvg, Henri

Dit kun je ook met midihub doen.

Kost 164 euro.

De midihub heeft 4 midi in's en 4 outs.

Je kunt dat een aantal presets maken en via een knop op de midihub switchen.

De midihub kan veel meer.
Zo gebruik ik hem bv om 4 korg volca modulars polyfoon te bespelen.
Of om roundrobin tussen verschillende TX816 modules te doen.

Dit kun je ook met midihub doen.

Kost 164 euro.

De midihub heeft 4 midi in's en 4 outs.

Je kunt dat een aantal presets maken en via een knop op de midihub switchen.

De midihub kan veel meer.
Zo gebruik ik hem bv om 4 korg volca modulars polyfoon te bespelen.
Of om roundrobin tussen verschillende TX816 modules te doen.
Ik heb er net een gekocht
bij thomann 60 euro.
4in en 4 out.
Groeten van andreos.

dat is wat anders. die heb ik ook. das gewoon een usb midi interface.

de midihub is een midiprocessing platform

Wie kan mij helpen bij het maken van een goede keuze om 3 keyboards/synths via midi te routen?
Routing als volgt:
Keyboard 1 out naar 2
Keyboard 2 out naar 3 (soundmodule)

Tijdens het spelen wil ik de gemaakte routings aan en uit kunnen zetten, zodat de keyboards ook onafhankelijk van elkaar bespeeld kunnen worden ivm. solo's.

Ik zag dat er ooit een midi-patchbay van Roland was (A880). Heeft iemand een recent alternatief dat dit orobleem kan oplosse?
N.B. Ik werk niet met PC of USB.

Elke goede suggestie is welkom!
Henri

Ik neem aan dat je dit vraagt ivm live spelen. Hoe ik het altijd deed is gewoon presets maken met lege klanken er in. Dus als je in jouw geval wilt dat je alleen keyboard 1 hoort, maar keyboard 2 en soundmodule niet, dan maak je in elk van die een patch met volume 0.

Back